וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדים שנולדים דומים לאבות שלהם, בריאים יותר

9.3.2018 / 7:34

זה נשמע לנו הגיוני שאבא שנולד לו תינוק דומה לו יהיה מרוצה. אבל זה לא נגמר פה. מחקר שבדק משפחות בהן האם והאב לא גרים יחד, מצא שיש לדמיון הזה השפעה קריטית על הילד

צילום מסך

בווידיאו: האבא הזה מבלה זמן רק עם ילדיו, אבל בעיקר עושה איתם כושר

אבולוציה היא דבר מרתק במיוחד. מחקר חדש מצא שתינוקות הדומים לאבות שלהם בלידה בריאים יותר כעבור שנה, משום שההורה שלהם מקדיש יותר זמן איתם. על פי המחקר, הדמיון מעודד אבות שאינם גרים עם ילדיהם לבלות יומיים וחצי נוספים בחודש עם ילדיהם - משום שהם בטוחים ללא ספק שהם חולקים את אותם הגנים עם הילד שלהם. הזמן הנוסף הזה הופך את התינוקות כאמור לבריאים יותר שכן הילד מקבל טיפול טוב יותר וזמן פיקוח רב יותר, בנוסף לאמצעים כלכליים גדולים יותר.

המחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ביגמנטון באנגליה מצא כי ילדים שנולדים דומים לאביהם מגיעים פחות לחדר המיון ומבלים הרבה פחות בבית החולים - והרבה בגלל הדמיון לאב. "נוכחות גברית בחייהם של תינוקות היא חשובה והדבר מתבטא גם בבריאות הפיזית של הילד", הסבירו החוקרים. "האבות שרואים את דמיונו של התינוק אליהם בטוחים שהתינוקות שלהם, ולכן מקדישים להם יותר זמן".

עוד בנושא:
אמא לא בבית: אבות נותנים לילדיהם לאכול יותר ג'אנק
האבא שאני רוצה להיות VS. המציאות

שימי תבורי ושניים מילדיו. יוני טובלי
הופך את החיים הרבה יותר קלים. לפחות בשנה הראשונה. שימי תבורי ושניים מבניו/יוני טובלי

המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Health Economics ניתח 456 משפחות שבהן התינוקות חיו רק עם אמם, ושני ההורים דיווחו כי התינוק דומה לאב. אחרי שעקבו אחרי המשפחות במשך למעלה משנה, החוקרים מצאו כי תינוקות שבילו יותר זמן עם אביהם היו כאמור במצב בריאותי טוב יותר.

הממצאים חשובים משום שהם יכולים להשפיע על תפקיד האב במשפחות שבריריות שבהן האם היא המטפלת העיקרית. מאחר שילדים במשקי בית חד הוריים נמצאים בעמדת נחיתות, דבר שעלול להשפיע עליהם לאורך כל חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully