וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מעיר ילדים יותר ביעילות - הקול של אמא שלהם או אזעקה?

30.10.2018 / 6:04

את לא צריכה לנקוט באמצעים יצירתיים כדי להעיר אותם בבוקר. מחקר חדש קובע שקולן של אימהות יעיל יותר מאזעקה קולנית בהשכמה של ילדים

ילדה צועקת. ShutterStock
זה עובד גם כשלא בא להם לשמוע. ילדה אוטמת אוזניים/ShutterStock

אם התעוררתם יותר מפעם עם זיעה קרה בגלל סיוט שבו אמא שלכם צעקה עליכם, אתם לא לבד. מחקר חדש שנערך בבית החולים הלאומי לילדים קולמבוס באוהיו והתפרסם בכתב העת Journal of Pediatrics, מצא שילדים ישנים מתעוררים מהר יותר למשמע קולן של אימהות לעומת קולן של אזעקות אלקטרוניות חזקות.

176 ילדים בגילאי 5 עד 12, שלא סבלו מקשיי שמיעה ולא נטלו תרופות לשינה לקחו חלק בניסוי שישמש כל אימא שתרצה להפעיל את נשק יום הדין. כדי לבחון מה יוכל לגרום לילדים להקיץ מחלום הם חוברו לאלקטרודות שניטרו את שנת ה-REM שלהם, כך שהחוקרים יכלו להפעיל אחת מארבע אזעקות שונות בכל פעם הילדים הגיעו לשלב השינה העמוקה. כל ילד התבקש לישון בחדר מעבדה שעוצב כמו חדר שינה וקיבל מידע על דרכי המילוט ממנו לפני ששקע בשינה עמוקה.

עוד בנושא:
חמש טעויות שאתם עושים עם השינה של הילדים שלכם
הורים, כך תשפרו את המצב הנפשי שלכם ואת בריאות ילדיכם
למה הילדים שלכם ישנים פחות טוב בחורף, ומה אפשר לעשות?

אמא משכיבה ילדה לישון. ShutterStock
הדרך הנכונה להתעורר. אמא מעירה את בנה בנשיקות/ShutterStock

התוצאות הראו שאזעקות קוליות שהתבססו על קולות אנושיים נשיים היו יעילות יותר מצפצופים גבוהים, שאופייניים לשעון המעורר הדיגיטלי. כ-90 אחוזים מהילדים התעוררו לאחר ששמעו שלושה קולות "אימהיים" בעוצמה גבוהה, לעומת רק 53 אחוזים מהילדים שהתעוררו מקולות האזעקה האלקטרונית. 85 אחוזים מהילדים עזבו את החדר תוך פחות מחצי דקה כשנשמעו קולות נשיים גבוהים במיוחד. לשם השוואה, רק חצי מהילדים עזבו את החדר כ-5 דקות אחרי שנשמעו צפצופים של אזעקה דיגיטלית.

עוד באותו נושא

מחקר גילה כמה שנים בדיוק ילדים מורידים לכם מהחיים

לכתבה המלאה
אח ואחות ישנים יחד במיטה. ShutterStock
יאיי! אין צורך בהשכמה אישית. ילדים ישנים יחד/ShutterStock

"ילדים עמידים לקולות שנשמעים בזמן שנתם", הסביר ד"ר מארק ספלינגרד, מנהל המרכז להפרעות שינה בבית החולים קולומבוס ואחד מחברי המחקר. "הצלחנו להוכיח שקול אנושי יעיל יותר על ילדים מצלילי גלאי עשן כשצריך לנוס בעת חירום מחדר השינה".

המחקר המעניין גם חוסך לאימהות זמן יקר בבוקר. החוקרים בדקו בנוסף האם קריאה בשמו הפרטי של הילד תשפיע על יכולתו להתעורר אך הגיעו למסקנה שלא נמצא הבדל משמעותי בזמני הקימה. "פירוש הדבר שקריאה אחת יכולה להעיר ילדים רבים שישנים יחד באותו בית", הוסיף חבר אחר בצוות המחקר ד"ר גארי סמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully