וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קים קרדשיאן מפחדת להיכנס להריון נוסף?

18.11.2016 / 7:54

אחרי ששתי הלידות שלה הסתבכו ובשתיהן היא סבלה מדימום מאסיבי, הקרדשיאנית הכי מפורסמת בעולם ובעלה הראפר קניה ווסט, שוקלים להביא ילד בעזרת פונדקאית

צלמים זמניים מורשים

קים קרדשיאן חטפה בחודש האחרון זעזוע שהוביל אותה להתנתקות מחלק מעסקיה ומהרשתות החברתיות. כעת אחרי שהתאוששה מהשוד האלים שחוותה בפריז, היא מתפנה לחשוב שוב על הרחבת המשפחה. הבעיה – קים סובלת מבעיה שמסכנת את חייה בלידה. אימה, כריס ג'אנר, אף הזהירה אותה בפרק האחרון של התוכנית Keeping Up With the Kardashians כי היא עלולה לדמם למוות אם תבחר ללדת ילד נוסף.

למצב ממנו סבלה קרדשיאן בלידות האחרונות קוראים דמם לאחר לידה (Postpartum hemorrhage). בניגוד לדימום הרגיל לאחר לידה שיכול להימשך בימים הראשונים לאחר הלידה ועד כ-10 ימים לאחריה, דמם שלאחר לידה הינו מצב חירום שיכול להופיע עד 24 שעות לאחר לידה, בהן האישה עלולה לאבד בין חצי ליטר לליטר וחצי, תלוי אם מדובר בלידה וגינלית או לידת קיסרי. הסיבה היא לרוב אי התכווצות של שריר הרחם (אטוניה רחמית) שאמור לעצור את הדימום שלאחר הלידה. התכווצות זו נובעת מהפרשת הורמונים כגון אוקסיטוצין שמסייע בהפסקת הדימום מכלי הדם שנותרו פתוחים ברחם לאחר הלידה.

גורמי סיכון נוספים לדמם שלאחר לידה הם: לידה של תינוקות במשקל כבד, ריבוי מי שפיר, מצב שנקרא שליה נעוצה, לידה ארוכה או לידה חטופה שאורכת פחות משלוש שעות מרגע הצירים, בעיות בקרישת הדם והישארות של חלקי שליה בתוך הרחם.

קים קרדשיאן קניה ווסט. ספלאש
קים קרדשיאן, קניה ווסט ושני ילדיהם/ספלאש

אחרי שעברה דבר דומה בלידות הקודמות, חושבים קים ובעלה, הראפר קניה ווסט להשתמש באם פונדקאית שתישא את ההריון של ילדם השלישי ותלד אותו במקום קים. "הדבר הכי טוב שאני יכולה לבקש זה שיהיה לנו תינוק נוסף, מבלי שאף אחד יודע. נוכל לחיות את החיים שלנו כרגיל במשך שנה, עד שנודיע על הלידה שלו", אמרה לאימה בפרק ששודר.

קרדשיאן פנתה לשני רופאים שונים שהזהירו אותה מדימום לאחר הלידה והציעו לה להשתמש באם פונדקאית. "אני רוצה לשאת את ההריון של התינוק שלי בעצמי", אמרה קים, "אבל אני מפחדת שהגוף שלי לא יעמוד בלידה נוספת". בנוסף, היא סיפרה שאחד הפחדים העיקריים שלה הוא בשאלה האם היא תאהב את התינוק הזה כמו את שני ילדיה האחרים, כיוון שהיא לא תהיה זו שנושאת אותו ברחמה ויולדת אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully