פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      11 מאכלים טעימים שישאירו אתכם שבעים לאורך זמן

      קניתם מצרכים, קצצתם את חומרי הגלם ובישלתם מנה שאמורה להחזיק אתכם שבעים עד שתשובו מהעבודה, אבל עד שחזרתם למחשב הבטן שוב החלה לקרקר. מוכר? אז הנה רשימת המאכלים שאף פעם לא תאכזב אתכם

      כנפיים עפ פרחי כרובית צלויים בתנור (נמרוד סונדרס)
      שימו לב לכמויות החלבון שצרכתם בארוחה.תבנית עוף בתנור (צילום: נמרוד סונדרס)

      כמה פעמים סיימתם לאכול ארוחת צהריים דשנה ובכל זאת לא הרגשתם שבעים? אם התשובה היא יותר מדי, כדאי שתבינו למה. "כשאנחנו אוכלים, חיישנים בפה, בבטן ובמעיים שלנו מעריכים את ההרכב הכימי של המזון ואפילו את עוצמת הקול שהשמענו בזמן הסעודה", מסביר ד"ר סטפן ג'יינט, מחבר הספר "המוח רעב: להערים על האינסטינקטים שגורמים לנו לאכול יותר". חיישנים אלה אחראים על שליחת המידע זה לגזע המוח, שקובע את רמת השובע או הרעב שלנו.

      אילו מאכלים יגרמו למוח לחוש שאכלנו מספיק? תשובה אפשרית לשאלה התקבלה בעזרת מחקר של אוניברסיטת סידני לפיו מזונות בעלי הרכב סיבים גבוה, תכולת מים רבה ושיעור יפה של חלבון היו המשביעים ביותר. המחקר אישש את כל מה שידענו במשך עשרות שנים: פירות וירקות טריים; עוף ופירות ים; דגנים מלאים, שעועית ועדשים; ביצים ויוגורט הם המאכלים הכי משביעים שיש.

      "מזונות פשוטים, כמו אלה שאבותינו היו אוכלים, מספקים כמות נמוכה יחסית של קלוריות ויסייעו להשיג גזרה חטובה יותר בפחות מאמץ", אומר ג'יינט.

      עוד בנושא:
      בלי לנשנש: איך נשארים שבעים במשך שעות?
      באשמת אמא: למה אתם עדיין רוצים להמשיך לזלול כשאתם מלאים?
      למה אנחנו עצבניים יותר כשאנחנו רעבים?

      שילוב של חלבון וסיבים תזונתיים יעיל במיוחד מפני שחלבון מתעכל לאט מאוד והסיבים מתרחבים כמו ספוג במעיים. יחד הם פתרון מצוין לשמירה על רמת שובע ארוכת טווח. עם זאת, בעוד רוב המזונות המכילים סיבים תזונתיים - כמו פירות, ירקות וקטניות - מכילים באופן טבעי מעט מאוד קלוריות וניתן לאכול מהם כמעט ללא הגבלה, חלבון הוא סיפור אחר מבחינה קלורית ולכן כדאי להיות עם היד על הדופק כשאתם בוחרים את המנה העיקרית שלכם.

      רשימת המאכלים הבאה יכולה לסייע לכם להרגיש שבעים יותר בפחות מאמץ. כך שבפעם הבאה שאתם מתכננים את ארוחות הצהריים שלכם, כדאי לכם לקחת אותם בחשבון.