פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זוג מנצח: שילובי מאכלים מושלמים שיעשו טוב לבריאות שלכם

      פיצה וקולה? פלאפל וטחינה? המבורגר ובירה? אולי הגיע הזמן להחליף את השילובים המוכרים והאהובים האלו בצירופי מאכלים שגם משתלבים מעולה ביחד וגם משפרים את הבריאות באותו הביס

      ארוחה לשנה החדשה (ShutterStock)
      לדעת לבחור נכון. ארוחת ערב (צילום: shutterstock)

      זוגיות מוצלחת היא כזאת שבה כל אחד תורם את החוזקות המשמעותיות ביותר שלו ליצירת מערכת יחסים שמשפרת את חייהם של שני הצדדים. זה נכון לגבי זוגיות של בני אדם, בעלי חיים - ואפילו מאכלים מסוימים. כל המאכלים שברשימה הזאת נחשבים בריאים גם כשהם עומדים בפני עצמם, אך כשמצוותים אותם ביחד היתרונות שלהם רק הולכים ומתעצמים.

      עוד בנושא:
      10 מאכלים שמלאים בחלבון וגם עוזרים לדיאטה
      תופתעו: אילו מאכלים בריאים מעלים לכם את רמות הסוכר

      1. חומוס עם בצל: הזוג שימלא אתכם באנרגיה

      סיור אוכל בנצרת- חומוס אל שייח (מערכת וואלה! NEWS , רעות סהר)
      אל תוותר על הבצל. ארוחת חומוס (צילום: רעות סהר)

      מרגישים חסרי אנרגיות גם אחרי שנת לילה מעולה? ייתכן כי גם אתם, כמו הרבה אנשים סביבכם, סובלים ממחסור בברזל. ברזל הוא מינרל שתפקידו להעביר חמצן לכל התאים בגוף ולכן מחסור בו עלול להתבטא בחולשה ובערפול מחשבתי.

      השילוב המושלם: גרגירי חומוס מכילים כמויות גדולות של ברזל ואבץ, אולם המרכיבים החיוניים לא תמיד נספגים בקלות בגוף. מחקר מ-2010 שפורסם בכתב העת Agricultural and Food Chemistry מצא כי תרכובות גופרית המצויות בבצל יכולות לשפר את הספיגה שלו.

      2. פטל ותפוח: הזוג שיפחית את הסיכון לסרטן

      שייק תפוח ופטל (ShutterStock)
      שייק נוגדי חימצון. משקה פטל ותפוח (צילום: shutterstock)

      נוגדי חמצון עוזרים להילחם ברדיקלים החופשיים שבגופנו בדרך שמצמצמת את הסיכון לסרטן ולמחלות קשות אחרות. את החומרים החיוניים האלו ניתן למצוא במגוון פירות, ירקות, זרעים ואגוזים, אבל יש זוג אחד שבהיבט הזה מתעלה על כולם.

      השילוב המושלם: מחקר שפורסם בכת העת Journal of Nutrition מצא כי תרכובת נוגדת חמצון הנקראת "חומצה אלגית" ומצויה בפטל יכולה להעצים את פעילותה של תרכובת אחרת בשם קוורצטין שמצויה בתפוח. שתי התרכובות האלו נלחמות בתאים סרטניים ביעילות רבה בהרבה כאשר צורכים אותן ביחד.

      3. אטריות סובה וברוקולי: הזוג שיגן על הלב

      מוקפץ אטריות סובה ובורוקלי (ShutterStock)
      וזה גם ממש טעים. מוקפץ אטריות סובה עם ברוקולי (צילום: shutterstock)

      כשכולסטרול מסוג LDL המכונה גם "הכולסטרול הרע" מתחמצן, הוא עלול להפוך לרובד (פלאק) שחוסם את כלי הדם ועלול להוביל לבעיות לב. גם במקרה הזה, כמו במלחמה בסרטן, נוגדי חמצון מסוימים יכולים להפחית את חמצון הכולסטרול הרע ולהסיר את האיום הזה. חוקרים גרמנים גילו כי נוגד חמצון הקרוי רוטין בשילוב עם ויטמין C טומן בחובו השפעה חיובית ומשמעותית על בריאות הלב.

      השילוב המושלם: אטריות סובה, שמגיעות מהמטבח היפני, ידועות כמאכל עשיר בנוגד החמצון רוטין. את האטריות מומלץ להכין בתבשיל עם ברוקולי, שעשיר בוויטמין C, להעצמת היתרון של שני המאכלים האלו בשמירה על הלב.

      4. זרעי צ'יה ודובדבנים: הזוג המושלם אחרי אימון גופני

      פודינג צ'יה עם דובדבנים ויוגורט (ShutterStock)
      ארוחת ערב מושלמת. פודינג צ'יה עם דובדבנים ויוגורט (צילום: shutterstock)

      כל ספורטאי יודע כמה חשוב לצרוך חלבונים אחרי אימון, אבל רבים שוכחים עוד גורם חיוני יותר שחשוב להשלים. באימון, הגוף שורף מאגרי גלוקוז (סוכר) ולכן חשוב גם לשמר את המאגרים האלו באמצעות אכילת פחמימות כדי לשמר את האנרגיה והפעילות התקינה של הגוף.

      השילוב המושלם: זרעי צ'יה הם מקור מעולה לחלבון - אבל לא רק. הם עשירים באומגה 3, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. אם תפזרו אותם מעל מיץ דובדבנים טבעי - תוכלו ליהנות מעוד תוספת משמעותית של נוגדי חמצון, שעל פי מחקרים רבים יכולים לשפר את ההחלמה ופיתוח השרירים אחרי האימון.

      5. השילוב שיאט את הזמן

      בינדלה (ספק 500 , נמרוד סונדרס)
      זה תמיד עובד. ארוחת דגים ויין (צילום: נמרוד סונדרס)

      הזיקנה בסופו של דבר תשיג את כולנו, אך יש לא מעט דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להרחיק את הידרדרות העור ושאר מערכות הגוף. סיפרנו לכם כאן הרבה על נוגדי חמצון, אך עוד לא הזכרנו יתרון נוסף ומשמעותי ביותר שלהם. מחקרים מצאו כי פוליפנולים, רכיבים שעשירים בנוגדי חמצון, כמו גם אומגה 3, נחשבים יעלים ביותר במלחמה בנזקי הזמן.

      השילוב המושלם: בניגוד לכמה מאכלים שאולי ביאסו אתכם ברשימה הזאת, לשילוב הזה קשה לסרב - נסו לשלב יין שמכיל שיעור גבוה של פוליפנולים, עם דגי מים מלוחים העשירים