וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נטילת ויטמינים טרום ההריון מקטינה את הסיכון לאוטיזם

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בחנו אימהות לילדים אוטיסטים וגילו כי נטילת מולטי ויטמין טרם הכניסה להריון היתה בעלת משמעות על הסיכוי ללדת ילד אוטיסט נוסף

ויטמין. ShutterStock
כדאי להתחיל לקחת אותם כמה חודשים לפני ההריון. ויטמינים/ShutterStock

כל מי שמנסה, או ניסתה בעבר, להיכנס להריון מכירה בוודאי את ההמלצה לקחת בתקופה זו חומצה פולית. מחקר שפורסם השבוע בכתב העת JAMA Pediatrics מצא קשר בין נטילת ויטמינים בתקופת טרום ההריון ובין הפחתת הסיכון לאוטיזם במשפחות בעלות סיכון גבוה. בנוסף, מצא המחקר כי ילדים שנולדו לאימהות שנטלו מולטי ויטמינים שמכילים ויטמינים שונים, ברזל, יוד וחומצה פולית טרום ההריון, היו בעלי יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר בהשוואה לילדים לאימהות שלא נטלו ויטמינים.

עוד בנושא:
ויטמינים בהיריון: מה מומלץ ובעיקר כמה?
אילו מאכלים ישלימו לכם את החוסרים התזונתיים?
איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד

המחקר נערך באוניברסיטת קליפורניה על 241 ילדים שנולדו בין דצמבר 2006 ויוני 2015, שלכולם היו אחים גדולים שאובחנו עם אוטיזם, כך שהסיכון שלהם ללקות במחלה היה גבוה לעומת שאר האוכלוסייה. האימהות של ילדים אלה דיווחו על נטילת ויטמינים, כאשר מרביתן (96 אחוזים) נטלו אותם אבל רק 36 אחוזים מהן לקחו אותם חצי שנה לפני הכניסה להריון, על פי ההמלצה. הממצאים הראו כי הסיכון לאוטיזם אצל ילדים שאימותיהן לא נטלו ויטמינים בחודש הראשון להריון היה 32.7 אחוזים לעומת 14.1 אחוזים אצל אלה שנטלו ויטמינים.

אישה בהריון. ShutterStock
ילדים לאמהות שנטלו מולטי-ויטמין בהריון הפגינו יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר. אישה בהריון/ShutterStock

למרות שלא מדובר במחקר גדול החוקרים הבהירו ש"מצאו כי אף על פי שהמשפחות הללו נמצאות בסיכון גבוה יותר לאבחנה של אוטיזם, נטילת ויטמינים טרם ההיריון הפחיתה בכמחצית את הסיכון ללקות באוטיזם בקרב אחים". בנוסף, מרפאת מאיו בארה"ב ממליצה לכל אישה בגיל הפוריות לקחת ויטמינים טרום לידתיים באופן קבוע. "במהלך החודש הראשון לאחר ההפריה מתחילה להתפתח בעובר התעלה העצבית, תעלה שממנה יתפתחו חוט השדרה והמוח - וזה יכול לקרות לפני שנשים מבינות שהן בהריון", הסבירו החוקרים.

על אף הממצאים המעניינים החוקרים מבהירים כי יש צורך במחקרי המשך רחבים יותר שיבדקו סיבה ותוצאה. או במילים אחרות - אילו מהמרכיבים במולטי ויטמין הם אלה שתורמים לתוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully