פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה שלא תיכנסו עם אד שירן למיטה? הוא יעזור לכם לישון

      אחרי יום עמוס במיוחד כל מה שמתחשק זה להניח את הראש על הכרית וללכת לישון בשקט. מחקר חדש מציע לכם לנטוש את "קומסי קומסה" ולבחור במי שבאמת ילווה אתכם בנעימים אל הרקיע השביעי. סידרנו לכם דייט עם ג'ינג'י חמוד במיוחד

      אד שירן (ShutterStock)
      יעשה לכם נעים לפני השינה. אד שירן בהופעה (צילום: ShutterStock)

      אתם לא חייבים לגלות לנו עם מי אתם הולכים לישון, אבל אנחנו דווקא מסכימים לגלות לכם מי מנעים את לילותינו הקרים. גם אנשים מבוגרים נוהגים לשמוע שירי ערש שיכניסו אותם בשלווה אל הרקיע השביעי ומסתבר שאחת הבחירות הכי טובות שאפשר לעשות כוללת דייט לילי עם בריטי אדמוני ולאו דווקא עם פרחי היקינתון.

      עוד בנושא:
      יאללה, כפיים: כך מוזיקה משפיעה לכם על מוח
      שיר עושה לכם "עור ברווז"? זה מה שזה אומר על המוח שלכם
      למה יש אנשים שלא אוהבים לשמוע מוזיקה?

      מחקר חדש שנערך באוניברסיטת שפילד בבריטניה בחן את הדרך שבה אנשים משתמשים במוזיקה כדי להירדם. כ-62 אחוזים מתוך 651 הנבדקים דיווחו שהם מאזינים למוזיקה לפני השינה כדי להשתחרר מהלחץ ושהם מאמינים שהיא מעודדת שינה ומונעת הסחות דעת חיצוניות. ההשפעות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות של מוזיקה בתהליך הכניסה לשינה לא מובנות במלואן, אם כי חוקרים יודעים שהיא משפיעה לחיוב על מערכת העצבים הפאראסימפתטית ויכולה להוריד את קצב הלב, הנשימה ולחץ הדם.

      טלפון במיטה (ShutterStock)
      אם כבר להכניס טלפון לחדר השינה, כדא שתבחרו במוזיקה מרגיעה במיוחד. גבר מביט בטלפון לפני השינה (צילום: ShutterStock)

      הנבדקים חשפו מנעד רחב של בחירות מוזיקליות כשהצביעו על 545 אמנים מ-14 ז'אנרים שונים, כשהזמר אד שירן הוא אחת הבחירות הנפוצות ביותר, יחד עם באך, מוצרט, קולדפליי ושופן. אם גם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות של צלילים ערבים לאוזן לפני שתעצמו את העיניים, צריך להתמיד כשלושה שבועות כדי להשיג את מלוא ההשפעה. מומחים גם ממליצים לבחור סגנון מוסיקלי מוכר, ועדיף כזה שהוא איטי יחסית - בסביבות 60 עד 80 פעימות בדקה (bpm).

      במידה ולא ניחנתם בחוש קצב מפותח או באוזן מוזיקלית תשמחו בוודאי לגלות שיש מי שכבר הלחין מוזיקה שמתאימה במיוחד לשינה. בשנת 2015 הוציא המלחין מקס ריכטר את "שינה", אלבום של קומפוזיציות למיתרים, סינתיסייזרים ואלקטרוניקה, שנמשך שמונה וחצי שעות ופותח יחד עם חוקר המוח דוד איגלמן.

      אישה שומעת מוזיקה (ShutterStock)
      אם תצליחו לבחור מנגינה עם טמפו של 60 פעימות בדקה, תרוויחו את השינה הכי מענגת שיש. אישה מאזינה למוזיקה (צילום: ShutterStock)

      יועצי השינה טוענים שג'אז, מוזיקה קלאסית ופולק קליל הם הז'אנרים המומלצים ביותר עבור מי שמבקשים לישון טוב יותר, וסבורים שאד שירן הוא בחירה מוצלחת במיוחד. למעשה, המחקר שנערך באוניברסיטת שפילד אינו הראשון שמכתיר את שירן בתואר הזמר המומלץ ביותר לשעות שתעבירו בין הסדינים.

      אד שירן (ShutterStock)
      לא חסרות סיבות לדחוף עוד תמונות שלו. אד שירן (צילום: ShutterStock)

      כשאנשי שירות המוזיקה Spotify ניתחו את רשימות השמעה של המשתמשים שלה, הם מצאו ששירן היה האמן הנבחר ביותר. הסיבה לכך אינה מקרית. הטמפו של רוב השירים הפופולריים ביותר שלו על פי Spotify מתאימים לקצב האידיאלי לשינה: כך למשל השיר "Shape of You" (המוכר גם בגרסה הישראלית "עוגייה של עבאדי") מתאפיין ב- 96bpm. רוב השירים שלו איטיים יותר מהקצב שמאפיין שירים פופולאריים מאז שנות ה-40 של המאה העשרים, בעלי קצב מהיר יותר שעומד על 117-122 bpm בדרך כלל.

      המסקנה ברורה. אם תרצו לשקוע בשנת ישרים בלילה הקרוב, שווה לנטוש את סטטיק ובן אל ולהאזין לשיר "Thinking Out Loud" תוך כדי ספירת כבשים.