פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      3 דברים שיקרו לכם אם תגזימו עם הטיגון, ו-3 דרכים להימנע מזה

      כבר כתבנו כאן על הערך הקלורי המוגזם של סופגניות ולביבות, וכן על הנזקים של מזון מטוגן לבריאות שלנו, אבל עכשיו אנחנו כאן כדי לבשר שאפשר לעשות את זה אחרת. המשך חג שמח, ובריא

      לביבות (מערכת וואלה! NEWS , צילום: יעל לאור)
      בריא זה לא. לביבות (צילום: יעל לאור)

      כל ילד יודע שהחשמונאים היו זקוקים לשמן על מנת להדליק את מנורת בית המקדש, ושהשמן הזה הפך לאגדה לאחר שהספיק לשמונה ימים שלמים. ברבות הימים הנס הזה נקשר, בין היתר, לטיגון מאכלים בשמן, לרבות לביבות וסופגניות. אבל התנאים ששררו לפני אלפי שנים בארץ, אינם תואמים את המצב כיום. רוב השמנים המשמשים אותנו לטיגון לא היו אז בשימוש כלל, ואין ספק שההוצאה האנרגטית של האדם בתקופת בית שני הייתה גבוהה מזו של ישראלי מודרני ממוצע. המצב היום הוא כזה שכמות הקלוריות הממוצעת של בצמד לביבות או סופגניה בודדת אחת מכסה לרוב רבע עד שליש מכמות האנרגיה היומית המומלצת לאדם בוגר בימינו. וזה הרבה יותר מדי.

      עוד בנושא:
      לאכול סופגניות ולשמור על המשקל - זה אפשרי?
      האם גם בלביבות שלכם מסתתר חומר מסרטן?
      באיזה שמן הכי בריא לטגן סופגניות ולביבות?

      הלביבה המטוגנת הנפוצה מכילה בעיקר תפוח אדמה מקולף ושמן. הסופגניה המטוגנת הבסיסית מכילה כמות עתירה של קמח לבן ושמן. מזון מסוג זה הינו עתיר אנרגיה יחסית, אך נטול ערך תזונתי משמעותי ואין ברכיביו תרומה לבריאות. אבל הבעיה שלנו עם חג הטיגון הוא לא רק החשש לקו המותניים, אלא ההשפעות הבריאותיות האמיתיות וארוכות הטווח. הנה 3 נזקים שעלולים להיגרם לגוף שלכם אם תגזימו עם הטיגון (בחנוכה, ובכלל), וכמה דרכים להתגבר על זה.

      ד"ר יניב עובדיה הוא תזונאי-דיאטן קליני מוסמך, מאבחן, מייעץ, חוקר ומרצה בתזונה, סביבה ובלוטת התריס