וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים חשבו שזה גידול, הבדיקה הראתה דבר מוזר מאוד

27.9.2017 / 11:25

גבר בן 47 הגיע לבית החולים לאחר שבמשך שנה סבל משיעול בלתי פוסק. לאחר צילום גילו הרופאים ממצא מחשיד שגרם להם להאמין שמדובר בגידול בריאות. בסופו של דבר הם מצאו שם חתיכת פלסטיק מצעצוע פליימוביל שהחולה בלע לפני 40 שנה

רופאים הוציאו חרוט פלסטיק של צעצוע מריאותיו של חולה, 40 שנה לאחר ששאף אותו בטעות. הגבר בן ה-47 מפרסטון שבאנגליה, הופנה למרפאת נשימה לאחר שסבל משיעול וליחה מרובה במשך שנה. הרופאים שבדקו את החולה - מעשן כבד - חשדו שהוא סובל מגידול בריאות, לאחר שבסקירה ראשונה התגלה ממצא חשוד.

רק לאחר שהחולה עבר בדיקה נוספת, גילו הרופאים שמדובר בחרוט פלסטיק מצעצוע פליימוביל אותו הוא קיבל כמתנה ביום ההולדת השביעי שלו' והוא הוצא באמצעות מלקחיים. בדו"ח שפורסם בכתב העת British Medical Journal - BMJ, נכתב כי האיש אמר רופאים שהוא "שיחק איתם באופן קבוע וככל הנראה שאף את הצעצועים במהלך ילדותו".

עוד בנושא:
סיפור בדקה: לראשונה בתולדות הרפואה - תולעת הדביקה אדם בסרטן
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?

החולה לא דיווח על השפעות שליליות במשך עשרות שנים, כתבו הרופאים, עד ששיעול מתמשך שגרם לו לפנות לייעוץ רפואי. מאחר שהאיש היה רק ילד כששאף את החרוט שהיה בגודל של ס"מ אחד, ייתכן שהגוף הצעיר התאים את עצמו לנוכחותו של גוף זר, ולכן לקח הרבה זמן עד שדחה אותו.

בליעת צעצועים היא אומנם דבר נפוץ אצל ילדים אבל הרופאים הבהירו כי "הם מעולם לא שמעו על מקרה שבו הופעת הסימפטומים מתרחשת זמן כה רב לאחר השאיפה הראשונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully