וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אין יותר 'אמא' ו-'אבא' - רק 'הורה 1' ו-'הורה 2'

הצעת תיקון לחוק בתי הספר במדינה מבקשת למחוק את השימוש בכינויים אמא ואבא בכל הניירת הרשמית של מערכת החינוך ולהחליפה בכינויים ניטרליים, כדי לא להדיר משפחות חד-מיניות

זוג הורים הומוסקסואלים. ShutterStock
"מדובר בתיקון שמהותו שוויון חברתי". משפחה חד-מינית/ShutterStock

בתי הספר בצרפת צפויים לבצע בקרוב שינוי פורץ דרך בהתייחסותם לתא המשפחתי - מעתה, יופסק השימוש במילים 'אמא' ו'אבא' ויוחלף ב'הורה 1' ו-'הורה 2'. הסיבה? האסיפה הלאומית הצרפתית סבורה שכך משפחות מכל הסוגים, כמו למשל משפחות שבהן יש הורים חד-מיניים, לא ירגישו מודרות על ידי השיח החינוכי.

הצעת החוק לתיקון חוק בתי הספר במדינה כבר עברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה באסיפה הלאומית, וזכתה לתמיכה נרחבת, בין השאר ממפלגת השלטון בראשותו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, והיא צפויה לעבור לאישור בסנאט עוד השבוע. "מטרתו של התיקון היא לעגן בחוק את הגיוון הקיים במשפחותיהם של ילדים בטפסים הרשמיים של מערכת החינוך", אמרה חברת האסיפה הלאומית ואלרי פטי, שניסחה את התיקון לחוק, והוסיפה כי החוק הקיים אינו מכיר בקיומן של משפחות חד-מיניות.

"יש משפחות שעומדות נבוכות מול תיבות הסימון בטפסים, שעוצבו לפי מודלים חברתיים ומשפחתיים מיושנים למדי. מבחינתנו, מדובר בתיקון שמהותו שוויון חברתי", אמרה פטי.

עוד בנושא:
ילד צריך אבא ואמא? מחקר חדש אומר שלא ממש
ילדים של חד הוריות שמנים יותר "כי אין להם אבא שיוציא להם מרץ"
אבות אכלו בוסר: גנים של שומן מסוכן מגיעים מהאבא

נשיא צרפת מקרון בפגישה עם נציגי איגודי עובדים ובעלי עסקים בארמון האליזה בפריז, 10 בדצמבר 2018. רויטרס
מפלגתו מקדמת את התיקון לחוק. נשיא צרפת עמנואל מקרון/רויטרס

כצפוי, ישנם גם מתנגדים להצעת התיקון לחוק, והם מגיעים בעיקר מהקצה השמרני של הקשת הפוליטית. כך למשל חבר האסיפה הלאומית פביאן די-פילפו, סגן מזכיר המפלגה הרפובליקנית הצרפתית, שכינה בראיון ל-Daily Telegraph את הצעת החוק "אידיאולוגיה מפחידה, שבשם השוויון חסר הגבולות מוחקת נקודות התייחסות בתוך המשפחה".

גם ניקולה ביי, המשתייך למפלגתה הימנית-קיצונית של מרין לה-פן, התבטא נגד הצעת החוק וצייץ בטוויטר: "אב אחד! אם אחת! עצרו את ההזיה הפסאודו-פרוגרסיבית הזאת!" והוסיף את ההאשטג #Parent1Parent2 המזוהה עם הצעת החוק.

גם בקרב הציבור הצרפתי, אם לשפוט מהתגובות ברשתות החברתיות, הדעות בנוגע לתיקון החוק חלוקות, כאשר חלק מהמגיבים תהו כיצד יכריעו הורים ברחבי המדינה מי יהיה הורה מספר 1 ומי יהיה מספר 2?

נוסח התיקון המוצע לחוק קובע כי: "לשם מניעת אפליה, ההרשמה לבתי הספר, הרישום לכיתות, אישורי ההורים וכל הטפסים הרשמיים האחרים יאזכרו מעתה רק 'הורה 1' ו-'הורה 2'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully