וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול סופגניות ולשמור על המשקל - זה אפשרי?

שני ארד, מאמר אורח

29.11.2018 / 6:00

73 אחוזים מהישראלים יאכלו לפחות 4 סופגניות בחג החנוכה הקרוב, האם יש להם סיכוי להציל את הדיאטה? 8 טיפים שיעזרו לכם לאכול סופגניות בצורה מתונה ומאוזנת מבחינה בריאותית

מערכת וואלה!

בסרטון: זה מה שאכילת סופגניה עושה לרמת הסוכר בדם

יכול להיות שהצלחתם לדחות את הקץ בכמה ימים, אולי הבטחתם לעצמכם שלא תתחילו עם זה לפני תחילתו הרשמית של החג, אולי גמלתם בלבכם שתאכלו רק אחת. אבל הסטטיסטיקה לא משקרת, ואנחנו יודעים (וגם אתם) שיגיע הרגע שבו לא תוכלו עוד לסרב לסופגניה. הנתונים הסטטיסטיים מראים ש-73 אחוזים מהישראלים אוכלים בממוצע 4 סופגניות במהלך חג החנוכה. וזה עוד לפני שהזכרנו את הלביבות.

כולנו יודעים שסופגניה היא לא שיא הבריאות, עתירת קלוריות וספוגה בשמן. אבל בינינו, אי אפשר להרגיש את החג בלי לאכול סופגניה אחת לנשמה.

עוד בנושא:
ריבה או שוקולד: באיזו סופגניה יש 800 קלוריות?
זה מה שתצטרכו לעשות כדי לשרוף סופגניה אחת
5 צמחים שיכינו את הגוף שלכם למתקפת השומנים של חנוכה

סופגניות קלאסיות של מיקי שמו. דרור עינב
4 כאלה בממוצע בכל חג. סופגניות/דרור עינב

אז מה עושים? הנה 8 טיפים, שיאפשרו לכם לאכול סופגניות ולהמשיך לשמור על המשקל:

סופגניה כארוחת ארבע - אולי קשה להאמין, אבל לסופגניה יש יתרון רציני על יתר המתוקים - היא פשוט משביעה. אכלו אותה לאט לצד כוס קפה או תה. ותיהנו מכל ביס.

לכו על הקלאסיקה - הסופגניה הקלאסית במילוי ריבה מכילה בממוצע 350 קלוריות, לעומתה סופגניה במילוי שוקולד קופצת כבר לאזור ה-550 קלוריות ומכילה אחוזי שומן גבוהים בהרבה.

סופגניה אחת גדולה עדיפה על שתיים קטנות - שתי סופגניות קטנות יכילו יותר קלוריות מסופגניה אחת גדולה, גם אם הן שוקלות אותו הדבר. הסיבה לכך היא שטח הפנים של הסופגניות הקטנות שמאפשר לספוג יותר שמן.

לביבות. יעל לאור, יעל לאור
עדיף אפויות, עדיף מבטטה. לביבות/יעל לאור, יעל לאור

לביבות אפויות לארוחת ערב - במקום לטגן את הלביבות, הכניסו אותן לתנור וכך תפחיתו ב-50 אחוזים את תכולת הקלוריות שלהן. המירו את תפוח האדמה לבטטה ואכלו אותן לצד סלט רענן וצבעוני מתובל בשמן זית ולימון.

שנו את המתכון - אם החלטתם להכין לבד סופגניות, נסו להפחית את כמות הסוכר וגם את כמות המילוי המתוק. העדיפו לאפות את הסופגניה, ואם אתם מחליטים ללכת על טיגון העדיפו לטגן בשמן עמוק ובטמפרטורה גבוהה כדי לצמצם את ספיגת השמן.

צמצמו את צריכת השמן היומית - כמות השומן המומלצת לאדם ביום נעה בין 3-7 מנות. כאשר מנת שומן משתווה ל 8 זיתים או 2 כפות אבוקדו או כף טחינה גולמית או 1/3 סופגניה. המשמעות היא שסופגניה אחת מכילה את כמות השמן המומלצת לחלקנו ביום שלם, רק בגרסה הפחות בריאה.

הדלקת נר שני בנופי נחמיה ורחילים, 13 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
אפשר גם להדליק נרות בלי לאכול סופגניה. ילדות מדליקות חנוכיה/ראובן קסטרו

לא חייבים לאכול סופגניה כל יום - תתפלאו, אבל טקס הדלקת נרות יכול להתקיים גם ללא סופגניות. החליטו להביא סופגניות להדלקת נר ראשון וביתר הימים הסתפקו בשירים.

מצאו דרכים יצירתיות לשרוף קלוריות - ארבעים וחמש דקות ריצה, ספינינג ,קפיצה על דלגית או שעתיים טיול עם הכלב ישרפו לכם כמעט סופגניה שלמה.

שני ארד היא דיאטנית ויועצת לשטראוס מחלבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully