וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל פסח: איך לשמור לילדים על שגרה בחופשה?

24.4.2016 / 7:20

ילדים זקוקים לסדר יום על מנת לחוש ביטחון ושליטה. במהלך חופשת החג הארוכה הם עלולים לאבד תחושה זו. כך תוכלו לייצר עבורם שגרה נעימה ופרודוקטיבית גם בחופש

ילדים משועממים ליד השולחן. ShutterStock
אל תתנו להם להשתעמם/ShutterStock

חופש פסח הוא ארוך. בגנים פרטיים מדובר על שבוע חול המועד, במערכת החינוך מדובר על כמעט שלושה שבועות! מעבר לכך שמדובר באתגר מתמטי עבור הורים עובדים רבים (מספר ימי חופשת הילדים פחות מספר ימי חופשת ההורים = סבתא בחזקת שתיים) זוהי תקופה ארוכה עבור הילדים מחוץ למסגרות וחשוב לנסות בכל זאת לשמור על שגרה ועל התארגנות וסדר, בעיקר אצל ילדים צעירים. ילדים צעירים זקוקים לשגרה, לסדר וליכולת לנבא מה יקרה אחרי מה, על מנת לחוש ביטחון ותחושה של שליטה.

כדי שתוכלו לשמור להם על שגרה כלשהי גם במהלך החופשה הארוכה, אספנו עבורכם מספר כללי אצבע:

• צרו סדר יום ברור בבית. מתי קמים, מתי הולכים לישון בלילה, האם נשארים עם פיג'מה או מחליפים לבגדים, מהן שעות הישיבה מול מסכים, מה עושים בשאר היום, מהן המטלות של כל אחד. קבעו מסגרת התנהגותית ברורה ועקבית עם כללים שיתאימו לתא המשפחתי שלכם. אפשר להכין לוח גדול במקום בולט ונגיש בבית, בו תרשמו ותציירו את כל המטלות, המשימות והאירועים שיש לעשות מדי יום, כך שהילד יוכל לגשת ללוח ולדעת "לקרוא" בו את סדר היום.

• פרקו כל משימה גדולה למספר משימות קטנות, והקצו לכל משימה את משך הזמן הדרוש לביצועה. אם לדוגמא הילד צריך לסדר את החדר, פרקו את הסידור לתתי משימות: סידור המכוניות, סידור הספרים וכו'. זכרו שמשימות גדולות מבלבלות את הילד הצעיר ומאיימות עליו, ואז הוא נמנע מלעשות אותן.

ילדות רוכבות על אופניים. ShutterStock
אפשרו לילדים לפרוק אנרגיה באמצעות פעילות גופנית מהנה מחוץ לבית/ShutterStock

• חופשת הפסח אמנם מאפשרת שבירת השגרה של שנת הלימודים ומנוחה אך כדאי להמשיך ולאמן את המוח של הילד גם במהלך החופשה, כדי שלא לאבד מההישגים הרבים אותם עמל להשיג במשך שנת הלימודים. צפייה מוגברת בטלוויזיה או שימוש מוגזם במחשב עלולים לגרום לו לאבד הישגים אלו. לכן חשוב לשבץ גם פעילויות לימודיות. אם ממילא הילד יושב זמן רב על מחשב, תנו לו להתעסק במשחקים שבאמצעותם הוא ירכוש ידע בתחומים שונים, בהם מתמטיקה, שפה, לוגיקה, ידע כללי ועוד.

• ודאו כי הילד מפעיל גם את הגוף. מזג האוויר נעים בתקופה זו וחשוב לכלול הרבה פעילות גופנית מהנה כמו משחקי כדור, טיולים, אופניים, גן שעשועים וכד' כדי לאפשר לילד לפרוק את האנרגיה האצורה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully