וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדעי החלום: 5 דברים שתורמים להופעת סיוטים בלילה

26.11.2018 / 15:00

ארוחה מאוחרת, תופעת לוואי של תרופה ואפילו תכונות אופי מסויימות - כולן עלולות להגדיל את הסיכוי שלכם להתעורר שטופי זיעה בלילה לאחר חלום מטריד במיוחד. אולי אתם יכולים למנוע את זה

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות על חלומות

שנת הלילה היא הזמן שבו הגוף שלנו נח ועושה "ריסטארט" פיזי ומנטלי. אבל אם השינה הזאת מופרעת על ידי חלום רע במיוחד, רמות החרדה עולות וזה מונע מהגוף להכנס לתהליך הרגיעה שנחוץ לו כל כך. ההשלכות של זה עשויות להיות משמעותיות עד כדי כך שתוכלו לחוש בשינויים ביום המחרת, כמו: תשישות מוגברת, רגישות חושית ותאווה גדולה יותר לצריכת קפאין וסוכר.

רוב המבוגרים אינם חווים סיוטים בתדירות גבוהה מספיק כדי לחוות שיבוש מתמשך באיכות חייהם, ועל פי ההערכות רק אחוז אחד יחוו אותם במידה שתחייב אותם לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי. במקרים בהם הסיוטים הופכים לתופעה קבועה זה פוגע ברמות האנרגיה ובבריאות הנפשית ומגדיל את הסיכון לסבול מהפרעות כמו דיכאון, חרדה ואפילו מבעיות פיזיולוגיות כמו אי סבילות לגלוקוז ולחץ דם גבוה.

האם יש דרך לשלוט בסיוטים שלנו? לא לחלוטין, אבל אפשר לבחון מספר גורמים שנמצאו כתורמים להופעתם ולנסות לצמצם את הנוכחות שלהם בחיינו, או לטפל בהם במידת הצורך. הנה כמה דוגמאות לגורמים כאלה:

עוד בנושא:
6 דברים שעשויים להשפיע על החלומות שלכם
הדבר המפחיד שקורה למי שישן יותר מ-9 שעות
הילד שלי מתעורר בצרחות באמצע הלילה. מה עושים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully