וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקות שמשחקים בשכיבה על הבטן ישנים יותר טוב

6.12.2018 / 6:41

כולם יודעים שצריך להשכיב תינוקות על הבטן כדי לקדם את התפתחותם המוטורית, אבל לא כולם מצליחים בזה. מחקר חדש מספק סיבה נוספת להניח אותם בתנוחה זו, גם אם זה פחות נוח להם. מסתבר שהיא מסייעת לפעוטות לישון טוב יותר בלילות

תינוק צוחק. ShutterStock
גם אם הם לא אוהבים לשכב על הבטן, כדאי שלא לוותר כל כך מהר. תינוק משחק בשכיבה על הבטן/ShutterStock

בחודשים הראשונים לחייו של התינוק יש מספר כללים שחשוב להקפיד עליהם. אחד מהם הוא שחשוב להשכיב תינוקות בשעות הערות שלהם על הבטן כדי לגרום לגרות אותם להרים את ראשם ולהכיר את גופם. מחקר אמריקאי חדש מגלה סיבה נוספת שעשויה לעודד הורים להקפיד על כך: שכיבה על הבטן במהלך היום מסייעת לתינוקות גם לישון טוב יותר בלילות.

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת מישיגן עקבו אחר הרגלי הפעילות של 22 תינוקות בני שישה חודשים. כדי לבחון את היקף הפעילות שביצעו הפעוטות הצמידו החוקרים חיישנים לרגליהם. החיישנים סיפקו מידע גם על שעות השינה שלהם. בנוסף, בוצע גם מעקב על משקלם וגובהם.

עוד בנושא:
מוות בעריסה: כך מורידים את הסיכון
חמש טעויות שאתם עושים עם השינה של הילדים שלכם
ילדים שנשארים במיטת תינוק עד גיל 3 ישנים טוב יותר. גם ההורים שלהם

אבא עייף ותינוק. ShutterStock
בשעות היום הקפידו להשכיב אותם על הבטן, בלילה חייב להניח אותם על הגב! אבא ותינוקות ישנים/ShutterStock

הסתבר שהתינוקות שבילו יותר זמן במשחק על בטנם במהלך שעות היום היו פעילים יותר ולכן ישנו טוב יותר במהלך הלילה. הקבוצה השנייה, של תינוקות שישנו פחות שעות, התאפיינה בהאכלה מרובה בלילות ובפעילות גופנית מצומצמת יותר בשעות היום.

"שכיבה על הבטן מסייעת לתינוקות להשיג מהר יותר יכולות מוטוריות שחשובות להתפתחות השפה שלהם, להתפתחותם החברתית ולפעילותם הגופנית", הסבירה ד"ר ג'נט האוק מאוניברסיטת מישיגן. "גילינו שפעילות גופנית ושינה משפיעות אחת על השנייה, לא רק בגיל הינקות אלא גם בתקופה בוגרת יותר".

עוד באותו נושא

הנחיות למניעת מוות בעריסה: שינה בחדר ההורים עד גיל שנה

לכתבה המלאה
ילד שסובל מהשמנת יתר ושדיים גבריים. ShutterStock
מסתבר שהרגלים שהם פיתחו בינקות ישפיעו על משקלם שנים רבות אחר כך. ילד שסובל מעודף משקל/ShutterStock

מחקרים קודמים הוכיחו ששינה מרובה במהלך היום בששת החודשים הראשונים לחייו של התינוק עלולה לגרום לעודף משקל, גם שנים רבות אחר כך. "לתינוקות שעולים מהר מדי במשקל יש סיכוי של כ-40 אחוזים להיות שמנים בילדותם", אומרת ד"ר האוק.

למרות שמדובר במחקר קטן, החוקרים ממליצים להורים לדבוק בשגרת שינה קבועה ולא לעודד שינה מפצה במהלך היום, אלא לייחד זמן זה למשחק ופעילות על הגחון. "כדאי ליצור אינטראקציה עם התינוק שלכם במהלך זמן הפעילות שלו ולא להיכנע לרצון בשינה נוספת", סיכמה ד"ר האוק. בכל מקרה, חשוב להדגיש שההמלצות תקפות רק לשעות היום ואין להניח תינוקות על בטנם במהלך שנתם בלילה בשל החשש ממוות בעריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully