וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי או טיבי: האם חילוקי דעות פוליטיים הורסים את הזוגיות?

אור יניר

8.4.2019 / 7:30

אי הסכמה פוליטית יכולה להיות נקודת שבירה עבור הרבה זוגות, אבל זה ממש לא חייב להיות כך. הפסיכותרפיסט אור יניר מזכיר שלבני ובנות הזוג שלכם מותר לחשוב אחרת מכם ומה שקורה מאחורי הפרגוד לא צריך להגדיר את האהבה שלכם

מפוצלת ביבי גנץ. רויטרס, קסטרו, עיבוד תמונה
מבשרי החורבן של הזוגיות? בנימין נתניהו ובני גנץ/עיבוד תמונה, רויטרס, קסטרו

מערכת הבחירות הנוכחית נמצאת ממש בישורת האחרונה שלה, ונראה שהיא סוערת ורגשית מכל מערכת בחירות שהיתה כאן. לא משנה איך היא תסתיים, תוצאותיה יהיו קתרזיס עבור חלק גדול מהאוכלוסיה ואכזבה מרה (שלא לומר קטסטרופלית) עבור חלק אחר. ככה זה בחירות - הן מצליחות להצית אין סוף ויכוחים אמוציונליים, ולעיתים אלימים, בין אנשים שדעתם הפוליטית שונה. קל, באופן יחסי, להתמודד עם מקרים כאלה כשמדובר בקולגות לעבודה למשל, אבל מה עושים כשזה נכנס למרחב הפרטי ולזוגיות?

חילוקי דעות פוליטיים אמנם יכולים להוות נקודת שבירה עבור חלק מהזוגות, אבל הם לא חייבים להיות מבשרי החורבן של זוגיות בריאה ותומכת. אם אתם מרגישים בטוחים במערכת היחסים, אם אתם אוהבים לבלות ביחד ומרגישים שאתם יכולים להיות עצמכם באופן בלתי מתנצל, רגע ההצבעה מאחורי הפרגוד לא צריך להיות הרגע שיגדיר את האהבה שלכם. אתם יכולים לאהוב את בן/בת הזוג גם אם אתם לא מסכימים, אפילו על פוליטיקה. אולי השאלה הנכונה לא צריכה להיות לאיזו מפלגה כל אחד מכם מצביע, אלא כמה זה משפיע על חיי היום יום שלכם.

עוד בנושא:
הפסיכולוגיה של הבחירות: מה גורם לאנשים להצביע למועמד מסויים
מתלוננים כל הזמן? כך זה משפיע לכם על הבריאות
מה גורם לאנשים להשאר יחד גם כשהם לא מאושרים?

המרכז המבצעי לוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת בשוהם 24 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
רגע ההצבעה מאחורי הפרגוד לא צריך להיות הרגע שיגדיר את האהבה שלכם/ראובן קסטרו
אתם צריכים לדעת מה הדעות והעמדות של בן/בת הזוג, ולא לאיזו מפלגה הם מצביעים, משום שמדובר בשני דברים שונים

חשוב לזכור שהמפלגה שלה מצביעים לא בהכרח מצביעה על ומכתיבה את האופן שבו אנשים חיים את החיים שלהם הלכה למעשה. בהרבה מאוד מקרים אנשים לא מכירים עד הסוף את המצע המלא של המפלגה לה הם מצביעים ויכול מאוד להיות שהיו מגלים בו דברים שלא רק שהם לא מסכימים איתם, אלא גם חיים אחרת לגמרי ממנו. דרך קונבנציות חברתיות אנחנו נוטים להפוך פרטים לקבוצות, וממשיכים לייחס לקבוצות האלה הכללות יתר ולהפוך אותן לקבוצות גדולות יותר ולהתייחס לכל הפרטים שמרכיבים אותן באותו האופן.

אם אתם נכנסים למערכת יחסים (או נמצאים באחת) אתם צריכים לדעת מה הדעות והעמדות של בן/בת הזוג, ולא לאיזו מפלגה הם מצביעים, משום שמדובר בשני דברים שונים. למשל, אנשים יכולים להצביע למפלגות שמרניות מבחינה כלכלית ועדיין לתמוך בהעלאת שכר המינימום או להצביע למפלגה שמרנית מבחינה חברתית ועדיין לתמוך באופן מוצהר בשיווין מלא ללהט"ב, או להצביע למפלגה שתקדם לגליזציה ולהתנגד באופן נחרץ לעירוב כלשהו של דת ומדינה.

הצבעה למפלגה מתבססת על יותר מעמדה אחת, והיא לא תמיד רציונלית. המפלגה שאדם מצביע לה לא בהכרח מצביעה על האישיות שלו ועל מי שהוא. במערכת יחסים, הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא לבסס דעות על הצד השני על סמך עמדה פוליטית. במובן מסוים, עד שאתם לא יודעים מה העמדה שלהם לגבי כל נושא באופן ספציפי, אתם לא יודעים כלום וההשתייכות הפוליטית שלהם חסרת משמעות.

עוד באותו נושא

האם ילדים הורסים את הזוגיות או שזה קורה לכולם?

לכתבה המלאה

מה אפשר לעשות כדי לצמצם את ההשפעה של חילוקי דעות פוליטיים בזוגיות?

קודם כל, זיכרו שבן/בת הזוג שלכם הם לא נציגים של המפלגה לה הם מצביעים. זה יוכל לעזור לכם לדבר על כותרות ונושאים ספציפיים, במיוחד כאלה שרלוונטיים עבורכם. אם יש נושאים שמהווים עבורכם או עבור בן/בת הזוג טריגר לוויכוחים או ריבים, כדאי לנסות ביחד לחפור לעומק ולנסות להבין מה הערך שנמצא תחתם. ההבנה הזו חשובה לזוגיות שלכם ולהחלטות שלכם לגביה הרבה יותר מעמדה פוליטית. במקום למקם אותם לפי עמדתם הפוליטית, נסו לפרק את הרגשות האישיים שלכם ואת החוויות שלכם עם בן/בת הזוג. יש הבדל גדול בין להחזיק בדעות ועמדות פוליטיות שונות לבין להרגיש מושתקים, דחויים או מבוטלים במערכת היחסים.

עליזה ואהוד אולמרט, 2007. AP
היא שמאל, הוא ימין-מרכז. וזה עובד להם. אהוד ועליזה אולמרט/AP
אם תוכלו לכבד את בן/ת הזוג במקום לנסות לשכנע אותם במה שאתם חושבים, מערכת היחסים שלכם תהיה לא רק בוגרת ובריאה יותר, אלא גם חזקה יותר

זכותם של בן/בת הזוג שלכם לחשוב אחרת, להחזיק באמונות שונות ולהיות בעלי סדרי עדיפויות אחרים משלכם, ואם תוכלו לכבד אותם במקום לנסות לשכנע אותם במה שאתם חושבים, מערכת היחסים שלכם תהיה לא רק בוגרת ובריאה יותר, אלא גם חזקה יותר. אם תדעו שבן/בת הזוג שלכם לא מסכימים איתכם על סוגיות פוליטיות, אך תרגישו שהם רואים אתכם כבעלי פרספקטיבה תקפה שאתם יכולים להחזיק בה, ואתם תראו אותם ככאלה, מערכת היחסים שלכם תוכל לעבור כנראה גם מערכת בחירות סוערת כמו הנוכחית.

ישנם אינספור גורמים שבהשפעתם אנחנו בוחרים בני זוג ושמשפיעים על מערכות היחסים שלנו - החל מילדות דומה ומסלולי קריירה דומים, דרך תחביבים משותפים ומסורות משפחתיות ועד סיפורי עבודה ואמונות בסיס. כל הדברים האלה הופכים אתכם למי שאתם ולזוג שאתם, ובסופו של דבר חשובים ומשפיעים יותר למערכת היחסים שלכם מאשר מי ינצח בבחירות. באופן פשטני, פוליטיקה היא מילה שאנחנו משתמשים בה כדי לתאר כיצד קבוצות שונות חושבות אודות דברים שמשפיעים על החיים שלנו, לכן נסו לדבר על הדברים האלה ולא על מפלגות.

יכול להיות שאתם ובן/בת הזוג שלכם חולקים דעות דומות אודות משפחה, חברה או סביבה, ויכול להיות שאתם לא מסכימים על דבר תחת השמש, אבל כבוד וקבלה הדדיים יכולים בהחלט לעזור לכם לעבוד ביחד. התשובה לשאלה אם פוליטיקה היא "דיל ברייקר" למערכת היחסים שלכם תלויה לגמרי בכם, אבל תזכרו שאתם יכולים לחלוק מספיק חוויות ואמונות משותפות שיחזיקו ויקיימו את הזוגיות שלכם, ועדיין לשים בקלפי פתקים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully