וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כולם בוחרים להתגרש דווקא עכשיו?

31.8.2016 / 7:33

מחקר חדש מצא ששיעור הבקשות לגירושין מזנק מדי שנה בחודש אוגוסט. טוב נו, אם לוקחים בחשבון חום, לחות ומינימום שבועיים שהילדים בבית בלי מסגרת, מעטים הם הנישואים שישרדו

ShutterStock

בווידיאו: באיזה גיל אנחנו הכי מאושרים?

עבור רוב האנשים, אוגוסט הוא חודש קשה מנשוא. הטמפרטורות הבלתי אפשריות, הלחות שלא מותירה חלקה אחת יבשה, ימי החופש הבלתי נגמרים והתמונות של החברים שלכם מהחופשה ביוון. אבל אם חשבתם שאתם אומללים, אולי זה ישמח אתכם לדעת שיש כאלה שסובלים הרבה יותר.

מחקר של אוניברסיטת וושינגטון שבדק נתונים משנים 2001-2015, מצא שאוגוסט הוא החודש בו יותר זוגות מתגרשים מבכל חודש אחר במהלך השנה. לטענת החוקרים שהציגו את ממצאי המחקר בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לסוציולוגיה בסיאטל, עולה כי העלייה במקרי הגירושים תלויה מאוד בלוח השנה המשפחתי.

עוד בנושא:
שיאנית הגירושים בישראל ב-2015 – תל אביב
נשים גרושות בסכנה מוגברת להתקפי לב
זה מדעי! אושר זה דבר מדבק

נותנים עוד צ'אנס לזוגיות

חופשות האביב והקיץ נחשבות לזמן משפחתי מקודש, הסבירו עורכי המחקר והוסיפו כי מסיבה זאת רבים לא מעזים בכלל להגיש בקשות לגירושים בגלל שזה נתפס "לא הולם" ואפילו כטאבו. בנוסף לכך, בני זוג רבים שחווים קשיים, נותנים עוד צ'אנס למערכת היחסים לעתים, ומאמינים כי אולי החופשה המשפחתית תשפר את הזוגיות שלהם. כאמור, בדרך כלל זה לא עובד ובני הזוג מגישים בקשת גירושין בסוף החופשה ולפני שהילדים חוזרים לבית הספר.

עוגות חתונה. ShutterStock
ולפעמים החגיגה נגמרת/ShutterStock

הממצאים של המחקר הנוכחי תואמים מחקרים אחרים שבדקו את הקשר בין תקופות השנה ובין תחושות של אושר ורווחה. ניתוח של חיפושי "גוגל" שנערכו בשנת 2014 על ידי הכלכלן סת סטיבנס-דוידוביץ מצא כי החיפושים אחר המילה "גירושים" ירדו לקראת סוף השנה האזרחית (חג מולד וסוף שנה) ועלו דרמטית בחודשים לאחר מכן.

לאחר המחקר ביקשו העורכים לבדוק האם הדפוס דומה בארבע מדינות אחרות: אוהיו, מינסוטה, פלורידה ואריזונה – בהן חוקי הגירושים דומים לוושינגטון אך נבדלות ממנה מבחינה דמוגרפית ותנאים כלכליים. למרות ההבדלים הללו, הדפוס נותר אותו דפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully