וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הזו נותרה משותקת אחרי שעשתה קנאק בצוואר

זה יכול לקרות לכל אחד. צעירה שצפתה בטלויזיה במיטתה מתחה את צווארה בצורה לא טובה וקרעה עורק חשוב שהוביל לשבץ. "אנשים צריכים לדעת שמשהו פשוט כמו מתיחה בצוואר יכול לגרום לשבץ"

צוואר תפוס. ShutterStock
מתיחה שהובילה לשבץ/ShutterStock

קנאקים בצוואר הם דבר שבשגרה עבור רבים מאיתנו והם נחשבים לא מזיקים. ובכל זאת במקרה של נטלי קוניצקי, צעירה בת 23 מאנגליה, זה הסתיים בצורה מפחידה. קוניצקי חטפה שבץ לאחר שפקקה את צווארה בצורה לא טובה ובעקבות כך נשארה משותקת חלקית בגופה.

קוניצקי, פרדמיקית מלונדון, צפתה בסרט במיטתה יחד עם חבר, וכשמתחה את צווארה נשמעה נקישה חזקה, כל על פי אתר הדיילי מייל. בתחילה הרעש לא הטריד אותה, אך לאחר שניסתה לקום לשירותים, כרבע שעה לאחר מכן, היא התמוטטה ולא הצליחה להזיז את רגלה. "החבר היה צריך לבוא להרים אותי. הוא חשב שאני שיכורה, אבל ידעתי שמשהו לא בסדר". היא סיפרה שבתחילה חשבה שסוממה במועדון אליו יצאו קודם לכן.

עוד בנושא:
כיצד אפשר להקל על כאבי גב? הרופא שלנו עונה
סובלים מכאבי גב תחתון? זה מה שאתם צריכים לעשות
איך מזהים שבץ מוחי ומה הסיכוי להחלים ממנו?

כלי דם. ShutterStock
קריש דם שגרם לשבץ במוח. כלי דם/ShutterStock

בשל עבודתה קוניצקי לא התקשרה לשירותי החירום, מפני שלא רצתה שחבריה לעבודה יבואו ויראו אותה קצת שתויה. היא ניסתה להכנס למיטה ולישון אבל בסופו של דבר לאחר שלא הצליחה היא התקשרה אליהם. היא הוכנסה לאמבולנס וכבר בדרך לבית החולים חשה שמשהו לא בסדר כשקצב הלב ולחץ הדם שלה טיפסו במהרה.

בסופו של דבר גילו הרופאים שנקרע לה עורק גדול מאוד בצוואר. קרע זה גרם לקריש דם להיווצר במוחה, מה שגרם לשבץ. המצב הזה נקרא דיסקציה של עורק צווארי המספק דם למוח ועלול לגרום ליצירת קריש דם. אם הוא יגיע למוח הוא עלול לגרום לאירוע מוחי. הסיבה השכיחה ביותר לדיסקציה היא מכה, אפילו קלה, לצוואר. קוניצקי עברה מיד ניתוח, שנמשך שלוש שעות, ובעוד הרופאים הצליחו לתקן את עורקיה, הם לא יכלו לנקות את הקריש במוחה (אם כי הם אומרים שהוא יתמוסס בזמן).

עוד באותו נושא

האם קנאקים יכולים להזיק לאצבעות שלכם?

לכתבה המלאה

לא ברור אם תחלים

השבץ הותיר את הצד השמאלי שלה כמעט לגמרי משותק. "בהתחלה לא יכולתי להזיז את האגודל והאצבע", אמרה. "יכולתי להזיז את היד שלי למעלה ולמטה, אבל לא באמת יכולתי להרים אותה, יכולתי לכופף את הרגל השמאלית, אבל לא יכולתי להזיז את הבהונות".

קוניצקי חזרה ללכת, אבל לא יותר מחמש דקות. הרופאים שלה לא בטוחים אם ומתי היא אי פעם תחלים בצורה מלאה. "אני באמת מגושמת כרגע. אני לא יכולה לרכוס את הכפתורים כי זה קשה לי מדי. אני מרגישה חום וקור אבל התחושות שלי עדיין קהות", אמרה. "אנשים צריכים לדעת שגם אם אתם צעירים משהו פשוט כמו זה יכול לגרום לשבץ. אפילו לא ניסיתי לפקוק את הצוואר אלא רק עשיתי תנועה לא נכונה וזה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully