וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות טובות להורים שהתינוקות שלהם לא ישנים בלילה

28.11.2018 / 7:03

מחקר מקיף מספק להורים עייפים סיבה להיות רגועים. אין קשר בין הקושי של תינוקכם לישון שש שעות ברציפות לבין בעיות בהתפתחותו. למעשה, עד גיל שנה אחוז ניכר מהפעוטות מתקשים לשמור על רצף ארוך של מנוחה, וזה לגמרי בסדר

תינוק בוכה. ShutterStock
גם אם הוא מתעורר כמה פעמים בלילה - אין סיבה להכנס ללחץ. תינוק בוכה במיטתו/ShutterStock

הורים טריים טרוטי עיניים מחכים בנשימה עצורה לימים שבהם התינוקות שלהם יצליחו לישון ברציפות לילה שלם. בגלל עייפות בלתי נסבלת, אבל גם כי יש מי שסבורים שמדובר בציון דרך הכרחי שחשוב שהתינוק יגיע אליו בטרם תמלא שנה להיוולדו. הורים רבים חושבים שפגיעה ברצף השינה היא סימן לעיכוב התפתחותי וממהרים להילחץ.

מחקר חדש שמתפרסם בגיליון דצמבר 2018 של כתב העת Pediatrics מספק תקווה להורים אלה. חוקרים קנדים מצאו שאחוז גדול של תינוקות בריאים לא מצליחים לישון ברצף גם בגיל שישה חודשים ואפילו לא בגיל שנה. בנוסף, צוות החוקרים לא מצא כל קשר בין שינה לא רציפה ובין עיכוב התפתחותי או קשר בין איכות השינה לבין מצב רוחן של האם לאחר הלידה.

עוד בנושא:
חמש טעויות שאתם עושים עם השינה של הילדים שלכם
האם הלילות שלכם גרועים יותר או פחות משל הורים אחרים?
כדי שהתינוק שלכם ילמד לדבר, הוא חייב לישון

אילוסטרציה. ShutterStock
כשהוא יגיע לגיל שנה תוכלו לישון ברציפות בלילה. הורים עייפים/ShutterStock

כדי לבחון האם אכן יש סיבה לדאגה כשהתינוק מתעורר ובוכה כמה פעמים בלילה ניתחו החוקרים מידע על דפוסי שינה ממחלקות לבריאות הילד במונטריאול, קוויבק ואונטריו שבקנדה אודות 388 תינוקות בני חצי שנה ו-369 תינוקות בני שנה. החוקרים בחנו כמה מהם ישנו שש או שמונה שעות במהלך הלילה מבלי להתעורר.

38 אחוזים מהאימהות דיווחו שהתינוקות לא ישנו בדרך כלל במשך שש שעות רצופות, ויותר ממחצית (57 אחוזים) לא ישנו שמונה שעות בגיל חצי שנה. בגיל 12 חודשים, 28 אחוזים מהתינוקות עדיין לא ישנו שש שעות ברצף בלילה, ו-43 אחוזים לא הצליחו לנום במשך שמונה שעות.

עוד באותו נושא

הילד שוב זרק את השמיכה? יש לנו פיתרונות

לכתבה המלאה
אמא ותינוקת. ShutterStock
בנות ישנות הרבה יותר בלילות. אמא ותינוקת/ShutterStock

אם זכיתם בבת קטנה, מסתבר שהרווחתם לילות שקטים יותר, מפני שהחוקרים מצאו הבדל בין דפוסי השינה של בנים ובנות. אחוז גבוה יותר של תינוקות בנות חצי שנה ישנו שמונה שעות ברציפות לעומת בנים, 48 אחוזים מהבנות לעומת 39 אחוזים מהבנים. בנוסף, מצאו שהנקה סייעה למרבית התינוקות להגיע לשינה רציפה, אך לא נמצא קשר בין מצב רוחה של האם לבין איכות השינה של הפעוטות.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך שהורים יכולים להפיק תועלת רבה מהידיעה שיש התפתחות מדורגת בזמן השינה, ולא למהר להתערב כשיש עיכובים ואיחורים בקצב שלהם", מסבירה מארי-הלן פנסטרי, מהמחלקה לפסיכולוגיה חינוכית ומרפאת השינה של המרכז הרפואי באוניברסיטת סן-מקגיל בקוויבק. תוצאות המחקר המפתיע עשויות לעודד הורים שלא זוכים לישון ברצף מאז הולדת ילדם ופונים בדאגה למומחי שינה שיעודדו את הילדים לישון. לדברי החוקרת פנטסרי כדאי ורצוי לחכות עד שיגיעו לגיל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully