וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבה הזאת תגרום לכם להפסיק להשתמש בקיסמים

אתם אולי חושבים שאתם נראים טוב עם קיסם משתרבב בנונשלנטיות מהפה שלכם, אבל קודם כל - אתם ממש לא. ושנית, זה ממש מסוכן ועלול להגמר אפילו במוות

אישה משתמשת בקיסם שיניים. ShutterStock
לא חייבים ללמוד את הלקח הזה בדרך הקשה. אישה מחזיקה קיסם/ShutterStock

אלא אם כן אתם קלינט איסטווד, הלוק של קיסם משתרבב מהפה הוא לוק שמומלץ לכם לוותר עליו, ולא רק כי הוא דוחה - זה עלול להיות ממש מסוכן לבריאות שלכם. אישה בת 61 מביירות, בירת לבנון, למדה את זה בדרך הקשה.

האישה, שפרטיה המזהים לא פורסמו, סבלה מכאבים בכל גופה במשך קרוב לחודשיים, עד שלבסוף הגיעה לבדיקות בבית החולים. הרופאים בבית החולים האוניברסיטאי סנט ג'ורג' בביירות ערכו לה סדרת בדיקות, בניסיון לאתר את המקור לכאביה, אך כל הכיוונים שבהם חשדו נשללו על ידי התוצאות. אפילו בדיקת אולטרסאונד של חלל הבטן - האזור שבו חשה האישה את הכאבים העזים ביותר, לא הדליקה נורות אדומות אצל הרופאים.

עוד בנושא:
6 רופאים בלעו לגו כדי לגלות כמה זמן לוקח לו לצאת בקקי
הרופאים חשבו שזה גידול, הבדיקה הראתה דבר מוזר מאוד
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?

כאב בטן. ShutterStock
האישה סבלה מכאבי בטן עזים במשך יותר מחודשיים. כאב בטן/ShutterStock

רק בבדיקת סי.טי שנערכה לה נמצא סוף סוף הגורם לכאבים: חתך באורך של 3 סנטימטרים בכבד שלה, שאותו מגדירים הרופאים כ"נקב מורסתי". אחת ההשערות שהרופאים העלו בשלב זה, היא שהפגיעה בכבד נגרמה בשל חפץ זר. סביב הנקב, בין הכבד והמעי, זיהו הרופאים גם סימנים לדלקת, שגרמו להם להבין שהיה קשר בין שני האיברים הללו בהיווצרות הנסיבות שגרמו לכאביה של האישה.

הרופאים רשמו לאישה טיפול אנטיביוטי למשך שבועיים, אך תסמיניה המשיכו להעיק עליה. סריקת MRI שנערכה לה גילתה שהחתך בכבד הכפיל את גודלו, ובעקבות כך החליטו הרופאים לנתח אותה כדי לראות מקרוב מה בדיוק גורם למצבה - כך על פי תיאור המקרה, כפי שנכתב ופורסם בכתב עת רפואי, על ידי המנתח ד"ר אנטואן אל אסמר.

עוד באותו נושא

פריט האמבטיה ששולח אלפי ילדים לחדר מיון מדי שנה

לכתבה המלאה
קיסמי שיניים. ShutterStock
10% ממקרי הבליעה של קיסמים נגמרים במוות. קיסמי שיניים/ShutterStock

בניתוח הבחינו הרופאים בכפיס עץ מחודד שמבצבץ החוצה מאזור החתך בכבד. כשהם שלפו אותו הם הבינו שמדובר בקיסם שיניים, שאותו בלעה והצליח לעבור דרך דופן המעי שלה אל הכבד. האישה הלבנונית אינה לבד, כך מסתבר. בארה"ב לבדה תועדו בשנה האחרונה 136 מקרים של בליעת קיסמי שיניים, ב-15 מהם הקיסם מצא את דרכו אל הכבד והיה צורך בניתוח כדי לתקן את הנזק שנגרם.

רוב הגופים הזרים שמגיעים לתוך הגוף בבליעה עוברים דרך מערכת העיכול מבלי לגרום לפגיעה גופנית, אך חלקם עלולים לגרום לחסימות מעיים או לקרעים ונקבים באיברים פנימיים או ביניהם. כאבי בטן תכופים המלווים בחום ללא הסבר נראה לעין הם מהתסמינים הנפוצים ביותר לכך (את שניהם חוותה המטופלת הלבנונית), כמו גם בחילות, עצירות ושלשולים. הסטטיסטיקה בנוגע למקרי עבר שבהם חולים בלעו קיסמי שיניים מצביעה על כך שכעשרה אחוזים מהמקרים הללו מסתיימים במוות. זאת, ככל הנראה בשל העובדה שלמרות שהם מסוכנים מאוד, נקבים במעי הם בדרך כלל קשים מאוד לזיהוי ואבחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully