וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאמהות תמיד מרימות את הילד בצד שמאל

אם גם אתן שמתן לב שיש לכן נטייה לשאת את הילדים שלכן על הצד השמאלי של גופכן, אתן ממש לא לבד. מסתבר שכ-85 אחוזים מהאימהות עושות זאת ויש לכך סיבה אבולוציונית חשובה

אמא מחזיקה פעוטה על הידיים. ShutterStock
גם לכן יש העדפת צד? אתן לא לבד/ShutterStock

אם יש לכן תינוק או פעוט בבית, אולי שמתן לב שכשאתן נושאות אותו או אותה על הידיים אתן נוטות לעשות את זה תמיד, או כמעט תמיד באותו צד. ורוב הסיכויים שהצד הזה הוא הצד השמאלי שלכן. איך אנחנו יודעים את זה? מסתבר שבין 70-85 אחוזים מהנשים נושאות את ילדיהן בצד שמאל, והסיבה לכך קשורה לשמירה על ביטחון הילדים.

ממחקר שפורסם בכתב העת Nature Ecology and Evolution, עולה כי כשנושאים את הילד על הצד השמאלי של הגוף, זה משאיר את המוח הימני פנוי יותר לעיבוד מידע, ובמיוחד לעיבוד של רגשות.

עוד בנושא:
מחקר: ילדים שנולדים דומים לאבות שלהם, בריאים יותר
ערה? אימהות צפויות לסבול מחוסר שינה בשש השנים הראשונות לחייו של הילד
אימהות עובדות לחוצות ב-40% יותר מנשים ללא ילדים

אמא מחזיקה תינוק על הידיים. ShutterStock
העדפת צד שמאל מאפשרת לאם לזהות טוב יותר את צרכיו של הצאצא שלה/ShutterStock

המדענים שביצעו את המחקר חקרו מספר יונקים, בהם גם בני אדם ואפילו לוויתני אורקה, אמרו כי העדפת צד שמאל בקרב יונקים תורמת לחיזוק הקשר בין האם לצאצאיה משום שהאונה הימנית של המוח היא זו שלמעשה מאפשרת ליונקים להבין מה הם רואים, זה מאפשר לאמהות להכיר ולזהות את הבעות הפנים של צאצאציהן ולהבין מה הם צריכים ורוצים.

אז אם גם אתן כמו הרבה אמהות אחרות מסתובבות עם שרירים תפוסים בצד שמאל של הגוף ומחפשות דרך לאזן את זה, לא בטוח שלנסות לפצות על זה בעזרת הרמת הילד בצד ימין זה הדבר הכי נכון לעשות. אולי עדיף לעשות אימון משקולות, כדי לאזן את השרירים בצד ימין, ולא להתפשר על היתרונות האבולוציוניים שגורמים לכן לשאת שוב ושוב את הילדים דווקא בצד שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully