וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מכאבי גב תחתון? זה מה שאתם צריכים לעשות

15.2.2017 / 15:01

הנחיות חדשות שפרסם הקולג' האמריקאי לרפואה מבקש מרופאים להפחית בשימוש בתרופות נגד כאבי גב נפוצים. לדברי עורכי ההנחיות החדשות, עדיף לעשות פעילות גופנית לפני שלוקחים אקמול

אישה שסובלת מכאב גב. ShutterStock
כולנו סובלים מכאבי גב מדי פעם/ShutterStock

כמעט ואין מי שלא סובל מדי פעם מכאבים בגב התחתון. חלק ינסו להחליק אותו בעזרת כדור או שניים, ואילו אחרים פשוט ינשכו שפתיים עד שזה יעבור. אתמול הקולג' האמריקאי לרפואה (ACP) פרסם הנחיות חדשות וקרא לרופאים לתת עדיפות לטיפולים לא חודרניים – כגון תרופות – ולהעדיף טיפולים טבעיים כמו מסאג', פעילות גופנית מתונה ואפילו דיקור.

לטענתם, רוב המקרים של כאבי גב תחתון אקוטיים משתפרים לאורך זמן ללא קשר לטיפול ולרוב הם מתפתחים בצורה פתאומית ונמשכים פחות מ-3 חודשים, כאשר ברוב המקרים החולה יכול לטפל בעצמו."אם טיפול תרופתי הוא בכל זאת רצוי, רופאים וחולים צריכים לבחור תרופות נוגדות דלקת נטולות סטרואידים", נכתב. עדכון ההנחיות, לא התרחש בחלל ריק - בתקופה האחרונה מנסה ארה"ב להיאבק במינוני יתר של תרופות והתמכרויות למשככי כאבים, שמתחילים לעיתים מפעולה פשוטה כמו לקחת כדור נגד כאב גב.

עוד בנושא:
למה באפריקה אין כאבי גב ואצלנו כן?
למה הגב התחתון כואב במחזור?
הכאב הלא מוסבר שמציק לאחת משבע נשים

מספקות הקלה מסוימת בלבד

ההנחיות החדשות כאמור קובעות כי עדיף שרופאים ימנעו מלרשום תרופות לכאבי גב תחתון ויציעו למטופליהם טיפולים טבעיים שעשויים להקל עליהם, כמו יוגה או עיסוי. לדברי עורכי ההנחיות, על רופאים להסביר למטופליהם, שלא משנה מה יהיה סוג הטיפול, הכאבים בגב יפחתו לאורך זמן. הם הוסיפו כי זריקות סטרואידים וחלק מהתרופות כמו אקמול, יכולות לספק הקלה מסוימת בלבד.

מתיחת יוגה לגב התחתון. ShutterStock
בלי תרופות. אישה עושה יוגה/ShutterStock

ד"ר ג'יימס וינשטיין, מומחה לכאבי גב, אמר בראיון לאתר הניו יורק טיימס כי "על החולים להישאר פעילים מבחינה גופנית, ויחכו שהכאב יחלוף מאליו". לדבריו, לכאבי גב יש מהלך טבעי שלא דורש התערבות. אחד מעורכי ההנחיות החדשות, ד"ר ריק דיו, חוקר עמוד השדרה מאוניברסיטת פורטלנד מחזק את דבריו וטוען כי "רוב האנשים שסובלים מכאב גב אקוטי שאינו מקרין לאורך הרגל – אינם צריכים לראות רופא כלל". לדבריו, כאבי גב כאלה הם כמו הצטננות. "זה שכיח מאוד ומעצבן כשזה קורה, אבל ברוב המקרים זה לא יהפוך למשהו רציני".

"נטילת תרופות לא תגרום לכם להרגיש טוב יותר"

גם כאשר מדובר על אלה הסובלים מכאבי גב כרוניים - שנמשכים לפחות 12 שבועות – עורכי ההנחיות מאמינים כי הם צריכים להתחיל עם טיפולים לא תרופתיים. "אם חולים עדיין רוצים תרופה, הם יכולים לנסות תרופות כמו איבופרופן או אספירין", כתבו. לדבריהם, סריקות, כמו MRI עשויות להיות חסרות תועלת לאלה שסובלים בכאבי גב ואף מטעות ואינן קשורות לכאב.

"נטילת תרופות לא תגרום לכם להרגיש טוב יותר", הסביר ד"ר וינשטיין. באשר לטיפולים אחרים הוא אמר כי "יוגה או טאי צ'י הם באמת נפלאים, אבל למה לא לחזור פשוט לפעילות הרגילה שלכם? לכו לרוץ, תהיו פעילים, אל תיקחו תרופות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully