וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להישרדות ליל הסדר עם הילדים

חג הפסח הוא הזדמנות מצויינת ללא מעט זמן משפחתי עם הילדים, אבל למרות שאתם לידם כל הזמן, יש כמה מוקשים בטיחותיים שתתקשו לעבור אם לא תתנו לכך תשומת לב מיוחדת. ארגון בטרם לבטיחות ילדים עם מדריך הבטיחות להורים לשבוע הקרוב, ובכלל

ידיים אוחזות מצה. ShutterStock
בזהירות עם מאכלי החג. ילד מחזיק מצה/ShutterStock

לחג הפסח שמות רבים, אחד מהם הוא חג החירות. אבל בואו נאמר את האמת: עבור הורים לילדים צעירים החג הזה הוא בדיוק ההיפך מחירות. נכון, מדובר ביציאה מהשגרה ומפגש עם בני משפחה וחברים אהובים והילדים סקרנים ומאושרים מהחוויה הייחודית, אבל הם אינם מודעים לסכנות הרבות שמנהגי החג טומנים בחובם ולתפקיד שלכם ההורים.

עוד בנושא:
7 דרכים לגרום לילדים שלכם ליהנות מהסדר
נוהל פסח: איך לשמור לילדים על שגרה בחופשה?
10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב

ליל הסדר עבור משפחות רבות נחגג בארוחה רבת משתתפים הכוללת מטעמים ייחודיים לחג. דווקא בשל ריבוי המבוגרים, לעיתים ההשגחה על הילדים 'נופלת בין הכיסאות' כאשר כל אחד מהמבוגרים סומך על האחרים שישגיחו וכך למעשה הילדים נותרים ללא כל פיקוח והכוונה להתנהלות בטוחה. ישנן משפחות הנוהגות להכין שולחן נפרד לילדים. גם במקרה זה, חשוב לוודא כי בכל רגע נתון יהיה מבוגר אחד שיהיה אחראי להשגיח על הילדים הצעירים. מומלץ לערוך תורנות מתוכננת בין כל המבוגרים כדי לתת לכל אחד מההורים הזדמנות ליהנות מחברת שאר המבוגרים. שמירה על הנחיות הבטיחות חשובה כדי שהחג יהיה באמת שמח ולא יסתיים בטרגדיה.

מה כדאי לדעת כשמתכוננים לליל הסדר? מומחי ארגון בטרםעם טיפים חשובים:

ילדים ישנים באוטו. ShutterStock
בראש ובראשונה אתם צריכים לצלוח את הפקקים. ילדים באוטו/ShutterStock

בדרכים

השנה אתם מתארחים בליל הסדר? זה אומר שכל מה שעליכם לעשות זה לנסוע בפקקים של ערב החג כשבספסל האחורי ילדים נרגשים וחסרי סבלנות. הנה כמה טיפים לנסיעה בטוחה:

אוכלים לפני: כדי לעבור את הנסיעה בשלום, מומלץ לדאוג שהילדים ייצאו לדרך כשהם שבעים ורגועים. אל תדאגו לגבי ארוחת החג, יש קטע די ארוך בהגדה עד שמגיעים לסעודה. עדיף שיהיו רגועים בנסיעה ולא יבכו, יריבו, או יתלוננו. ככל שהילדים רגועים יותר בנסיעה, כך הנהג נוסע בצורה רגועה ובטוחה יותר.

משחקי דרך: עוד שיטה להרגיע ילדים בנסיעה היא לשחק עימם משחקי דרך בישיבה, למשל הראשון שרואה מכונית אדומה מנצח.

חוגרים בכל נסיעה: בכל נסיעה, גם אם היא קצרה, חובה שכל הילדים ישבו במושב בטיחות בהתאם לגילם, למשקלת ולגובהם כשהם חגורים היטב והמושב מעוגן לרכב כראוי.

עוד באותו נושא

מאגוזים ועד חומרי ניקוי: כל הסכנות שאורבות לילדים שלכם בחופשת פסח

לכתבה המלאה
ארוחת ליל סדר. GettyImages
שימו לב מה יש על השולחן. שולחן חג/GettyImages

עורכים שולחן

שולחן ליל הסדר הוא באמת חגיגה לעיניים ומארחים עדכניים לא שוכחים להעלות צילום שלו לרשתות החברתיות. אבל יש עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בזמן ההכנות:

דאגו למקומות ישיבה לקטנטנים: נכון שקרוב לוודאי שלא יהיה להם כוח לשבת במשך כל הסדר, אבל חשוב שבמהלך הארוחה ישבו ויאכלו בנחת. אכילה בישיבה ותחת השגחת מבוגר היא כלל בסיס למניעת חנק אצל פעוטות וילדים.

כלים חמים הרחק מהישג ידם של ילדים: ילדים הם סקרנים ועלולים לשלוח ידיים לבדוק מה יש בכלי היפה שמונח לידם. הקפידו להרחיק מהם כלים חמים ולהניחם קרוב למרכז השולחן.

בחרו בחוכמה את קישוטי השולחן: פמוטים גדולים עם נרות הם קישוט שולחן מקסים, אבל כשיש ילדים בסביבה, מוטב להרחיק את הפמוטים בזמן שכולם מסובים. גם אגוזים או חפצי נוי קטנים יש להרחיק מהילדים.

שלב הארוחה

ארוחת החג כוללת מטעמים ייחודיים, אבל חלקם עלולים להיות מסוכנים לילדים, לכן חשוב לשים לב מה מגישים להם:

דגים: מומלץ להימנע מהגשת דגים לילדים קטנים בשל חשש מבליעת עצמות. ניתן להגיש קציצות דגים.

מצה: פעוטות שכבר אוכלים לחם ומאפים, יכולים לאכול גם מצות, אך מומלץ לרכך אותן לפני ההגשה במעט נוזל. חשוב לשים לב שאוכלים בישיבה, לא תוך כדי פעילות נוספת ובהשגחת מבוגר.

אגוזים: יש להימנע מהגשת אגוזים לילדים ולפעוטות מתחת לגיל 5. גם שברי אגוזים בחרוסת או בעוגות מסוכנים לאכילה עבור ילדים. ניתן להגיש מאכלים המכילים אגוזים רק במידה והם טחונים לאבקה והמזון מוגש במרקם חלק לחלוטין.

ילדה שמצאה את האפיקומן בפסח. ShutterStock
החלק שכל הילדים מחכים לו. ילדה שמצאה את האפיקומן/ShutterStock

שיא הערב - האפיקומן

החלק שכל הילדים מחכים לו: החיפוש אחר חתיכת מצה עטופה במפית. גניבת האפיקומן מהווה עבור הילדים את שיא הערב של הסדר. גם כאן יש כמה חוקים שחשוב להקפיד עליהם.

מחבוא בטוח: מומלץ להימנע מלהחביא את האפיקומן במקומות גבוהים מדי שהילדים צריכים לטפס כדי להגיע אליהם. אם יש בריכה בחצר, עדיף להימנע מהחבאת האפיקומן בחצר. רצוי לקבוע עם הילדים מראש מרחב בטוח שבו בלבד יערכו החיפושים.

מה מקבלים? אם קונים מראש מתנות לילדים, חשוב להתאים את המתנה לגיל הילד. יש להימנע מצעצועים קטנים או כאלו המכילים חלקים קטנים לילדים מתחת לגיל 3.

מטיילים בכיף

הימים שאחרי ליל הסדר הם זמן אידיאלי לטיולים ולבילויים משפחתיים. כדי שנעבור את חול המועד בשלום, חשוב להקפיד על כל הנחיות הבטיחות:

ליד כל מקור מים חשוב לשמור על הילדים במרחק נגיעה ומבלי הסחות דעת.

בכל יציאה מהרכב, יש לוודא שלא נשארו ילדים במכונית. ניתן להשתמש בשיטות שונות למניעת שכחת ילדים ברכב (תזכורת בנייד, שיחה עם ההורה השני, השארת תיק בספסל האחורי וכו').

בטיולי מסלול חשוב לבחור מסלולים בהתאם לגיל הילדים הצעירים ביותר וליכולותיהם. עדיף לטייל שלא בשעות של עומס חום ולהקפיד על ציוד מתאים ומים בכמות מספקת.

כאשר אתם מבלים בחיק הטבע יש להימנע מהזזת סלעים, אבנים ושיחים שעלולים להסתתר בהם זוחלים כמו עקרבים ונחשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully