וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושים מכוערים: מה צופה העתיד לבראד ואנג'לינה?

1.10.2016 / 8:19

הזוג הכי פוטוגני ומצליח בהוליווד נפרד אחרי קצת למעלה מעשור ושישה ילדים משותפים. איך יראה תהליך הגירושים שלהם, למה ג'ולי עוד עתידה להתחרט שהיא בחרה ראשונה בצעד משפטי והאם ניתן לעשות זאת אחרת? מגשר עונה על התשובות

עריכה: עמרי וייס

היגרושים של בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי כבר הוגדרו כגירושי המאה על ידי מגזינים רבים ברחבי העולם, אבל אם ננסה לראות מעבר לכל הצהוב, אולי נצליח להיזכר שגירושים גורמים לרוב למשבר רגשי עמוק הדורש הרבה תמיכה, אהבה וביטחון כדי לצלוח אותו. הדרך שבה התחיל הליך הגירושין של פיט וג'ולי בעיקר מראה שהכיוון אליו הם הולכים יקשה עליהם, ובעיקר על ילדיהם, לעבור את המשבר הזה בשלום.

הבעיה בגירושים היא לא בעצם התרחשותם. לעיתים אחד הצדדים (או שניהם יחדיו) מחליט מכל מיני סיבות, שהוא לא רוצה לחיות במערכת היחסים הקיימת. זה טבעי. זה מותר. זה כואב. אבל אפשר להפוך את זה לנסבל ולפתיר בטווח זמן סביר, כאשר עושים זאת נכון.

הילדים הם אלו שסובלים הכי הרבה בגירושים מכוערים. הדבר קורה מאחר וההורים, למרות רצונם, לא מצליחים להפריד בין הכעס לבין הצורך לשמור על הילדים מחוץ לוויכוחים ביניהם. הורים שנמצאים במשבר כזה מתקשים להפריד בין רצונם הטבעי לשמור על ילדיהם ולהבטיח שיוכלו להעניק להם כל מה שירצו, לבין הצורך להתגונן בפני ההורה השני "שנלחם" בהם בדרך כואבת. עצם העובדה שמרבית המלחמות בגירושים סובבות את הילדים (שהם הרי הדבר המחזיק את הזוג שרוצה להיפרד יחדיו), מקשה עוד יותר על ההורים להפריד בין הצרכים שלהם לבין אלו של הילדים.

עוד בנושא:
נשים גרושות בסכנה מוגברת להתקפי לב
אמא בצד אחד, אבא בצד שני: אבחון ציורי ילדים להורים גרושים

הבית החדש של אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט בטורקיה. ספלאש
מרבית המלחמות בגירושים סובבות את הילדים/ספלאש

לבראד פיט ולאנג'לינה ג'ולי שישה ילדים. נסו רגע לחשוב מה קורה ברגע זה לילדים אלו, כשכל העולם נובר בחיי משפחתם ומעלה ספקולציות פוגעניות כלפיי הוריהם. שישה ילדים נאלצים כעת להתמודד עם פחדים גדולים ועם חששות קיומיים וכל זאת אל מול פני העולם כולו. כדי להתמודד עם התקופה הקשה הקרבה, יצטרכו ששת הילדים תמיכה פסיכולוגית רבה. גם בעוד שנים רבות, ימשיכו הילדים לזכור את התקופה הזו כאחת הקשות והכואבות בחייהם.

עוד באותו נושא

למה כולם בוחרים להתגרש דווקא עכשיו?

לכתבה המלאה

העניינים יוצאים משליטה

כדי למנוע את הסבל מהילדים צריכים ההורים לנהל את המאבק מחוץ לבית המשפט ומחוץ לעינו הפקוחה של הציבור.

הצעד הראשון שיעשו ההורים המתגרשים יוביל לצעד שני שיוביל לצעד שלישי וכן הלאה והלאה. לכן, הבחירה האם הגירושין יתנהלו במלחמה משפטית אל מול פני העולם או באופן דיסקרטי ואינטימי, תלויה בצעד הראשון שיעשו ההורים המתגרשים. כאשר הצעד הראשון הוא צעד משפטי, נדרש הצד השני לפעול גם הוא בדרכים משפטיות. מאידך כאשר הצעד הראשון הוא צעד של הידברות, יכול הצד השני לבחור גם הוא בצעד של הידברות.

תהא הסיבה אשר תהא, אנג'לינה ג'ולי בחרה בצעד משפטי מתוקשר כצעד ראשון. הדבר יוביל את בראד פיט לנקוט ככל הנראה גם הוא בצעד משפטי. צעדים ראשוניים אלו יובילו לכך שהמחלוקות שביניהם יצאו משליטתם הבלעדית של ההורים; שסל הכלים העומדים לרשותם יצטמצם לכדי ארגז כלים משפטי בלבד, ולכך שעורכי הדין יתחילו לנהל בשמם את התהליך. האם הדבר יוביל לתקשורת בריאה בין ההורים? האם דרך זו תקל על הילדים? מסופקני.

אם הייתי צריך לנבא את העתיד, כך תראה המציאות של השחקנים המעורבים:

אנג'לינה ג'ולי: היא זאת שעשתה את הצעד הראשון והגישה בקשה רשמית לגירושין, לכן, ניתן להניח שהיא אולי מרוצה מבחינה משפטית אך גם היא חשה שבורה מבחינה רגשית. אמנם היא קבעה את הדרך והמקום בו יתנהלו הגירושין ובכך "הרוויחה" אלמנט של תחושת שליטה בחייה.

אנג'לינה ג'ולי. GettyImages
עשתה את הצעד הראשון. אנג'לינה ג'ולי/GettyImages

אך האם הדבר יחזיק לאורך זמן? הניסיון מראה שלא כך הוא הדבר. לאחר שיגיש פיט את טיעוניו המשפטיים, היא תגלה שלמטבע שני צדדים ושכעת עליה להתמודד עם דבריו בבית המשפט ובתקשורת. דברים שככל הנראה יהיו כואבים וקשים יותר מאלו שכתבה ג'ולי במסמכים שהגישה כשביקשה לפתוח בהליך גירושין. בכל מקרה לאחר שתחל תכתובת המכתבים, תיראה השאלה מי התחיל – כבר הרבה פחות רלוונטית.

בעתיד הקרוב והרחוק כאשר היא תדרש לדבר עם פיט בנושאים הקשורים לילדים ולקבל החלטות בעניינם (רפואיות, חינוכיות, ערכיות ואחרות), היא תגלה שהמשקעים שהצטברו לא נעלמים ושהכעס והתסכול עדיין נמצאים ומשפיעים עליה ועל התנהלותה מולו (ולהפך). רק שאז ולכל הפחות עד אשר יהיו הילדים בגירים, היא תצטרך למצוא דרכים יצירתיות להדחיק את הכאב כדי שתוכל לתקשר בצורה סבירה עם פיט.

בראד פיט. ספלאש
מרגיש שהמהלך המשפטי נכפה עליו. בראד פיט וביתו/ספלאש

בראד פיט: לפי הפרסומים האחרונים, נראה שפיט מרגיש שכל המהלך המשפטי נכפה עליו. כתוצאה מכך הוא ככל הנראה יפעיל את כל הכלים המשפטיים שברשות עורכי דינו, כדי להראות לג'ולי שעשתה צעד שגוי ולנסות "לתקן" את הנזק המשפטי שגרמה בצעד הראשון שביצעה. אך האם הוא יהיה מרוצה מצעדים אלו בעוד מספר שנים? ככל הנראה שגם הוא יתקשה להתנהל עם רעייתו לשעבר בענייני הילדים לאחר שיעברו את המלחמה המשפטית הקשה והכואבת. גם הוא ככל בן אנוש, יפעל מתוך כאב ויקבל החלטות לא רציונליות בעליל עד אשר יצליח להתגבר על המשבר הרגשי.

ששת הילדים: הילדים מצדם מפסידים היום ויפסידו גם מחר. היום הם מתמודדים עם תחושות של אבלות על התא המשפחתי שאינו עוד. בעתיד הם יאלצו להתמודד עם חוסר היכולת של הוריהם לגדל אותם בשיתוף פעולה. דבר זה ישפיע בוודאות על עתידם הפסיכולגי והרגשי.

כדי למנוע את כל הסבל הזה צריכים פיט וג'ולי חמלה והידברות. לו היו פונים בשלב הראשון להליך גישור אצל מגשר שיעזור להם לייצר תהליך גירושין הכולל הידברות, הבנה, הבשלה, כבוד הדדי וכלים נוספים להתמודד עם הרגשות הסוערים יחד עם הנושאים המשפטיים והפרקטיים שעל הפרק, הם היו חוסכים לעצמם ולששת ילדיהם כאב וסבל רבים. הם היו מאפשרים לעצמם ולילדיהם לעבור הליך שיחזק ויבנה את התא המשפחתי מחדש, בדרך שתתאים לשניהם, ותאפשר להם לחיות את חייהם תוך שמירה על יכולת לגדל את הילדים בשיתוף פעולה.

נדב נישרי הוא מגשר – ס. יו"ר לשכת המגשרים בישראל, מומחה בגישור גירושין

  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully