וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח קיסרי מעל גיל 35 מעלה את הסיכון לסיבוכים רפואיים

ניתוחים קיסריים הפכו לשכיחים, כאשר הסיבה לכך היא לרוב בריאותית, אבל לא תמיד. מדוע רופאים בוחרים לשלוח יותר נשים ללידה קיסרית ואיך זה משפיע על הבריאות שלהן?

לידה בניתוח קיסרי. ShutterStock
פרקטיקה שכיחה. תינוק נולד בניתוח קיסרי/ShutterStock

בשני העשורים האחרונים יותר ויותר נשים ילדו בניתוחים קיסריים והסטטיסטיקה מדברת על אישה אחת מתוך חמש שתמצא את עצמה בחדר הניתוח. מחקר צרפתי חדש גילה כי נשים מעל גיל 35 שעברו ניתוח קיסרי היו בסיכון גבוה יותר פי שלושה לסבול מסיבוכים בלידה.

על פי ממצאי המחקר שנערך בבית החולים Robert Debré בפריז, בקרב נשים מתחת לגיל 35 שעברו ניתוח קיסרי, הסיכויים להתמודדות עם סיבוכים חמורים היו גבוהים פי 1.5 מאלה שילדו בלידה טבעית. הסיכוי ללקות בסיבוכים חמורים היה גבוה פי שלושה בקרב נשים מעל גיל 35 שעברו ניתוח קיסרי בהשוואה לאלו שילדו באופן טבעי. הסיבוכים כללו דימום לאחר הלידה. עוד נמצא כי עם הגיל המתקדם, יש ירידה ביכולת של הרחם להתכווץ.

עוד בנושא:
למה ניתוח קיסרי נקרא כך?
כל מה שצריך לדעת על ניתוח קיסרי
מה זה קיסרי טבעי ואיפה ניתן לעבור אותו?

ניתוח קיסרי. ShutterStock
עלול להוביל לסיבוכים. ניתוח קיסרי/ShutterStock

החוקרים שהשוו 1,444 נשים שחוו סיבוכים רציניים לאחר לידה ו-3,464 שלא חוו סיבוכים לאחר הלידה מצאו כאמור שנשים מבוגרות יותר שעברו ניתוח קיסרי היו בסיכון גבוה פי שלושה לסיבוכים חמורים. "תוצאות המחקר הנוכחי מעלות שאלות לגבי שיטות העבודה של רופאים מיילדים שמחליטים על ניתוח קיסרי בגלל הגיל של האם, אולי מתוך מחשבה שכנראה לא יהיו לה הריונות עתידיים", אמרה ד"ר דיאן קורב מבית החולים Robert Debré בפריז. "הפרקטיקה חושפת נשים מעל גיל 35 לסכנת תחלואה חמורה בעקבות הלידה. כאשר הרופאים קובעים את הדרך הטובה ביותר ללדת, במיוחד כאשר מדובר באימהות מבוגרות יותר, הם חייבים לשקול את הסיכון המוגבר הזה".

לדברי החוקרים, סיבוכים חמורים שנגרמו בניתוח קיסרי הופיעו ביתר שאת לאחר הלידה, בין אם הניתוח בוצע במהלך הלידה הפעילה ובין אם לפני כן. לניתוח קיסרי יכולות להיות השפעות שליליות על הנשים בשל האופי הפולשני שלו, למרות שבדרך כלל מדובר בהתערבות כירורגית בטוחה. "אנחנו לא אומרים שנשים צריכות להימנע מניתוחים קיסריים, בגלל שבמקרים רבים הם יכולים להציל את החיים של התינוק ואת חייה של האם. אבל זה לא בטוח כמו לידה וגינלית", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully