וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסף הטעם הממכר שיכול להלחם בדמנציה

5.11.2018 / 7:32

הוא אחד ממשפרי הטעם הכי מוכרים וממכרים, אבל רבים החלו להמנע ממנו במכוון בשל תופעות הלוואי המזיקות שלו. אלא שעכשיו טוענים חוקרים מיפן שמונוסודיום גלוטמט עשוי לשפר את תפקוד הזיכרון של חולי דמנציה

נודלס בטייק אוויי. ShutterStock
השימוש במונוסודיום גלוטמט נפוץ מאוד במטבח האסיאתי. נודלס/ShutterStock

הוא אחד ממשפרי הטעם העוצמתיים והממכרים ביותר, אך מונוסודיום גלוטמט זכה בשנים האחרונות למוניטין מפוקפק. זאת, עקב העובדה שהוא תורם ליתר לחץ דם, כאבי ראש ועוד. מחקר יפני חדש מצביע על כך שחובבי טעם האוממי יכולים ליהנות דווקא מיתרון בריאותי מפתיע שעשוי לסייע להגן על המוח מפני דמנציה ולשפר את הזיכרון.

מדענים מאוניברסיטת טוטורי שביפן ניסו לבדוק במחקר חדש האם האבקה השנויה במחלוקת תוכל לעזור לחולים בדמנציה לשפר את תפקוד המוח. זאת לאחר שניסוי דומה שנערך בעכברי מעבדה הראה שיפור ביכולות אלה לאחר צריכתה. לשם כך, ערכו החוקרים בדיקות על כ-200 חולים שנאבקים בדמנציה. המשתתפים בניסוי חולקו לשתי קבוצות: אחת נהנתה ממזונות בהם הוכנס תוסף הטעם שנפוץ מאוד בתעשיית המזון המהיר, הקבוצה השנייה קיבלה מאכלים שלא הכילו מונוסודיום גלוטמט.

עוד בנושא:
4 פעילויות פשוטות שעשויות לעזור במניעת דמנציה
בכוח המחשבה: הגורם המפתיע שעלול להוביל לדמנציה
אלצהיימר: תרופה חדשה הצליחה לעכב את הסימפטומים של המחלה

אלצהיימר. ShutterStock
המונוסודיום שיפר את תפקודי הזיכרון של חולי הדמנציה/ShutterStock

כדי להשוות את ההשפעה של המונוסודיום על בני אדם, התבקשו הנבדקים לעבור מבדקי זיכרון, שהוכיחו שהמשתתפים שצרכו את התוסף השיגו שיפור קל בזיכרון וביכולות הקוגניטיביות. חברי הקבוצה הראשונה הצליחו לזכור יותר מילים בזמן קצר יותר, כך שהחוקרים סיכמו את הדיווח על ממצאי המחקר במסקנה לפיה "נראה שמונוסודיום גלוטמט עשוי להפעיל את ההיפוקמפוס ולשפר את הזיכרון".

החוקרים מאוניברסיטת טוטורי לא הצליחו להסביר בדיוק מדוע התוסף מסייע לזיכרון, אך העריכו שיתכן שהשיפור הושג בשל העובדה שהוא משפר את ספיגת האבץ, מינרל שמסייע לשיקום תאי מוח שניזוקו. למרות העובדה שטרם נמצאו הוכחות של ממש שיעידו על כך שמונוסודיום מסוכן לשימוש, יש מי שמקפידים להמנע ממנו במטבחם הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully