וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סימנים שאתם לא כאלה בריאים כפי שאתם חושבים

אוכלים בריא ועושים פעילות גופנית באופן קבוע? קבלו איתנו מילת עידוד. ובכל זאת - יש סיכוי שאתם לא כאלה בריאים כמו שאתם חושבים? אספנו כמה סימנים שיכולים להעיד שהתשובה לכך היא - כן

כאשר אתם מדמיינים בראשכם אדם בריא אתם תראו ברוב המקרים תמונה של איש שרירי שניזון רק ממזונות בריאים כמו סלט או חזה עוף דל שומן ונמנע ממתוקים או ג'אנק פוד. ובכל זאת שמירה על אורח חיים בריא היא יותר מסכום חלקיה מפני שהיא כוללת לא רק אכילה בריאה וספורט, אלא תחושה של הישגיות, שקט נפשי ורווחה אישית וחברתית.

במרבית המקרים נסתפק באמת בסימנים כמו אכילה בריאה ופעילות גופנית כדי לקבוע כמה אדם בריא, וגם במשקל. מנגד, יש סימנים שלא תמיד ברורים שיכולים להעיד שאתם לא כאלה בריאים כמו שאתם חושבים. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
האם אתם בריאים? 12 שאלות שיגלו את התשובה
6 סימנים שאתם מרמים את עצמכם במכון הכושר
4 סימנים שאתם אוכלים יותר מדי מלח

נחירות: זה אולי נראה לכם רק מביך, אבל למעשה נחירות יכולות בקלות להצביע על כך שאתם לא באמת בריאים. נחירות יכולות להיות קשורות לצינון עונתי או אפילו לתנוחת שינה אבל הן גם יכולות להעיד על מצבים רפואיים כמו דום נשימה בשינה, מחלת לב ואפילו שבץ.

נחירות בלילה. ShutterStock
זה לא רק מביך, אלא עלול להיות מסוכן. גבר נוחר/ShutterStock

אתם סובלים מפצעונים באופן קבוע: חצ'קון פה ושם הוא בטח לא סיבה לדאגה, גם אם כבר עברתם את גיל ההתבגרות. לעומת זאת פצעונים שיוצאים באופן קבוע יכולים להעיד על מגוון מצבים בריאותיים כמו מחסור בשינה, היגיינה לא מספקת ותזונה לקויה.

הלבן בעיניים כבר לא כזה לבן: אם העיניים שלך בצבע צהבהב, יכול להיות שאתם סובלים מחסימת צינורות בכיס המרה, או בבעיה בכבד או הלבלב. גם אם העיניים שלכם אדומות יש סיכוי שזה מעייפות או חוסר שינה, אבל יכול להיות שבהיתם יותר מדי זמן במסך הטלפון או שאתם אפילו סובלים מזיהום סביבתי או דלקת בלחמית.

הציפורניים שלכם נראות קצת מוזר: ציפורן שצבעה משתנה ומצהיב או שהיא בעלת כתמים לבנים רוחביים קטנים או גדולים וכתמים כהים יותר, יכולה להיות משויכים למגוון רחב של מצבים ומחלות וביניהם פטרת הציפורניים, עישון או חלילה גידולים סרטניים בבסיס הציפורן.

כאב בטן. ShutterStock
אל תסבלו את כאבי הבטן האלה/ShutterStock

הבטן שלכם נפוחה: מצב של בטן נפוחה, כאבי בטן והרבה מאוד גזים יכול להעיד על תסמונת המעי הרגיז שנדמה שהפכה ליותר ויותר שכיחה בשנים האחרונות, אך זה גם יכול להעיד על רגישויות שונות למזון כמו אי סבילות ללקטוז או מחלת הצליאק.

תשישות מתמשכת: עייפות מתמשכת היא נחלתם של מרבית האנשים שאנחנו מכירים, אבל לא תמיד זה נובע מחוסר שינה או מימים עמוסים. תשישות שכזו יכולה להיות קשורה למחסור בברזל, חוסר בפעילות גופנית ואפילו התייבשות.

השתן שלכם לא שקוף: צבע השתן והריח שלו יכולים להיות מדד טוב למה שקורה לכם בגוף. שתן עם ריח חזק למשל יכול להעיד על התייבשות, אבל גם על מצבים כמו דלקת בשלפוחית השתן ואפילו סוכרת. צבע שתן כהה, ואנחנו לא מדברים על צהוב חזק, יכול להעיד על בעיות בכליות או זיהומים במערכות השתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully