בלי דיאטה: כך תחסכו 500 קלוריות מדי יום

אכלתם סלט בצהריים, שתיתם כמה כוסות קפה, ובערב אכלתם את השאריות של הארוחה של הילד, ועדיין אתם לא מבינים למה המשקל לא יורד. 10 המלצות קלות ליישום שיעזרו לכם לרדת במשקל

02/12/2014
אישה מסתכלת על אוכל. ShutterStock
אישה מסתכלת על אוכל(צילום: ShutterStock)

500 קלוריות אולי נשמעות לכם כמו הרבה אוכל, אבל בפועל הן יכולות להסתכם בכמה כוסות קפה, או בסלט עם יותר מדי רוטב. ירידה במשקל היא לרוב כמו ריצת מרתון, ארוכה, מאתגרת, ודורשת מאיתנו הסתכלות קדימה. אבל במציאות כמו במציאות, לא כולנו בנויים לריצות ארוכות, ולכן הכנו לכם רשימה של עצות קטנות ויומיומיות, שכל אחת מהן לבדה תוכל לגרום לכם לאבד כמה גרמים.

1. תפסיקו לאכול שאריות. הרבה הורים שמכינים ארוחות וחטיפים לילדיהם, גומרים בסופו של דבר עם השאריות של הסנדביץ'/במבה/קורנפלקס, בתוך הפה שלהם. הילדים לא סיימו את האוכל? אפשר לזרוק אותו לפח.

2. איכלו בצלחות קטנות. בלי שתרגישו אתם יכולים לחסוך מעצמכם 20-50 אחוזים מהאוכל שאתם צורכים ביום. אכילה, לא מתרחשת רק בעזרת הפה, גם לעיניים חלק חשוב בתחושת השובע. צלחת קטנה שנראית עמוסה באוכל, תגרום לכם להרגשה של מלאות, גם אם יהיה בה בפועל מעט פחות אוכל.

3. שתו רק מים. אם עוד לא וויתרתם על משקאות מוגזים וממותקים, עכשיו זה זמן טוב. רבים מאיתנו לא נותנים את הדעת על הנוזלים שאנחנו מכניסים לגוף, אלא רק על המזון, ובכך אנחנו עושים טעות גדולה. פחיות שתיה מכילות מאות קלוריות ואם לא די בכך, הן עמוסות בסוכר. בהזדמנות זו כדאי שתיפטרו גם ממשקאות הדיאט, שאומנם לא מכילים סוכר, אבל גם לא מכילים שום ערך תזונתי.

עוד באותו נושא

חלי ממן חושפת: לא תאמינו כמה שמן אתם אוכלים ביום

לכתבה המלאה
לא לאכול בעמידה(צילום: ShutterStock)

4. תאכלו ליד השולחן. מי מאיתנו לא עמד ליד המקרר ונשנש את עצמו לדעת מבלי לשים לב? אכילה לא מודעת היא אחת הצרות השכיחות של אנשים שמנסים להוריד במשקל. מחקר של אוניברסיטת מסצ'וסטס מצא כי מי שאוכל מול הטלוויזיה, צורך בממוצע כ-300 קלוריות יותר מאשר אם היה אוכל ליד השולחן. עכשיו תוציאו את האף מהמקרר.

איך יודעים מתי צריך להפסיק לאכול?

5. פוך כן, הפוך לא. אנחנו חושבים שקפה חוסך מאיתנו קלוריות של אוכל, ובפועל זה נכון, רק שמדובר על קפה שחור ולא על קפה הפוך. כוס ממוצעת של קפה הפוך מכילה כ-150 קלוריות, וזה בלי הסוכר. שתיתם שלוש כאלה במהלך היום, והופ! קפצו לכם לבטן עוד 500 קלוריות. רק לשם השוואה בכוס קפה שחור, או אספרסו יש כ-15 קלוריות לכוס.

6. לכו לישון. החורף הוא תפאורה מושלמת לנמנומים שיכולים לחסוך לכם הרבה קלוריות. עייפות היא אחד הגורמים המרכזיים לאכילה לא מאוזנת, ולא חסרים מחקרים שמראים כי מי שישן פחות אוכל יותר.

מה קורה לגוף שלכם כשאתם לא ישנים?

קחו את הכלב לטיול(צילום: AP)

7. פעילות גופנית. הכוונה פה היא לא שתתחילו להתאמן כל יום, למרות שזה יכול להיות נחמד, אלא שתנסו לזוז מתי שאפשר. באמצע שיחת טלפון? תעשו על הדרך טיול קטן במשרד או בחוץ. המשרד שלכם בקומה השנייה, אל תיקחו את המעלית. ואם אתם בני מזל והעבודה שלכם לא מאוד רחוקה מהבית, לכו אליה. ממילא אחר כך תבלו את כל היום בישיבה.

8. העדיפו אוכל ביתי על קנוי. גם פה המחקרים הם חד משמעיים ומראים כי מי שטורח בשבת, גם רזה יותר. הביאו אתכם למשרד אוכל ביתי, שמכיל אך ורק את הדברים שהכנסתם לתוכו, ולא קלוריות שמסתתרות ברטבים ובתוספות.

מבלים הרבה זמן במטבח? זה טוב לדיאטה שלכם

9. צמצמו את האלכוהול. בימים קרים, והאמת גם בחמים, אנשים נוטים להרבות בשתייה של משקאות אלכוהוליים. למרות שכוס יין אדום ביום נחשבת לבריאה, היא מכילה למעלה ממאה קלוריות, ואם אתם מחובבי הוויסקי, שוט אחד (כ-60 מ"ל) יעלה לכם בכמעט 200 קלוריות.

10. תקשיבו לגוף שלכם. מי יותר מכם מכיר את הגוף שלכם. הבטן מקרקרת? תאכלו, מרגישים עייפות? לכו לישון. כשאתם לא מחוברים למה שהגוף משדר לכם, אתם אוכלים באופן לא מודע מאות קלוריות שאין בהן צורך.

  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully