וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 החלטות בריאות שרופאים ישמחו אם תאמצו ב-2019

28.12.2018 / 7:54

כל שנה אתם מבטיחים לנסות להשתפר בתזונה ולעשות יותר ספורט. השנה, רופאים אמריקאים החליטו שזה לא מספיק, והרכיבו רשימה שתעזור לכם להתמקד

החלטות בריאות לשנת 2019. ShutterStock
אם הרופא שלכם היה מרכיב עבורכם את רשימת ההחלטות לשנה החדשה, ככה היא היתה נראית/ShutterStock

כשמגיעה העת לסיכומי שנה ולהצבת יעדים לשנה החדשה שבפתח, רבים מסמנים לעצמם מטרות שקשורות באורח חיים בריא יותר - להתעמל יותר, לשתות פחות, להתחיל לאכול יותר בריא וכדומה. אלא שהשנה, איגוד הרופאים האמריקאי החליט לעזור לכם להתמקד קצת יותר ומנה רשימה של 10 המלצות יותר ספציפיות, עבור מי שרוצה להשתפר בתחום הבריאות בחייו.

עוד בנושא:
5 מחלות שהלחיצו אותנו נורא בשנת 2018
זה מה שיקרה לגוף שלכם אחרי שבוע שלם בלי סטרס
6 דרכים להיות יותר בריאים בלי לעשות פעילות גופנית

1. בררו מה הסיכון שלכם לפתח סוכרת מסוג 2

סוכרת היא אחת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם המערבי, בארה"ב לבדה היא משפיעה על כ-30 מיליון בני אדם, על פי ההערכות. אולם, לפי האומדן העדכני של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן כרבע מהחולים בסוכרת סוג 2 אינם מאובחנים. משמעות הדבר היא שאותם חולים אינם מקבלים את הטיפול שלו הם זקוקים וככל הנראה מספרם של האנשים שמצויים במצב טרום-סוכרתי ואינם מודעים לכך, אפילו גדול יותר. באיגוד הרופאים האמריקאים ממליצים לכולם לבצע בדיקה פשוטה לבדיקת המצב הסוכרתי שלהם.

2. תהיו יותר פעילים

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
150 דקות שבועיות של פעילות מתונה, או 75 דקות של פעילות מאומצת. אישה מרימה משקולות/ShutterStock

ההנחיות הפדרליות לגבי פעילות גופנית ממליצות על 150 דקות שבועיות של פעילות גופנית מתונה או 75 דקות של פעילות גופנית מאומצת. אולם, שיעור המבוגרים שעומדים ברף הזה הוא נמוך למדי. החדשות הטובות הן שיותר קל לעמוד ביעד הזה ממה שנדמה לכם. פעולות יומיומיות כמו הליכה, ניקיון, ריקוד או עלייה במדרגות גם הן נחשבות במניין דקות הפעילות, כך שאתם לא חייבים להתייבש על ההליכון בחדר הכושר ויש דרכים יצירתיות לעמוד במכסת הדקות השבועית.

3. בדקו את לחץ הדם שלכם

לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון למחלות לב ולשבץ, לכן חשוב להשאר עם האצבע על הדופק. אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, יש לא מעט דרכים להתמודד עם זה ולשמור עליו ברמות תקינות, כמו: תזונה, פעילות גופנית, ניהול מתחים ועוד.

4. תאכלו פחות מזון מעובד

לחמנייה עם נקניקייה וחרדל. ShutterStock
פחות חלבון מהחי, יותר חלבון מהצומח. נקניקיה בלחמניה/ShutterStock

מזון מעובד מכיל לרוב כמויות גבוהות של סוכר, מלח, שומן וכימיקלים ואכילה מרובה שלו קשורה בבעיות בריאותיות כמו השמנה, סוכרת ואפילו סרטן. לנטוש את המשקאות הקלים והממותקים לטובת מים בלבד זה מקום מעולה להתחיל בו השנה, כמו גם פחות ארוחות בחוץ ויותר ארוחות שאתם מכינים בבית ומבוססות על תוצרת טרייה וחלבון מן הצומח.

5. קחו אנטיביוטיקה בדיוק לפי ההוראות

נטילת תרופות אנטיביוטיות שלא לצורך או הפסקה של הטיפול לפני תום המרשם עלולות לגרום לכם לפתח עמידות לתרופות הללו. מדובר באחד האיומים הבריאותיים המדאיגים ביותר שהקהילה הרפואית מתמודדת איתו בשנים האחרונות והוא כבר בא לידי ביטוי בעלייה במספר המקרים של זיהומים עמידים לאנטיביוטיקה והתגברותן של מחלות מין עמידות. תמיד יישמו את ההנחיות של הרופא או הרופאה שרשמו לכם את התרופה וזכרו, שאנטיביוטיקה אינה יעילה נגד וירוסים.

6. שתו אלכוהול במתינות

שמפניה. ShutterStock
נסו לעצור בדרינק אחד. שמפניה/ShutterStock

המלצות התזונה הכלליות בארה"ב ממליצות לנשים לצרוך לא יותר ממשקה אלכוהולי אחד ביום, ולא יותר משניים לגברים. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שצריכת אלכוהול מעבר לרף המומלץ הזה (ולעתים גם קצת מתחתיו) עשויה להגדיל את הסיכון למספר בעיות בריאותיות כמו התדרדרות קוגניטיבית וסרטן.

7. תפסיקו לעשן

עישון הוא גורם סיכון משמעותי לסרטן הריאות, אבל הוא גם מגביר את הסיכון למחלות לב וסוגים נוספים של סרטן. אף אחד לא טוען שזה יהיה קל, אבל רטיות ניקוטין או מסטיקים יכולים לעזור לכם להיגמל, ויש אומרים שהכי יעיל פשוט להפסיק בבת אחת.

8. אל תעבירו הלאה תרופות מרשם

כשאתם מעבירים הלאה תרופות מרשם או נפטרים מהן בצורה לא מסודרת הן עלולות להגיע לידיים של אנשים עם התמכרויות ולסכן אותם. אם קיבלתם משכך כאבים עוצמתי במרשם, קחו את התרופה בדיוק בהתאם להנחיות שקיבלתם מהרופא שרשם אותה ואם בתום השימוש נותרו בידיכם עודפים, הביאו אותם לנקודת איסוף מסודרת.

9. חסנו והתחסנו

אישה בהריון מקבלת חיסון. ShutterStock
אחת הדרכים הכי יעילות למנוע מחלות. חיסון/ShutterStock

חיסונים הם אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע מחלות כמו שפעת וחצבת. על ידי הפחתת הסיכון שלכם לחלות במחלות הללו, אתם גם מקטינים את הסיכון שלכם להפיץ אותן לסביבה שלכם ובכך תורמים לבריאות הכללית של האוכלוסייה. ודאו שגם אתם וגם בני המשפחה שלכם מחוסנים בהתאם לתכנית החיסונים המומלצת של משרד הבריאות.

10. תלמדו לנהל לחצים

כשהוא נשאר ברמות נמוכות, סטרס דווקא יכול להיות דבר טוב. אבל סטרס כרוני הוא כבר איום על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם, לכן חשוב גם לדעת איך להתמודד איתו ולהפחית אותו בתקופות לחוצות יותר. לכל אחד יש את השיטות שעובדות טוב יותר עבורו, אבל מחקרים מראים שיש כמה פעולות שמצליחות לגרום בצורה יעילה למדי לאפקט רגיעה אצל רוב האנשים: יוגה, מדיטציה ואפילו תפילות. גם פעילות גופנית היא אמצעי מצויין להקלה על סטרס, והיא אפילו סוגרת לכם פינה עם אחד הסעיפים הראשונים ברשימה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully