וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: זה מה שקורה לעין כשהולכים לישון עם איפור

5.6.2018 / 8:50

למי מאיתנו לא קרה שחזרנו הביתה מאוחר ונרדמנו עם איפור? קורה. אבל אם זה קורה לכן הרבה, כדאי שתקחו אוויר ותביטו בתמונות הקשות שבתוך הכתבה הזאת ואז תסיקו את הלקח המתבקש

אישה מורחת מסקרה. ShutterStock
25 שנים של מסקרה והרגלי היגיינה טעוני שיפור. אישה מורחת מסקרה/ShutterStock

אם אתן נמנות על הנשים שמתעצלות להסיר את האיפור מהפנים - ובמיוחד מהעיניים - לפני השינה אתן הולכות לקבל פה קריאת השכמה מבהילה. ראו הוזהרתן, אבל תקראו בכל זאת כי זה חשוב.

תרזה לינץ', בת 50 מסידני, הגיעה לרופאת העיניים שלה עם תלונה על גירוי ותחושת חספוס בשתי עיניה. כשהרופאה בדקה אותה היא נדהמה לגלות המון נקודות שחורות בחלק הפנימי של העפעף שלה, והכל בגלל שגרת האיפור הרשלנית שלה. "המטופלת התוודתה על למעלה מ-25 שנות שימוש כבד במסקרה, לצד הרגלי הסרה בלתי מספקים", סיכמה רופאת העיניים דיינה רובאיי בדיווח על המקרה שהופיע בכתב העת הרפואי Ophthalmology.

עוד בנושא:
רופאים מזהירים: זה מה שיקרה לכן אם תתאפרו לפני אימון כושר
8 דברים דוחים שקורים כשחולקים איפור
מחקר ישראלי: חומרים במוצרי טיפוח עלולים לפגוע בפוריות

גושי מסקרה שנתקעו בעין של אישה שלא הסירה איפור. כתב העת  Ophthalmology, אתר רשמי
חלק מגושי המסקרה חדרו את הלחמית ושרטו את הקרנית/אתר רשמי, כתב העת Ophthalmology

יותר משני עשורים של שינה עם ריסים עמוסי מסקרה הובילו למספר בעיות בעיניה של האישה. בתוך העפעפיים שמצופים בשכבה דקה ושקופה המכונה לחמית הצטברו לאורך השנים פירורים קטנים של מסקרה והתגבשו לגושים. חלק מהגושים האלה אף חדרו מבעד ללחמית ושרטו את הקרניות של המטופלת - זה מה שגרם לחוסר הנוחות שהיא חוותה ושבגללה הגיעה לרופאה מלכתחילה.

"התסמינים מרגישים כאילו מישהו זרה לך חופן של חול לתוך העיניים. זה מציק ללא הרף", הסבירה ד"ר רובאיי בראיון לאתר דיילי מייל.

עוד באותו נושא

הטעות שמלא נשים עושות בסוף כל יום

לכתבה המלאה

מסקרה מאריכה מסוכנת יותר

מסקרה שחורה עשויה לרוב משילוב של שמנים, שעווה ומים שמעורבבים עם פחם שחור ותחמוצות ברזל, שנותנות לתערובת את הפיגמנט השחור שלה. בהנחה שהתמרוק לא זוהם על ידי גורם חיצוני באיזשהו אופן, המרכיבים המשמשים לייצור תכשירי איפור מודרניים נחשבים לבטוחים לשימוש - אבל קחו בחשבון שמסקרה תמיד תתפורר קצת מהריסים שלכם בשלב כזה או אחר. בעצם כל דבר שאתם שמים על העיניים שלכם ולא טורחים להסיר ולנקות ביסודיות עשוי להגיע לתוך העיניים שלכם.

בפרסום בכתב העת הרפואי לא צויין באיזו מותג של מסקרה השתמשה האישה, אולם בחלק מהמסקרות המאריכות מכילות בתוכן גם פיסות קטנות של סיבים סינתטיים, שלהם סיכוי גבוה יותר להתנתק מהריסים ולמצוא את דרכם הישר לתוך גלגל העין.

אישה מורחת מסקרה. ShutterStock
בהנחה שהתמרוק לא זוהם על ידי גורם חיצוני, הוא אמור להיות בטוח לשימוש. מסקרה/ShutterStock

במקרה של המטופלת הזאת רסיסי המסקרה התקבצו והתגבשו יחד ויצרו גירוי כל כך חזק עד שנוצרה לה מעין דלקת כרונית מוזרה בעפעפיים, שהכילו גם המוני מקרופגים (סוג של תאים חיסוניים) צבועים בפיגמנט שחור.

לינץ' ורופאת העיניים שלה החליטו לפרסם את המקרה שלה ואת התמונות המחרידות שנלוות לו, כדי להזהיר עוד אנשים שלא מקפידים במיוחד על היגיינת העיניים שלהם.

נדרשו לרופאים 90 דקות כדי להסיר בניתוח את כל גושי המסקרה מעיניה של לינץ', וגם בסיומו היא נותרה עם צלקות קבועות בשני העפעפיים שלה וגם בקרניות.

אם אתן תוהות ברגעים אלה אם הדבר הנכון לעשות הוא לרוקן את תיק האיפור שלכן לפח ופשוט ללכת על המראה הטבעי, זו אמנם אופציה לא רעה, אך היא אינה הכרחית. אחרי הכל, מדובר כאן במקרה די קיצוני. כל עוד תקפידו להסיר את האיפור כמו שצריך ולנקות את האיפור, כמו גם להחליף מסקרה מדי 3 חודשים פחות או יותר - סביר להניח שלא יקרה לכן כלום.

"המקרה הזה היה מדהים, מעולם לא ראיתי שום דבר כמותו. זה סיכון שלא מספיק אנשים מודעים אליו", אמרה ד"ר רובאיי. אם אתן נוהגות להרדם עם איפור לעתים קרובות, אולי כדאי שתרימו את העפעפיים ותציצו על מה שקורה מתחתם , ליתר ביטחון. וכמובן, כדאי גם להתחיל להקפיד על ניקוי הפנים לפני השינה. "זה ממש חשוב להסיר את האיפור ביסודיות בכל ערב. אל תפספסו אפילו פעם אחת! לא הייתי צריכה לתת לזה להגיע למצב הזה", סיכמה לינץ' את החוויה הקשה ואת הלקח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully