וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון של חצי שעה יגרום לכם להרגיש רזים יותר

19.6.2017 / 6:50

רוצים לרדת במשקל אבל אין לכם זמן או כוח רצון להתמיד באימונים של שעה עד שעה וחצי? יכול להיות שהמחקר הזה הוא הפיתרון שאתם מחפשים. כנראה שלא תרדו מידה במכנסיים בעקבותיו, אבל תרגישו רזים יותר. וגם זה משהו

צילום מסך

בווידאו: תרגילים שיעשו לכם בטן שטוחה, ואולי גם יגרמו לכם להרגיש רזים יותר

אוקיי, כבר הפנמנו שבשביל לרדת במשקל אנחנו צריכים להתאמן. אבל זה לא אומר שנתייאש מלנסות לחפש דרכי קיצור שכוללת קצת פחות הזעה. אתגר הפלאנק, אימון בעשר דקות ודומיהם הם כולם ניסיונות לספק פתרונות קומפקטיים עבור מי שקצרים בזמן או בכוח רצון, ובכל זאת רוצים לרזות. תנו לנו 30 שניות בפלאנק סטטי ואת הסיכוי הקלוש שזה ירבע לנו את הכרס הרופסת ונעדיף את זה בכל יום על פני אימון של שעה וחצי במכון. גם אם בלב אנחנו יודעים שזה לא באמת מספיק.

מה שכן, התחושה שאנחנו עושים משהו כן משפיעה לפחות על הפסיכולוגיה שלנו וגורמת לנו להרגיש רזים יותר, אפילו אם זה לא ממש בא לידי ביטוי בהיקפים או על המשקל. ויש לזה גם אישור מדעי. מחקר שפורסם בכתב העת המקצועי Psychology of Sport and Exercise, גילה שדי באימון של חצי שעה כדי לגרום לאנשים לראות את עצמם כרזים יותר וחזקים יותר. וההשפעה הזאת אינה בלעדית לפרק הזמן הקצר שלאחר האימון.

עוד בנושא:
לפני או אחרי: מתי כדאי לאכול כדי לשרוף יותר שומן באימון?
5 דרכים לרדת במשקל בלי דיאטה
כך תחסכו 500 קלוריות מדי יום

אישה צעירה קוראת ספר. צילום וידיאו: עידו שחם, ShutterStock
לקרוא זה אחלה, אבל לא תרגישו יותר רזות אחר כך/ShutterStock, צילום וידיאו: עידו שחם

במסגרת המחקר, החוקרים לקחו 60 נשים צעירות עם דימוי גוף בעייתי וחילקו אותן לשתי קבוצות. האחת, נשלחה לאימון ספינינג בן 30 דקות ואילו השנייה התבקשה לשבת ולקרוא בשקט במשך פרק זמן זהה. בתום הניסוי, הנשים בקבוצת המתאמנות דיווחו על שיפור משמעותי בדימוי הגוף שלהן, בהשוואה לנשים בקבוצת הקריאה. אותן השפעות ניכרו גם 20 דקות לאחר האימון, עובדה שלדברי החוקרים מצביעה על כך שמדובר באפקט שעשוי להמשך מעבר לזמן האימון עצמו.

האתגר האמיתי מתחיל בחוץ

"התחושות הללו יכולות להמשך גם זמן רב יותר, אם כי זה טרם נבדק", אמרה החוקרת הראשית קת'לין מרטין גיניס, מרצה לבריאות ומדעי הפעילות הגופנית באוניברסיטת בריטיש קולומביה שבקנדה בראיון לאתר TIME. האתגר האמיתי מתחיל לדבריה, ברגע שהנשים עוזבות את מעבדת המחקר: "מי יודע לאילו דימויים הן ייחשפו במדיה בעודן צועדות ברחוב, או מה אנשים עשויים לומר להן, שעלול להשפיע על האופן שבו הן תופסות את עצמן", אמרה.

העובדה שבמהלך אימון גופני משתחררים בגוף אנדורפינים שגורמים לאנשים להרגיש טוב, כבר קיבלה ביסוס מדעי בלא מעט מחקרים. החוקרים סברו שזו עשויה להיות אחת הסיבות לשיפור בדימוי העצמי. אולם, לאחר שהם ניתחו את תשובותיהן של המשתתפות לשאלות שנגעו למצב הרוח, הביטחון העצמי ותפיסת האני שלהן, הם גילו שנשים במיוחד נוטות לתפוס את עצמן כרזות וחזקות יותר לאחר אימון – בלי קשר לרמת הביטחון העצמי או מצב הרוח הכללי שלהן.

"תפיסת הגוף והשומן של נשים עברה שינויים במהלך האימון, ומבחינה סטטיסטית אנחנו יכולים להוכיח שזה גם מה שגרם לשינוי בדימוי הגוף", אמרה מרטין גיניס. "לכולנו יש את הימים האלה שבהם אנחנו לא מרוצות מאיך שאנחנו נראות. המחקר שלנו מוכיח שאחת הדרכים לשפר את התחושה הזאת – ויש לה תוצאות כמעט מיידיות - היא להתחיל לזוז", הוסיפה.

אילוסטרציה. ShutterStock
לבחור באימון שיביא לידי ביטוי את כוחן של נשים בצורה הטובה ביותר/ShutterStock

החוקרת הוסיפה שנחוצים מחקרים נוספים כדי לקבוע איזה סוג של אימון הוא האופטימלי לדימוי גוף חיובי, אך לעת עתה גיניס מרטין ממליצה לנשים "לבחור באימון שיאפשר להן להביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את כוחן" – כמו ספינינג, או אימון משקולות.

לעצימות האימון יש השפעה חשובה על השיפור בהרגשה כתוצאה ממנו. "הבחנו בשיפורים האלה בדימוי הגוף רק בעקבות אימונים בעצימות בינונית-גבוהה", אמרה מרטין גיניס. "נשים חייבות להרגיש מאותגרות כדי לסיים את האימון בתחושה של 'וואו. אני חזקה. אני מסוגלת'".

רק אל תגזימו

עם זאת, חשוב לא להפריז בהתעמלות, משום שלקיחת אתגר פיזי גדול מדי כמו אימון קשה במידה ניכרת או פעילות שאתן לא מוכנות אליה עלולות לגרום לתוצאה הפוכה. כל הנשים שהשתתפו במחקר הנוכחי התאמנו באופן שגרתי. "ביצעתי גם מחקרים שכללו נשים שלא התאמנו באופן קבוע, וכשנתתי להן לבצע אימון זהה לזה שנכלל במחקר הנוכחי, חלקן הרגישו רע יותר כמעט באופן מיידי", סיפרה החוקרת.

לכן, חשוב לבחור בפעילות גופנית מאתגרת, אך במסגרת היכולות הגופניות הקיימות שלכם. כך שעמידה באתגר תיצור אצלכם תחושת הישג והעצמה, ולא אכזבה או תבוסה. "אם תדחקו בעצמכם בצורה דומה, יהיו לכך השלכות חיוביות הן מבחינה פיזית והן מבחינה פסיכולוגית", סיכמה מרטין גיניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully