וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: איך באמת אפשר למנוע צינון בחורף?

אף פעם לא יצאתם החוצה בשיער רטוב, אתם בולעים כל ערב ויטמין C וחלונות הבית תמיד סגורים כדי לשמור עליו חם. למרות כל אלה חליתם לאחרונה יותר מדי פעמים. למה זה קורה? מסתבר שעשיתם עד עכשיו את הכל הפוך

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

בסרטון: חברי מערכת וואלה מתחסנים נגד שפעת

חוץ מסוודר מנומר ולצאת מהבית עם מטריה צבעונית של דורה החוקרת, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לכם בחורף הוא הלופ הבלתי פוסק של צינון ומחלות שתדבקו בהן במהלך החורף. אם חשבתם שתצליחו לעבור את העונה הזאת בשלום ולא להדבק או להדביק את הסובבים אתכם, אבל נפלתם מהר מאוד לערימות הטישו - אתם לא לבד.

למעשה, הסיכוי שלא תידבקו לא מאוד גדול מפני שישנם מעל 200 וירוסים שונים שיכולים לגרום לכם להצטנן ואין באמת תרופה של ממש אם חליתם. לכן, עיקר המאמצים צריכים להתמקד באסטרטגיות מניעה - אבל האם אתם יודעים כיצד לעשות זאת?

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: איך בדיוק אפשר להבדיל בין שפעת לצינון?
6 מיתוסים על מחלות חורף שהגיע הזמן להפריך
תרופת הסבתא שאפילו רופאים ממליצים עליה

אישה משתעלת ושמה יד. ShutterStock
כמה פעמים נעדרתם החורף מהעבודה בגלל מחלה? אישה חולה/ShutterStock

"חשוב להבין אילו אסטרטגיות למניעת הצטננות מבוססות על ראיות, בעוד ששיטות אחרות לא הוכיחו את עצמן", אומר ד"ר גארי פריד, רופא ילדים בבית החולים לילדים באוניברסיטת מישיגן. פריד ערך לאחרונה סקר אודות דרכי המניעה שהורים נוקטים כדי לשמור על בריאות ילדיהם וגילה שהפתרונות שלהם מבוססים בעיקר על פולקלור ולא ראיות מדעיות. כמו למשל האזהרה הכי פולנית שיש: לא לצאת החוצה עם שיער רטוב.

"חשיפה לווירוסים היא הדבר היחיד שמוביל להתקררות", מסביר ד"ר פריטיש טוש, שמתמחה בטיפול במחלות מדבקות במרכז הרפואי מאיו קליניק במיניסוטה בראיון לאתר HuffPost, "זה מה שמדביק אותך בצינון, ולא אם בחרת לצאת עם שיער רטוב".

עוד מיתוס ששומעים לעיתים קרובות הוא שצריכת ויטמין C עשויה למנוע לכאורה הצטננות בזכות העובדה שהוא מחזק המערכת החיסונית. זאת הסיבה שרבים מקפידים על צריכה יומית של התוסף בכל פעם שהטמפרטורה מתחילה לצנוח ובטוחים שהגלולה הקטנה תקבע אם הם ישרדו את החורף. נכון שתמיד מומלץ לשלב בתזונה היומית מזונות שעתירים בוויטמין C כמו פירות הדר ועגבניות בתזונה, אבל גם במקרה הזה אין הוכחה לכך שתוספים יכולים לבלום את הצינון.

אישה בולעת תוסף תזונה. ShutterStock
לא בטוח שתצטרכו להצטייד בעוד ויטמין C. אישה נוטלת תוסף תזונה/ShutterStock

לדברי ד"ר פריד, הרבה אמונות תפלות השתרשו לפני שמדענים הבינו שחיידקים ונגיפים הם הגורם להצטננות ומחלות אחרות, והן ממשיכות להתקיים עד עצם היום הזה כשהן מועברות הלאה בין הדורות למרות היעדר ראיות מדעיות.

המומחים מדגישים שאין פתרון שיכול להבטיח במאת האחוזים הגנה מפני וירוסים שידביקו אתכם בצינון, אבל הדרך הטובה ביותר לצמצמם להפחית באופן משמעותי את הסיכון היא שמירה על היגיינה אישית טובה. הצטננות נגרמת על ידי וירוסים שעוברים בתדירות גבוהה מאדם לאדם. המנגנון הנפוץ ביותר הוא במעבר טיפות ריריות מן האף או הפה שעוברות דרך מגע ישיר או דרך האוויר, על ידי התעטשות או שיעול.

לכן יש להקפיד יותר על ניקיון הידיים מפני שהווירוסים הגורמים להצטננות עלולים לעבור במגע יד הלאה. אם יש אנשים חולים בסביבתכם, אל תחלקו איתם מזון או כלים, העדיפו שלא לבוא איתם במגע גופני כגון נשיקות, חיבוקים או לחיצת יד. הימנעו מלגעת בפנים שלכם יותר מדי - וירוסים עשויים לחדור לגוף דרך העיניים, האף או הפה.

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
השיטה היחידה שתשמור עליכם בריאים. שטיפת ידיים/ShutterStock

לסיום, הקפידו לנקות את הסביבה לעתים קרובות ככל האפשר. נגבו משטחים שמשתמשים בהם לעתים קרובות כגון הדלתות, שלט רחוק או צעצועים. אם אין לכם גישה לסבון ומים, המרכז האמריקאי לבקרה ומניעת מחלות ממליץ על שימוש במחטא ידיים המבוסס על אלכוהול (אלכוג'ל) ונמצא יעיל מאוד בחיטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully