וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשישות חורף: יש דבר כזה והנה 4 דרכים להתמודד איתה

2.12.2018 / 9:00

השמש ששוקעת מוקדם, גשם שמתדפק על החלון וקור מקפיא הופכים את החורף לקשה במיוחד. למי יש כוח לעשות כושר ולאכול נכון כשהגוף מרוקן מאנרגיה? אז כדי שהמיטה לא תקרוץ לכם עם שובכם מהעבודה, גיבשנו כמה המלצות שיעוררו אתכם

עייף במשרד. ShutterStock
כל שיחת מסדרון מתחילה בתלונות על תשישות חורפית. גבר עייף במשרד/ShutterStock

אין דבר יותר מבאס מהצורך לצאת מהמיטה החמה אל עוד יום עבודה. קשה לקום ולכבות סוף סוף את השעון המעורר, פיהוק רודף פיהוק וכוסות הקפה נערמות בקצב על השולחן כי אין לכם מושג איך תעבירו את היום הזה בלי להירדם על המקלדת. הימים מתקצרים, השקיעה מקדימה ואתם עוזבים את המשרד בחסות החשיכה ועל בילוי אחרי החתמת כרטיס אין בכלל מה לדבר.

תשישות חורף היא אחת התלונות הבריאותיות השכיחות ביותר בעונה זו. אין שיחת מסדרון שלא מתחילה בתחרות מי עייף יותר וכמעט בכל בדיקה אצל הרופא אתם מסבירים לו שאין לכם מושג למה אתם מרגישים כך כל הזמן כי לא עשיתם שינוי של ממש בשגרת היום שלכם. החורף אמנם מביא איתו דברים חיוביים כמו פריחת חצב וקרמבו אבל גם דברים מבאסים כמו תשישות. אם תרצו להגדיל את רמות האנרגיה שלכם בימים אלה כדאי שתנסו את אחת השיטות הבאות.

עוד בנושא:
עייפים כל הזמן? אלה כל הסיבות האפשריות
7 מאכלים שמצמצמים עייפות ומעלים אנרגיה
בלי שביזות בוקר: זו הדרך האידאלית לנצח את העייפות

צאו לשמש

שעות החשיכה הארוכות יכולות לשבש את השעון הפנימי שלכם ואת מחזורי השינה והערות. הסיבה לכך היא שכשחשוך בחוץ, הגוף מייצר מוקדם יותר את ההורמון מלטונין, שאחראי על תחושת העייפות ומשרה עלינו הרגשת ישנוניות.

אישה יושבת בחלון פתוח. ShutterStock
פתחו חלון, הוא יעזור לכם להתעורר. אישה יושבת על אדן החלון/ShutterStock

כדי שתוכלו להישאר רעננים ונמרצים הקפידו להיחשף יותר לאור השמש, פתחו את החלונות לרווחה והכניסו כמה שיותר אור טבעי אל החלל (על הדרך אפילו תמנעו מהבחור המנוזל שיושב לידכם להדביק אתכם בשלל מרעין בישין), אפילו הליכה מהירה בחוץ בשעות הצהריים תקפיץ את רמות האנרגיה, תפחית את הלחץ ותרומם את מצב הרוח.

תשקיעו בשגרת שינה מסודרת

גם בחורף אין חוכמות. כולם יודעים שמעט מדי שעות שינה יגרמו לכם להרגיש עייפים יותר בבוקר המחרת, אבל גם שינה מופרזת (כן, את שישנה במהלך כל השבת אנחנו מדברים אליך), במיוחד בעונת החורף, תגרום לכם להרגיש קצת כמו סמרטוט בבקרים.

הפרשת המלטונין עלולה לפתות אתכם להיכנס מתחת לשמיכות כשחשוך וקר בחוץ, אבל כדאי לכם לשמור על שגרת שינה קבועה ולא לסור ממנה. לכו לישון באותה השעה וקומו בזמן קבוע כל יום. השתדלו שלא לחרוג משינה בת שמונה שעות.

אישה עייפה שותה משקה אנרגיה. ShutterStock
ותרי על משקה האנרגיה והשקיעי בקערת שיבולת שועל מזינה. סטודנטית עייפה לומדת/ShutterStock

כדי שתוכלו להעצים את איכות השינה שלכם. הפכו את חדר השינה למקום מזמין ומרגיע, הרחיקו ממנו מסכים כמו סמארטפון וטלוויזיה וקצצו בכמויות הקפה והתה שאתם צורכים בשעות הערב המאוחרות.

שעת כושר

אף אחד לא אוהב לצאת לריצה ביום קר. כשהגוף מרוקן מאנרגיות, הדבר האחרון שמתחשק זה להתעמל. פעילות ספורטיבית בחושך ובגשם לא חביבה על אף אחד אבל אין סיבה שלא תוכלו להתאמן בחדר כושר על אופניים או להתחיל את היום בתרגילים קצרים בחדר השינה שלכם. הפעילות תשחרר לגופכם פרץ של אנדורפינים שיעירו אתכם. אם אתם נאבקים שלא לנחור על הספה ברגע שהגעתם הביתה, תרגילים בשעות אחר הצהריים המאוחרות יסייעו לכם להפחית את רמת העייפות וישפרו את השינה שלכם.

סיבים, רבותי סיבים

כדי לחמם את הגוף ולהתעורר קצת, היד נשלחת בלי לשים לב אל צנצנת הקפה. במקום עוד כוס גדושה בסוכר וקפאין, רצוי שתנסו להגדיל את רמות האנרגיה באופן טבעי עם תפריט מזין יותר.

דייסת שיבולת שועל. ShutterStock
במקום קפה ומאפה. דייסת שיבולת שועל/ShutterStock

הימנעו ממשקאות קלים וממתקים שאולי יעלו במהירות את הסוכר בדמכם ויגרמו לכם להרגיש נהדר לזמן קצר, אבל מהר מאוד הוא יצנח ותחזרו לעייפות מבאסת מאוד מהר. במקום עוד ארוחת בוקר שמכילה קפה ומאפה מתוק, שווה להכין קערה של שיבולת שועל שתספק לכם כמות יפה של סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, תשמור על רמת אנרגיה קבועה ותשביע אתכם לאורך זמן.

בצהריים, ותרו על מזון מטוגן וכבד כמו בשר אדום והעדיפו מנה של דג סלמון שעשיר בכמויות נאות של חלבון ואומגה 3. אחריו ותרו על חטיף שוקולד והעדיפו אגוזים או פרי וימנע מכם לחפש בארבע מנה מעוררת של סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully