וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שתיית יין מעלה את הסיכון לסרטן ממש כמו עישון?

אולי אתם יודעים שאלכוהול הוא גורם מסרטן, אבל בטח לא ידעתם עד כמה. חוקרים מבריטניה מקווים כי המחקר הנוכחי יגביר את המודעות של אנשים לשתיית אלכוהול, אפילו כזאת מתונה

כוס יין רוזה. ShutterStock
בקבוק יין אחד בשבוע. זה הכל/ShutterStock

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לבריאות הציבור BMC הראה כי שתיה של בקבוק יין בשבוע מקבילה לעישון עשר סיגריות באותה תקופת זמן - לפחות בכל הקשור להגדלת הסיכון לסרטן. המחקר הוא הראשון שהשווה בין אלכוהול וסיגריות בכל מה שנוגע למחלת הסרטן והחוקרים מצאו כי שתיית בקבוק יין אחד בשבוע מקבילה לעישון חמש סיגריות בשבוע אצל גברים ועשר סיגריות בשבוע אצל נשים כאשר מודדים את העלייה בסיכון לחלות במחלת הסרטן.

לדברי החוקרים מאוניברסיטת סאות'המפטון בבריטניה, מטרת המחקר היא להעביר טוב יותר את הקשר המסוכן בין צריכת אלכוהול וסרטן - קשר שנתפס בדרך כלל כפחות מזיק מעישון סיגריות. ואכן, מחקרים בארה"ב ואנגליה מצאו כי אנשים רבים אינם מודעים לקשר של אלכוהול לסרטן. לדוגמה, סקר שנערך על ידי האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית מצא כי 70 אחוזים מהאמריקאים לא ידעו כי שתיית אלכוהול מהווה גורם סיכון לסרטן.

עוד בנושא:
לא רק בשר מעובד וסיגריות: רשימת 116 המסרטנים המלאה
האם כל מה שסיפרו לנו על סרטן הוא שגוי?
5 דרכים תזונתיות לצמצם את הסיכון לחלות בסרטן

אילוסטרציה - עישון. ShutterStock
מעשן ממוצע מעשן כמאה סיגריות בשבוע. גבר מעשן/ShutterStock

החוקרים השתמשו בנתונים ארציים שכללו את הסיכון לחלות בסרטן לאורך כל החיים באוכלוסייה הכללית, בנוסף למחקר שפורסם בעבר על הקשר בין אלכוהול, עישון וסרטן. הם העריכו כי שתיית בקבוק יין אחד בשבוע קשורה לעלייה של 1% בסיכון לסרטן בגברים וגידול של 1.4% בסיכון לסרטן בנשים. במלים אחרות, אם 1,000 גברים ו -1,000 נשים שותים בקבוק יין אחד בשבוע, כ -10 גברים נוספים ו -14 נשים נוספות יפתחו סרטן בשלב כלשהו בחייהם, הסבירו החוקרים. הסיכון הגבוה יותר בקרב נשים נובע בעיקר מהקשר בין צריכת אלכוהול לסרטן השד.

"ההשוואה בין סיגריות לאלכוהול מהווה מדד שימושי להעברת סיכונים אפשריים לסרטן", אמרו החוקרים בהצהרה שפרסמו. "אנו מקווים כי באמצעות השוואת אלכוהול לסיגריות נוכל לתקשר את המסר בצורה יעילה יותר כדי לעזור לאנשים לקבל החלטות מושכלות יותר".

עוד באותו נושא

האם שתיית אלכוהול גורמת לסרטן?

לכתבה המלאה

חומר מסרטן ידוע

ועם זאת, החוקרים מדגישים כי המחקר אינו אומר כי צריכת אלכוהול מתונה היא כמו עישון. המחקר בדק רק סיכון לסרטן, ולא סיכון של מצבים בריאותיים אחרים, כגון מחלת לב או נשימה. בנוסף, המחקר בחן את הסיכון לסרטן באוכלוסייה הכללית לאורך כל החיים, מה שעשוי להיות שונה כאשר מעריכים סיכון לסרטן של אינדיבידואל שנגרם מעישון או אלכוהול, לדברי המחברים. המחברים גם ציינו כי מעשנים צורכים בדרך כלל הרבה יותר מ 5-10 סיגריות בשבוע והממוצע של מעשנים למשל בארה"ב עומד על כמאה סיגריות בשבוע.

הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי סיווגה את האלכוהול בקבוצה הראשונה של החומרים המסרטנים על ידי הצגת "ראיות משכנעות" שהוא אכן גורם לסרטן בבני אדם. מחקר שפורסם בשנת 2011 מצא כי אלכוהול אחראי על כ-4 אחוזים מכלל מקרי הסרטן בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully