וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הבעיה הרפואית שבגללה קים קרדישאן פנתה לפונדקאות

משפחת קרדשיאן-ווסט תגדל בקיץ הקרוב הודות לפונדקאית נוספת שנושאת ברחמה את ילדם הרביעי של קים וקניה. בניגוד לתדמית הנהנתנית של האם המפורסמת, הסיבה שבגללה בחרה בהליך היקר נעוצה דווקא בבעיה בריאותית מסוכנת במיוחד

קים קרדשיאן עם ילדיה. אינסטגרם, צילום מסך
"זו הייתה החוויה הכואבת ביותר של חיי!" קרדשיאן ושלושת ילדיה/צילום מסך, אינסטגרם

השמועות מצביעות על כך שקניה ווסט וקים קרדשיאן מצפים לבן נוסף שיצטרף בחודש מאי לנורת', סיינט ושיקגו. כמו בהריון הקודם, השניים נעזרים גם הפעם בשירותיה של פונדקאית. סיבוכים שחוותה בשני הריונותיה הראשונים ובעיה רפואית, שמשותפת לנשים רבות, גרמו לקרדשיאן לוותר על האפשרות שתעבור בעצמה לידות נוספות.

עוד בנושא:
למה קים קרדשיאן מפחדת להיכנס להריון נוסף?
האם זו המחלה שמייסרת את קים קרדשיאן?
הכל על מחלת העור של קים קרדשיאן

קרדשיאן, שמתראיינת בפתיחות על הנושא והביעה בפומבי את הקושי לוותר על השליטה בהריון ולחוות אחרת את חוויית הלידה, סובלת מבעיה רפואית שנקראת שליה נעוצה (Placenta Accreta), תופעה מיילדותית מסוכנת שבה השליה נצמדת באופן לא תקין אל דופן הרחם ומחייבת הפרדה ידנית שלה ולפעמים אפילו כריתת רחם. לדברי הגניקולוג והמיילד ד"ר נתניאל ג' דניקולה, מאוניברסיטת פנסילבניה הסכנה המרכזית במצב זה היא דימום מאסיבי לאחר הלידה שעלול לסכן את חייה של האם.

אישה יולדת בחדר לידה. ShutterStock
כשהשליה נצמדת לדופן הרחם היא עלולה לסבך את הלידה ולגרום לאיבוד דם רב של היולדת. אישה בחדר לידה/ShutterStock

הסיבה לבעיה אינה ברורה אך נשים שעברו בעבר ניתוח קיסרי מצויות בסיכון גבוה יותר מאחר שהשליה עלולה לגדול מעל הרקמה הצלקתית. זה נכון גם לגבי נשים שעברו ניתוחים תוך רחמיים או גרידה. אין טיפול שיכול למנוע את המצב אך ניתן לזהותו לפני הלידה בעזרת אולטרסאונד או MRI ולמנוע את הסיבוך הצפוי בלידה וגינאלית באמצעות ניתוח קיסרי.

עוד באותו נושא

האם לאם הפונדקאית יש השפעה גנטית על העובר ברחמה?

לכתבה המלאה

"הרופא שלי היה צריך לדחוף את כל זרועו ולנתק את השליה בידו ולגרד אותה מהרחם שלי בציפורניים, כמה מגעיל וכואב!", סיפרה קרדשיאן לאחר לידת בנה השני סיינט, "זו הייתה החוויה הכואבת ביותר של חיי! הרופאים נתנו לי שוב אפידורל, אבל היינו במרוץ נגד הזמן כך שאני הייתי צריכה להתמודד עם הכאב. אמרו לי שכמה נשים מתו כתוצאה מהמצב הזה מאחר ולא קיבלו טיפול הולם. אני אסירת תודה שהרופא שלי היה מסוגל לתפוס את הבעיה בזמן וטיפל בה מיד".

"עברתי כמה ניתוחי תיקון קטנים, כך שנוצר חור קטן ברחם שלי שלדעתי הקשה עלי מאוד להיכנס שוב להריון," אמרה בראיון למגזין C. למזלה היא לא הייתה צריכה לעבור כריתת רחם לאחר הלידה השנייה אך לאחר מספר סיבוכים וטיפולים כושלים החליטה בעצת רופאיה להרחיב את משפחתה באמצעות פונדקאית שילדה את בתה שיקגו, וכעת צפויה ללדת את ילדה הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully