וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל טוב - אני פשוט חי עם HIV"

30.11.2018 / 7:36

רן יוגב חי עם HIV כבר שש שנים, והוא עדיין מופתע מהתגובות של הסביבה. ולפי סקר של הוועד למלחמה באיידס, הוא לא היחיד שנתקל בחוסר רגישות. בישראל יש המון חוסר מודעות, בורות ופחד. לרגל יום האיידס העולמי - הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

רן יוגב על החיים עם HIV/מערכת וואלה

גם עכשיו, בסופה של שנת 2018, יש בישראל המון חוסר מודעות, בורות ופחד חסר ביסוס או הצדקה בכל הקשור לחיים עם HIV. כך עולה מסקר שערך הוועד למלחמה באיידס לרגל יום האיידס העולמי החל מחר (שבת). הסקר, שנערך בקרב 500 אנשים, מגלה כי כ-80 אחוזים מהציבור לא ירגישו בנוח להיות במערכת יחסים עם נשא HIV.

עוד בנושא:
"הצלחה מפוארת": מהפכה בטיפול במגפה שהרגה עשרות מיליונים
לא סקס עם קוף: איך באמת הגיע האיידס לבני האדם?
הצלחה ישראלית: תרופה ל-HIV הוכחה כיעילה בחיסול תאים סרטניים

בהקשר זה חשוב מאוד להבהיר כי לצד ההתקדמות בתחום אמצעי המניעה, קיימת התפתחות רפואית של ממש בכל הקשור לטיפולים עבור אנשים החיים עם HIV. הוועד למלחמה באיידס הצטרף לקמפיין העולמי של Undetectable = Untransmittable) U=U) שמשמעותו היא: אנדיטקטבל - אדם שחי עם HIV ומקבל טיפול באופן מיטבי - לא יכול להדביק בעת קיום יחסי מין ללא קונדום.

אף שעובדה זו ידועה כבר מספר שנים מבחינה מחקרית ורפואית, קיימת מודעות נמוכה בקרב הציבור הרחב לנושא, כאשר 73 אחוזים מכלל המשיבים בסקר טענו שמעולם לא שמעו על נושא זה, 17 אחוזים הצהירו כי שמעו אבל לא האמינו ועוד 10 אחוזים חשבו שזה נאמר רק כדי להרגיע אנשים.

אז כדי שנוכל לסגור את 2018 עם קצת יותר מודעות וקצת פחות דעות קדומות לגבי HIV - הקשיבו לדבריו של רן יוגב, שחי עם HIV כבר שש שנים, ויש לו כמה דברים חשובים להבהיר בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully