וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם של דמעות: למה האיש הזה בוכה דמעות אדומות?

פתאום קם אדם ומגלה שהוא בוכה דמעות אדומות. לא, לא מדובר בקטע מתוך סרט אימה לא מוצלח של נטפליקס אלא בתופעה רפואית שלא תמיד קל לפענח מה גורם לה. הכינו את הממחטות

גבר בוכה. ShutterStock
ככה זה אמור להיראות. גבר בוכה/ShutterStock

יש תופעות כל כך מוזרות, עד שאפילו הצוות הרפואי נותר חסר מילים כשהוא חוזה בהן. זה מה שקרה לרופאים שנתקלו בבחור צעיר שהגיע מבוהל לבית החולים באי ההודי אנדמן לאחר שדמעות אדומות זרמו על פניו מבלי שהוא, וגם הם, הצליחו להבין מה הסיבה לבכי המפחיד.

המקרה המוזר של ההודי, שפורסם בכתב העת הרפואי BMJ, מעיד על מצב שמכונה המולקוריה (heemolacria) - כשהחולה מזיל דמעות של דם, במקום דמעות מימיות רגילות. "התופעה בדרך כלל מהווה סימפטום למספר מחלות", הסביר כותב המאמר ד"ר רוברט ג'יימס, "היא עשויה להצביע על גידול במנגנון הדמעות מאחורי העין, על דלקת חיידקית חמורה, על פגיעה מקומית, פציעות בפנים, נפיחות, דימום באף או הפרעות בזרימת הדם. לרוב המצב נראה גרוע יותר ממה שהוא", מרגיע הרופא.

עוד בנושא:
מפחיד: זה מה שקורה לעין כשהולכים לישון עם איפור
רופאי עיניים מזהירים משתמשי עדשות מגע בעקבות תגלית מדאיגה
מחלת המין הזאת התחילה לתקוף גם עיניים ועלולה לגרום לעיוורון

צעיר הודי בוכה דמעות של דם. BMJ Journals, צילום מסך
הבכי נראה מפחיד הרבה יותר ממה שהוא באמת. האלמוני הדומע שהלחיץ את רופאיו/צילום מסך, BMJ Journals

האלמוני בן ה-22 עבר סדרת בדיקות מקיפות כדי לגלות את הסיבות לבכיו, אך היא העלתה חרס. בדיקת תפקודי הכבד שלו הייתה תקינה, לא נמצאו סימנים לדימום פנימי, בעיות בקרישת הדם או חסימות בכלי דם. הרופאים גם שללו הימצאות מחלות נדירות כמו מחלת וון וילברנד, קדחת דנגי או עכברת. לאחר שלא נמצאו עקבות למחלות או בעיות נוספות החליטו הרופאים שההמולקוריה של הצעיר ההודי נובעת מסיבה לא ידועה, כמו בכ-30 אחוזים מהמקרים הדומים שתועדו עד כה, והוא שוחרר לביתו.

באופן מפתיע, בחודש שעבר תועד באיטליה מקרה נוסף בו גבר בן 52 הגיע לבית החולים לאחר ששתי עיניו החלו לדמם באופן ספונטני למרות שלא עבר טראומה או פציעה באזור. במקרה שלו, הסיפור נגמר בצורה פחות נעימה לאחר שגידולים לא סרטניים התגלו בחלק הפנימי של עפעפיו. לאחר הסרת הגידולים ומעקב שנמשך כשנה, פסקו עיניו מלדמוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully