וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם לאנשים להשאר יחד גם כשהם לא מאושרים?

13.12.2016 / 16:00

למה לאנשים כל כך קשה לאבד את מה שיש להם, גם אם מה שיש להם הוא כל כך מעט? חוקרים טוענים שמצאו את התשובה שמוכיחה כי אהבה היא לאו דווקא מה ששומר על זוגות נשואים לאורך שנים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: כמה סקס עושים זוגות מאושרים? הנה התשובה

מערכות יחסים הן לא דבר פשוט. ברוב הפעמים קשה להישאר בהן לאורך זמן, אבל לעיתים הקושי האמיתי הוא לעזוב, גם כאשר מדובר במערכת יחסים לא טובה. על פי מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת מינהו בפורטוגל, הסיבה לכך שחלקנו נשארים במערכות יחסים שלא טובות לנו היא אפקט "העלות האבודה" (sunk cost). מושג זה, שלקוח מעולם הכלכלה והפוליטיקה, מתייחס למעשה לשלב שבו אנחנו מבינים שאנחנו מבזבזים זמן, אבל אם כבר בזבזנו אותו עד כה, אולי כדאי שנשאר. בפוקר, זה השלב בו אתה ממשיך להמר על יד גרועה, פשוט כי כבר שמת עליה יותר מדי כסף.

עוד בנושא:
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?
נשואים או רווקים? אחת מהאופציות עדיפה משמעותית על השנייה
גירושים מכוערים: מה צופה העתיד לבראד ואנג'לינה?

אוזי אוסבורן עם שרון אוסבורן. נמרוד סונדרס
אהבה היא לפעמים כמו השקעה בעסק/נמרוד סונדרס

המחקר שפורסם במגזין המקוון Current Psychology הציג בפני 1,000 מתנדבים, תרחישים שונים שניסו לקבוע מה היה גורם להם לסיים מערכת יחסים. התוצאות הראו כי בתרחיש של מערכת יחסים ללא סקס וללא אהבה, 35 אחוזים מהנסיינים היו נשארים אם השקיעו כסף או זמן (בצורה היפותטית כמובן) במערכת היחסים. מהצד השני, 25 אחוזים אמרו כי הם היו עוזבים נישואים אם הם היו עדיין חדשים ואם היו מרגישים שהם לא השקיעו הרבה מאמץ במערכת היחסים. התוצאות הוכיחו לחוקרים (ולכל המין האנושי) שמערכת יחסים שמחזיקה מעמד זמן רב, אינה תלויה רק באהבה, אלא בגורמים אחרים.

נמנעים מכישלון בכל מחיר

אז איך המחקר עבד בדיוק? הנסיינים חולקו לארבע קבוצות, כשלכל אחת מהן סטטוס זוגי היפותטי כזה או אחר: הראשונה הייתה נתונה במערכת יחסים ללא אהבה, הקבוצה השנייה דימתה את עצמה לחלק מזוג שנשוי שנה, האנשים בקבוצה השלישית קנו הרגע בית עם בן הזוג שלהם, ובקבוצה הרביעית השקיעו הרבה מאוד מאמצים בשימור הזוגיות והמשפחה. הממצאים, כאמור, הראו כי ככל שהושקעו זמן, מאמצים וכסף במערכת היחסים, כך פחת הסיכוי שבני הזוג ייפרדו.

אפקט ה"עלות האבודה" גורם לרבים להמשיך להיות חלק מדבר שכבר לא עובד. לפי טענת חוקרים הסיבה היא כמובן פסיכולוגית והיא נעוצה באופי האנושי המתוכנת להימנע מכישלון, לעיתים גם במחיר האושר הפרטי שלנו. אנחנו פשוט מעדיפים לנסות ולתקן מאשר לנסות ולהתחיל הכל מהתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully