וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח פורץ דרך: עוברית הוצאה מהרחם, נותחה והוחזרה לבטן אמה

בשבוע ה-20 זיהו הרופאים שהעוברית של בת'אן סימפסון סובלת ממום חמור בעמוד השדרה שעלול לגרום לה להיות משותקת. בהליך חדשני התינוקת הוצאה מרחם אמה בשבוע ה-24, עברה ניתוח לתיקון המום והוחזרה לרחם

עוברית עם ספינה ביפידה. פייסבוק, צילום מסך
הניתוח החלוצי הסתיים בהצלחה. סימפסון בבית החולים לאחר הניתוח/צילום מסך, פייסבוק

רופאים בבריטניה ביצעו ניתוח פורץ דרך, במסגרתו עוברית הוצאה מרחם אמה בשבוע ה-24 להריונה, עברה ניתוח לתיקון מום בעמוד השדרה שלה והוחזרה לרחם.

הכל התחיל ב-3 בדצמבר 2018, לפני קצת יותר מחודשיים, אז הגיעה בת'אן סימפסון בת ה-26, אז בשבוע ה-20 להריונה, לסקירת מערכות שגרתית. מדובר בבדיקת אולטרסאונד שמטרתה להעריך את התפתחות העובר ומערכות גופו ולאתר מומים מולדים טרם הלידה. בבדיקה ראו הרופאים שמשהו אינו כשורה עם מידות ראשה של העוברית שבבטנה והפנו אותה לבדיקות נוספות בבית החולים ברומפילד שבאסקס, שם איבחנו המומחים שהעוברית סובלת מספינה ביפידה, מצב שבו עמוד השדרה של התינוק אינו מתפתח כראוי ברחם. מדובר במום שעלול להשפיע על סיכוייו של התינוק ללכת בעתיד, לגרום לשיתוק בגפיים ואף לגרום לבעיות בעשיית צרכים באופן עצמאי.

עוד בנושא:
למה תינוקות בועטים ברחם?
הסיכון לחלות במחלות לב נקבע כבר ברחם. האם ניתן לשנות אותו?
מקור החיים: כל מה שרצית לדעת על הרחם

עוברית עם ספינה ביפידה. פייסבוק, צילום מסך
בבדיקה שגרתית זיהו הרופאים שמשהו אינו כשורה ובדיקות נוספות הובילה לאבחנה של ספינה ביפידה. צילום מתוך האולטרסאונד של סימפסון/צילום מסך, פייסבוק

הרופאים לקחו את סימפסון ואת בעלה קירון לשיחה והסבירו להם שעומדות בפניהם 3 אפשרויות: הראשונה, להמשיך את ההריון ולקחת סיכון שתיוולד להם ילדה עם נכות. השנייה, להפסיק את ההריון. אבל היתה גם אפשרות שלישית, חדשה ופורצת דרך - ניתוח עוברי - ניתוח שבו מתקנים הרופאים את המום המולד עוד לפני הלידה. אולם, מאחר שמדובר בניתוח חדשני ופורץ דרך, תנאי הפתיחה חייבים להיות מדוייקים ולהתאים לניתוח. בת'אן החלה אז בסדרה של בדיקות מקיפות שכללו דיקור מי שפיר, סריקות MRI וסקירות אולטרסאונד מרובות, עד שהתקבל האישור לכך שהיא והעוברית שלה מתאימות לניתוח.

בשבוע ה-24 להריון בוצע הניתוח החלוצי, שזוהי הפעם הרביעית בלבד שהוא מבוצע בבריטניה. הרופאים ביצעו חתך גדול למדי בבטנה של בת'אן ושלפו מתוכו את העוברית הקטנה, צוות מנתחים מבלגיה ומביה"ח של יוניברסיטי קולג' ביצע את הניתוח הרגיש. לאחר שסיימו לתקן את עמוד השדרה של העוברית, היא הוחזרה בחזרה לרחם אמה והחתך הבטני נתפר. הרופאים מקווים שכך יהיה לה סיכוי גדול יותר לחיים נורמליים ללא פגיעות בתפקוד. בת'אן צפויה ללדת את התינוקת באפריל הקרוב.

עוד באותו נושא

העובר "בעט" חזק מדי, האם הובהלה לניתוח בסכנת חיים

לכתבה המלאה
עוברית עם ספינה ביפידה. פייסבוק, צילום מסך
הלידה צפויה להתרחש בחודש אפריל הקרוב. הצלקת שנותרה בבטנה של סימפסון/צילום מסך, פייסבוק

"למרבה הצער, ב-80 אחוזים מהמקרים שבהם יש אבחנה של ספינה ביפידה בזמן ההריון ההורים מחליטים לסיים את ההריון. אבל זה לא חייב להיות גזר דין מוות, לתינוקת שלי יש את אותו פוטנציאל כמו לכל אחד אחר והגיע לה צ'אנס", אמרה בת'אן סימפסון לאחר הניתוח, שעבר בהצלחה. "התינוקת שלנו מיוחדת במינה וכעת היא חלק מההיסטוריה. הבת שלנו הוכיחה עד כמה היא ראויה לחיות את החיים האלה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully