וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר הזריק לזרועו זרע במשך שנה וחצי כדי להקל על כאב גב

אירי בן 33 הגיע לבית החולים בדבלין עם תלונות על כאבי גב תחתון, אך הרופאים הבחינו דווקא בבעיה אחרת - זיהום תת עורי בזרועו הימנית. הוא הסביר שזה בטח בגלל נוזל הזרע שהוא מזריק לשם כבר שנה וחצי. מה גרם לו לעשות את זה?

זרוע עם זיהום תת עורי של גבר שהזריק לעצמו נוזל זרע. Irish Medical Journal, אתר רשמי
הרופאים הבחינו בסימנים לזיהום תת-עורי רציני בזרועו הימנית. זרועו של המטופל/אתר רשמי, Irish Medical Journal

אחת לחודש נהג גבר בן 33 מאירלנד למלא מזרק בנוזל הזרע שלו ולהזריק את תכולתו לתוך הוורידים והשרירים שבזרועו הימנית, כדי להקל על כאבי הגב התחתון מהם סבל.

כן, האמת שגם אנחנו לא מבינים את זה. בכלל. ייתכן שמדובר בשיא חדש של טמטום - ימים יגידו.

בכל אופן, אחרי זמן מה שבו הוא טיפל בעצמו כך, הפלא ופלא, המצב לא השתפר וכאבי הגב נמשכו. הם אפילו החמירו באחד הימים, לאחר שהוא הרים חפץ כבד, ובשלב הזה החליט הבחור לעשות משהו קצת יותר קונבנציונלי והגיע לאחד מבתי החולים בדבלין.

עוד בנושא:
אוכלים לא בריא? כך זה משפיע על הפוריות שלכם
דו"ח ישראלי: ספירת הזרע של גברים ירדה ב-50%
סובלים מכאבי גב תחתון? זה מה שאתם צריכים לעשות

אילוסטרציה. ShutterStock
בספרות הרפואית אין תיעוד של פרקטיקה כזאת. זריקה תת עורית/ShutterStock

הרופאים, שערכו לו בדיקה כללית, גילו שזרועו הימנית היתה אדומה ומעט נפוחה, והיו עליה סימנים לזיהום תת-עורי רציני למדי. הם שלחו אותו לצילום רנטגן, שהראה שיש לו מורסה מוגלתית עמוק מתחת לעור. המטופל סיפר אז לרופאים שרוב הסיכויים שמה שהם רואים בצילום הרנטגן הוא תוצאה של זריקות הזרע שהוא החדיר לעצמו. הוא הסביר להם שהוא סובל מכאבי גב מזה זמן רב, וזריקות הזרע היו הניסיון המקורי שלו לטפל בכאב.

החולה הוסיף וסיפר שהוא מזריק לעצמו את הזרע שלו זה שנה וחצי, וכי בתקופה שקדמה לאשפוז הוא אף הגדיל את המינון בשל החמרה בכאבי הגב.

פרטי המקרה התפרסמו בכתב העת הרפואי Irish Medical Journal, והרופאים שפרסמו אותו ביצעו עבודת תחקיר הן בספרי רפואה והן במקורות של רפואה אלטרנטיבית, בניסיון למצוא את המקור שממנו שאב הגבר את הרעיון לפיו הזרקת זרע עשויה לסייע בהקלה על כאבי גב או כאבים בכלל, והעלו חרס בידם.

"ערכנו סקירה מקיפה של מאגרי מידע בהם EMBASE, PubMed, Google scholar וחיפושים באינטרנט בכללותו וחיפשנו בצורה ממוקדת אזכורים של הזרקת נוזל זרע לווריד או לשריר, כאמצעי להקלה על כאבי גב או לשימושים רפואיים ולא רפואיים אחרים", כתבו הרופאים בתיאור המקרה. "אף על פי שמצאנו דיווח אחד שתיעד את ההשלכות של הזרקת זרע מתחת לעורן של חולדות (בשנת 1945), לא מצאנו שום תיעוד של הזרקת זרע לווריד בבני אדם בכל הספרות הרפואית", הוסיפו.

עוד באותו נושא

זרע אנושי יכול להכיל קרוב ל-30 וירוסים שונים

לכתבה המלאה
זרוע עם זיהום תת עורי של גבר שהזריק לעצמו נוזל זרע. Irish Medical Journal, אתר רשמי
מה לעזאזל גרם לו לחשוב שהזרקת זרע לזרוע תעזור לכאבי גב? לעולם לא נדע. צילום רנטגן של זרועו המזוהמת של המטופל/אתר רשמי, Irish Medical Journal

הספרות הרפואית חלוקה לגבי היתרונות הבריאותיים המיוחסים לנוזל זרע. לעתים מזריקים כמויות מזעריות שלו מתחת לעור בבדיקות אלרגיה, ויש הטוענים כי הזרקות תקופתיות מדודות שכאלה יכולות לסייע לטפל באלרגיה לזרע (יש דבר כזה). אבל בכל הנוגע להפחתת כאב, או באופן ספציפי טיפול בכאבי ופציעות גב - מעולם לא נשמע דבר כזה או דומה לזה.

חייבת להיות סיבה כלשהי שגרמה לאותו בחור לסבור שהזרקת נוזל הזרע תעזור לכאבי הגב שלו, אבל הרופאים שלו לא הצליחו לגלות מהי וככל הנראה שגם אנחנו נישאר לנצח עם סימני השאלה (כל כך הרבה סימני שאלה).

בכל אופן, האבחנה שקיבל המטופל מהרופאים היתה צלוליטיס - זיהום חיידקי בעור, והם רשמו לו טיפול בתרופות אנטיביוטיות לווריד, אולם הוא בחר לשחרר את עצמו מבית החולים לפני שהספיק להשלים את הטיפול. מתברר שהכאב בגבו השתפר והוא מיצה את הטיפול הרפואי הקונבנציונלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully