וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו עצבניים יותר כשאנחנו רעבים?

1.2.2017 / 7:14

מרגישים שאתם לא עצמכם כשאתם רעבים? מסתבר שזאת לא אשמתכם. מחקר חדש מראה כמה חשוב לאכול כמו שצריך, לא רק בשבילכם, אלא גם למען הסביבה שלכם

אישה רעבה. ShutterStock
מאבדים את זה? מתי הייתה הפעם האחרונה שאכלתם?/ShutterStock

אנחנו יכולים להסתיר את זה, לנסות להתכחש או להילחם, אבל הגיע הזמן להודות - אנחנו מתנהגים אחרת כשאנחנו רעבים. אם גם אתם מרגישים שאתם נהפכים למפלצות ללא אוכל, אתם לא לבד, ועכשיו המדע גם מצא לכך הסבר.

הסיבה לכך שאנחנו מרגישים עצבניים יותר, כמו גם הרעידות הפתאומיות שחלקנו מרגישים כשאנחנו לא אוכלים לאורך זמן, נובעת מצניחה של רמת הסוכר במחזור הדם. הצניחה הפתאומית גורמת בין היתר גם לקושי בריכוז, לעייפות ולמתח. במצב של רעב מופרשים גם ההורמונים קורטיזול ואדרנלין, לצד מולקולות בשם נוירופפטידים. כל אלו הוכחו כגורמים המעצימים את התגובות האגרסיביות הפתאומיות.

עוד בנושא:
האם מתח גורם לשיער להלבין?
האם אנחנו באמת אוכלים יותר כשאנחנו בסטרס?
מתח, חרדה ונדודי שינה: הצמחים שירגיעו אתכם

זוג צורח. ShutterStock
רוצים לחנוק אחד את השני? אולי כדאי שתאכלו משהו/ShutterStock

חוקרים שביקשו לבדוק כמה הרעב באמת משפיע על סף העצבים שלנו, ביקשו מבני זוג נשואים לנעוץ סיכות בבובות וודו שמייצגות את הפרטנר שלהם. בנוסף, בני הזוג התחרו אחד בשני במשחק עם פרס לא שגרתי – המנצח זכה להפיק רעש חזק אל תוך האוזניות של בן הזוג. במקביל, עקבו החוקרים אחר רמות הסוכר בדם של הנבדקים ומצאו כי אנשים עם רמות נמוכות יותר של סוכר בגופם דקרו יותר את בובות הוודו והפיקו את הרעש החזק לאורך זמן רב יותר באוזני האהובים שלהם.

עוד באותו נושא

אל תתנו לו לנהל אתכם: כך תתמודדו עם כעס

לכתבה המלאה

איך מונעים את זה?

מפחדים שהרצון לדקור יתקוף גם אתכם ברעב קיצוני? אז כדי להימנע מזה מומלץ להפקיד על תזונה נכונה הכוללת פחמימות מורכבות שישאירו אתכם שבעים לאורך זמן וימנעו את התקפי הרעב הפתאומיים. מומלץ גם להימנע ממאכלים עתירי סוכר וממשקאות מוגזים הגורמים לירידה חדה ופתאומית ברמות הסוכר בשלב מאוחר יותר ביום.

גם הכנסה של מאכלים עשירים בוויטמין C לתפריט תסייע לשפר את זרימת הדם בגוף ובכך להוריד מתח. נסו לאכול במהלך היום תפוזים ופירות יער שגם ישדרגו את הארוחה וגם יגרמו לכם להרגיש נהדר. בנוסף, אומגה 3 תעזור לבקר את רמות הקורטיזול והאדרנלין, וניתן לצרוך אותה מסלמון ומאגוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully