וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אלה השעות והימים הכי גרועים ללדת בהם

מחקר חדש מצביע על כך שנשים שיולדות בשעות הלילה מצויות בסיכון גבוה בכ-20 אחוזים לסבול מסיבוכים בלידה. באילו עוד מועדים ושעות כדאי ליולדות ובני משפחותיהן להתעקש על ערנות של אנשי הצוות?

אישה יולדת בחדר לידה. ShutterStock
עדיף ללדת בשעות היום. אישה בחדר לידה/ShutterStock

אחת השאלות שהכי מעסיקות יולדות לעתיד היא מתי התינוק או התינוקת יחליטו שהגיע הזמן לצאת החוצה. אי אפשר לתזמן לידה טבעית, אבל כדאי לשים לב לשעות ולימים בהם הסיכון בלידה עולה. מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת קולורדו מנסה לשפוך אור על מועדים אלה במטרה לצמצם אותם, ולעורר את המודעות הרופאים למצוקת היולדות.

צוות החוקרים אסף נתונים אודות כמעט שתי מיליון לידות שהתרחשו בבתי חולים בקולורדו בין השנים 2005-2010. הם בדקו האם סיבוכים בלידה, כריתת רחם וכניסה לא מתוכננת לחדר ניתוח ולטיפול נמרץ לאחר הלידה השתנו בשעות היום או הלילה, בעקבות שינוי בשעות העבודה בבתי החולים, בסופי השבוע ובחגים.

עוד בנושא:
איך מזהים רעלת הריון ומי נמצאת בסיכון גבוה ללקות בה?
לידה בניתוח קיסרי מעלה את הסיכון של התינוק לסבול מאלרגיה
זו התנוחה הטובה ביותר להיות בה כשאתן יולדות לראשונה

רופאים. ShutterStock
חוסר תיאום בין אנשי הצוות הגדיל את הסיכון פי שניים. רופאים בבית החולים/ShutterStock

ניתוח הנתונים הראה שהסיכויים של האם לסבול מסיבוכים בלידה היו גבוהים יותר ב-21.3 אחוזים במהלך משמרת הלילה. אם שיולדת בסוף שבוע תסבול מסיכון גבוה ב-8.6 אחוזים מסיבוך בלידה לעומת יולדות בימי חול. לידות שמתקיימות בחגים רגישות במיוחד לסיבוכים בלידה, כשהסיכון עולה ב-29 אחוזים.

בנוסף, נבדק האם שיעור הסיבוכים גדל בלידות שמתקיימות בבתי החולים לימודיים או כשקבוצה חדשה של מתמחים מצטרפת לצוות מחלקות הלידה (בדרך כלל בחודש יולי). הם מצאו שבמועדים אלה נרשמה ירידה חדה ברמת התיאום בין אנשי הצוות והסיכוי לסבול מסיבוך בלידה גדל פי 2.2 לעומת אלה שהתקיימו באותו מועד בבתי חולים שאינם אוניברסיטאים.

בחגים גדולים בהם הצוות מצומצם יותר ומונה פחות רופאים בכירים, הסיכון לעבור כריתת רחם לא מתוכננת, לסבול מדלקת נרתיקית ולהתפנות לטיפול נמרץ גבוה ב-29 אחוזים.

החוקרים מקולורדו חשפו את הסטטיסטיקה המדאיגה כדי לעורר מודעות לשיעור הסיבוכים ההריוניים הגבוה בארה"ב שנובע מחוסר כבוד לאימהות שמתלוננות על בעיות, הפניה מהירה מדי לניתוח קיסרי ובעיות מבניות בצוות מחלקת היולדות. "בתי החולים יכולים להפחית את הסיכון שבפניו עומדות האימהות על ידי מתן דגש רב יותר במועדים בעייתיים וכשרופאים לא מנוסים מטפלים בהן", מסכם ד"ר סמי זאהרן, אחד מחברי המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully