פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הדבר המפחיד שקורה למי שישן יותר מ-9 שעות

      אם אתם נמנים על ברי המזל שנהנים משינה של תשע שעות או יותר מדי לילה, אתם מגדילים משמעותית את הסיכון שלכם לסבול מסיוטים – כך על פי מחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד

      הדבר המפחיד שקורה למי שישן יותר מ-9 שעות

      בווידאו: המחלה המיסתורית שתוקפת את קנדל ג'נר בשנתה

      סובלים מסיוטים? אם אתם ברי מזל מספיק כדי לישון יותר מ-9 שעות בלילה, ייתכן שזו הסיבה. כך על פי מחקר חדש. החוקרים משערים ששינה ארוכה יותר משמעותה גם יותר זמן שבו אתם שוהים בשלב השינה העמוק שכולל תנועות עיניים מהירות (REM) – וזה גם השלב שבו יש סבירות גבוהה יותר להופעת סיוטים. עם זאת, לא נמצא קשר בין משך השינה וחומרת הסיוטים.

      גורמים שיכולים להשפיע על תדירות וחומרת הסיוטים, על פי המחקר, הם דאגה, הזיות ופרנויה. בניגוד למחקרים קודמים, החוקרים לא מצאו הפעם קשר בין שתיית אלכוהול וחלומות רעים. את ממצאיהם הם פרסמו לאחרונה בכתב העת Social Psychiatry - Psychiatric Epidemiology.

      עוד בנושא:
      חלום צלול: האם אפשר לשלוט בתת-מודע בזמן השינה?
      לחיות בחלום: תסמונת אליס בארץ הפלאות
      מפחיד: מה עושים כשהמוח ער, אבל הגוף עדיין ישן?

      18 דברים שלמדנו מהסרטים של פרדי קרוגר (צילום מסך)
      סיוטים? אולי תשקלו לשים שעון מעורר (צילום מסך)

      במסגרת המחקר, חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ניתחו את תשובותיהם של 846 בני אדם שהשיבו על סקר מקוון אודות תדירות הופעת סיוטים בשנתם לאורך פרק זמן של שבועיים. הם נשאלו באיזו מידה הסיוטים השפיעו על מצבם הנפשי ועל רמת החרדה שלהם, כמה שעות הם ישנו מדי לילה והאם הם סובלים מדאגות, סטרס, פרנויות או הזיות או צורכים אלכוהול.

      מעיבוד הנתונים הסיקו החוקרים שלשינה שאורכת יותר מתשע שעות יש קשר כלשהו להישנות של סיוטים, אך לא לחומרתם. "לסוגיות של דאגה וחרדה ניתן לתת מענה באמצעות טיפול קוגניטיבי והתנהגותי ויהיה מעניין לחקור עוד ולבדוק האם גישה טיפולית כזאת תפחית את תדירות הסיוטים בקרב הסובלים מהם", אמרה סטפני רק, החוקרת שהובילה את המחקר.