וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה שהילד שלך יאכל ירקות? תרגילי אותו כבר מהבטן

מחקר גילה שריחות של ירקות, ובמיוחד ירקות ירוקים, עובר דרך השיליה ודרך חלב אם ומאפשר לתינוקות להתרגל לטעמם של המאכלים הבריאים הללו עוד בזמן שהותם ברחם, וכך להגדיל את הסיכוי שיאכלו מהם

בדיקות הריון. ShutterStock
ריחות עוברים דרך השיליה ומגיעים אל התינוק בעודו ברחם. אישה בהריון/ShutterStock

הורים רבים מתמודדים עם האתגר הלא פשוט של לגרום לילדים שלהם לאכול ירקות, אבל יכול להיות שהפיתרון הכי יעיל לבעיה הזאת מתחיל עוד לפני שהילד יוצא אל אוויר העולם. מחקר חדש מצביע על כך שתינוקות יכולים להתרגל וללמוד לאהוב את טעמם של ירקות בריאים בזמן שהם שוהים ברחם אמם. כך שככל שהאם תרבה באכילת ירקות בזמן ההריון, כך יגדל הסיכוי שהילד שיוולד יאכל מגוון של ירקות בריאים כשהוא יוולד ויגדל מעט.

החוקרים גילו שנשים שהרבו לאכול ירקות ירוקים, כמו פלפלים ירוקים, אפונה, כרוב ניצנים וירקות ירוקים עליים (תרד, קייל ועוד) ילדו תינוקות שנטו לאהוב ירקות ירוקים בעצמם. ולא מדובר רק בהשפעה התנהגותית של הרגלי האכילה של האם כפי שהם נספגים על ידי הפעוטות, החוקרים ציינו שניתן היה להבחין בהעדפה לירקות גם בקרב תינוקות רכים, שלהם עדיין אין מודעות להרגלי האכילה של אימותיהם.

עוד בנושא:
טבעונות בהריון? זה הרבה יותר בריא ממה שאתם חושבים
הצלחת הזו תגרום לילדים שלכם לאכול יותר פירות וירקות
לידיעת ההורים: ילדים שאוכלים דגים חכמים יותר מאחרים

לדברי החוקרים, הסוד נעוץ בניחוח של מאכלים מסויימים. ישנה סברה רווחת שריחות יכולים לעבור דרך השיליה ולהגיע לעובר בעודו ברחם, כמו גם דרך חלב האם בשדי אמו בחודשים הראשונים לחייו. אם האם אוכלת מגוון של ירקות כחלק מתזונתה הקבועה, הריחות של הירקות הללו יהפכו מוכרים עבור התינוק וכך יהיה לו קל יותר להתרגל אליהם ולחבב אותם כאשר יתחיל להתנסות באכילת מזון מוצק.

תינוק אוכל. ShutterStock
יש משהו עם תרד? תינוק אוכל/ShutterStock

המחקר הנוכחי מצטרף למחקר אחר, שנערך ב-2017 במכון מונל לכימיה שבפילדלפיה, ובו הצליחו החוקרים להוכיח שטעם וריח של ירקות עוברים אל התינוק דרך חלב האם. לטובת המחקר התבקשו 97 אמהות לשתות מיץ סלק, סלרי או גזר באופן שגרתי. לאחר מכן המשיכו החוקרים לעקוב אחר הרגלי התזונה של התינוקות שלהן ככל שאלה גדלו. הנשים שהשתתפו במחקר נחלקו ל-5 קבוצות: 3 מהקבוצות שתו חצי כוס של מיץ ירקות לפני הנקות, במשך חודש, אך כל קבוצה החלה במועד אחר: קבוצה אחת של אמהות החלה בניסוי כשהתינוקות שלהן היו בני שבועיים, קבוצה שניה החלה בניסוי בגיל 6 שבועות וקבוצה שלישית החלה בגיל 10 שבועות. קבוצה רביעית של אמהות שתתה מיץ ירקות במשך 3 חודשים לפני הנקות, החל מגיל שבועיים. והקבוצה החמישית היתה קבוצת ביקורת שבה האמהות לא שתו מיצי ירקות כלל.

כאשר הגיעה העת של התינוקות שהשתתפו במחקר להתחיל לאכול ארוחות של מזון מוצק (בגיל 8 חודשים), הוצעו להם שלושה סוגים של דייסת דגנים: ללא תוספת טעם, בטעם גזר ובטעם ברוקולי. החוקרים גילו שתינוקות שאמותיהם השתייכו לקבוצות ששתו מיץ ירקות לפני הנקות העדיפו דייסה בטעם גזר על פני הדייסה ללא תוספת הטעם וגם על פני הדייסה בעלת הטעם הלא מוכר להם - ברוקולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully