וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמתאמן בשישי, יכול לאכול בשבת

7.12.2018 / 11:07

לא נגלה לאף אחד אם בכל פעם שאתם מבקרים בחדר הכושר, הראש נודד לפנטזיות על פריקת כל עול בסוף השבוע. מחקר חדש מגלה שאין בכך רע מפני שהאפקט החיובי של פעילות גופנית יכול להמשך עד יומיים לאחר מכן, גם אם תבלסו כאילו אין מחר. מי בעד ג'חנון?

אישה עושה סקוואט. ShutterStock
אימון חצי אינטנסיבי מפחית את תחושת הרעב ורמות הסוכר בדם למשך זמן רב אחר כך. אישה מתעמלת/ShutterStock

מדי פעם יש חדשות שהופכות את היום שלנו לטוב יותר. כמה טוב? בואו נאמר שאנחנו יכולים להבטיח לכם שהחטאים הקטנים של סוף השבוע כבר לא יפריעו לכם כמו שהפריעו בעבר. אבל בתנאי אחד: צריך להתעמל ביום שישי.

למסקנות המעניינות האלה הגיעו חוקרים מאוניברסיטת סאות'ווסטרן בטקסס, שמצאו שפעילות גופנית "חצי אינטנסיבית" שמתבצעת אפילו רק פעם אחת, יכולה להמשיך להשפיע לחיוב מספר ימים אחר כך. ניסוי שערכו חברי הצוות על עכברי מעבדה הראו שחילוף החומרים שלהם נותר יעיל ומשופר למשך 48 שעות. במילים אחרות: האימון הקצר שתעשו ביום שישי, יאפשר לכם להתיר את הרסן בשבת.

עוד בנושא:
7 טעויות תזונתיות שאתם עושים אחרי אימון
פלאנק ליד הבריכה: איך שומרים על שגרת אימונים בחופשה?
אימון של חצי שעה יגרום לכם להרגיש רזים יותר

ארוחה לשנה החדשה. ShutterStock
אם לא תתעצלו ללכת לאימון שישי בבוקר, לא תצטרכו להתבאס בגלל הדיאטה בארוחת שבת. סעודה חגיגית/ShutterStock

החוקרים ניתחו את ההשפעה של פעילות גופנית על שני סוגים של רשתות במוח שאחראיות על יצירת החלבון מלאנוקורטין (melanocortin), שמצוי גם בגופם של עכברים וגם בבני אדם ותפקידו לווסת את משקל הגוף. אחת הרשתות שנבדקה, POMC, קשורה לתיאבון מופחת, רמות סוכר נמוכות בדם ושריפת קלוריות גבוהה יותר. בעוד שהרשת השנייה, NPY / AgRP, היא זו שגורמת לנו להרגיש רעב ומאטה את חילוף החומרים.

הפעילות המוחית של העכברים נבחנה לאחר שביצעו פעילות גופנית ביום החמישי והעשירי למחקר. החוקרים גילו שאפילו פעם אחת בה בוצעה התעמלות חצי אינטנסיבית במשך 20 דקות על הליכון הגבירה את הפעילות של הרשת שמעכבת את תחושת הרעב למשך שש שעות וגרמה לשריפת קלוריות מוגברת ולהפחתה של רמת הסוכר בדם. "התוצאות עשויות להסביר מדוע אנשים רבים לא מרגישים רעבים מיד לאחר האימון", אמר ד"ר קווין ויליאמס, ראש צוות המחקר.

עוד באותו נושא

מתחממים לקראת הקיץ: אימון בטן ואירובי שעושים בבית

לכתבה המלאה
אישה מתפנקת בבית. ShutterStock
תתנתקו מהספה לטובת אימון קצר ותוכלו להתפנק אחר כך בלי יסורים. אישה נחה על ספה/ShutterStock

"אין צורך בפעילות מאומצת מדי כדי לשנות את הפעילות של נוירונים במוח שאחראים על החלבון מלאנוקורטין", מוסיף ד"ר ויליאמס, "התוצאות שלנו מוכיחות שאפילו אימון אחד יכול לקצור פירות למשך ימים, במיוחד לגבי רמת הסוכר בדם וקצב חילוף החומרים".

החוקרים מאמינים שהממצאים שלהם מציעים תובנות חדשות על הדרך שבה המוח פועל ועל האופן שבו הוא מושפע מפעילות גופנית וכבר עמלים על מחקר המשך. הם סבורים שניתן יהיה לגבש דרכי טיפול חדשות שיעצימו את תהליך חילוף החומרים וייטיבו עם חולי סוכרת שיוכלו לשלוט טוב יותר ברמות הסוכר בדמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully