וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו באמת הדרך היחידה לעבור את החורף הזה בריאים

26.10.2018 / 7:18

תכננו לתת כותרת על "החשיבות של חיסון נגד שפעת", אבל חששנו שלא תקליקו. כדי לשכנע אתכם שחיסון הוא הדרך הנכונה לעבור את החורף בשלום, ביקשנו מחברי מערכת וואלה! לתת דוגמה ולהתחסן מול המצלמה. צפו

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

הסתיו רק התחיל, ובכל זאת כבר הספקנו לפרסם כאן כתבה אחת או שתיים (או שלוש) על החשיבות של חיסון נגד שפעת. ובכל זאת, יש לא מעט אנשים שמוותרים על החיסון הזה מתוך חשש מתופעות לוואי או בגלל פחד לא מוסבר מקונספירציות של חברות התרופות. אז כדי לשכנע אתכם שזו הבחירה הנכונה, התחסנו בעצמנו, ואפילו צילמנו את זה בווידאו.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: איך בדיוק אפשר להבדיל בין שפעת לצינון?
בהריון? הנה כל הסיבות שאתן חייבות להתחסן נגד שפעת
התחלנו: מי חייב להתחסן נגד שפעת השנה?

אם המתחסנים האמיצים של מערכת וואלה! NEWS לא משכנעים אתכם, כדאי שתדעו ששפעת היא מחלה קשה, שבמקרים מסוימים עלולה להסתבך, מאוד. תאמר נג'אר, אח מוסמך ורכז תחום שפעת במחוז תל אביב בשירותי בריאות כללית, מסביר כי "הרבה אנשים חושבים שהשפעת היא מחלה קלה, ולצערנו כל שנה אנחנו נתקלים במקרים של אנשים שנפטרים משפעת".

גם אם התחסנתם בשנה שעברה, חשוב שתתחסנו גם השנה. "החיסון הוא עונתי", מסביר נג'אר, "השנה יש לנו חיסון של ארבעה זנים, אבל כל שנה הזנים משתנים ובהתאם לאותה שנה ארגון הבריאות העולמי מבקש לייצר את החיסון שמתאים לזן של השנה".

ילד חולה. ShutterStock
החיסון חשוב במיוחד לילדים. ילד חולה/ShutterStock

חיסון נגד שפעת מומלץ לכולם. "אנחנו ממליצים לכל האוכלוסייה להתחסן", אומר נג'אר, ומדגיש את חשיבות החיסון עבור אוכלוסיות בסיכון - אנשים בגיל 65 פלוס, ילדים מגיל חצי שנה עד 12 שנים ונשים הרות.

עבור נשים הרות החיסון חשוב במיוחד שכן הוא מפחית את הסיכוי להתאשפז בגלל שפעת ב-40 אחוזים, כך לפי מחקר של מכון כללית למחקר והמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). החיסון חשוב מאוד לנשים הרות כיוון שהוא מעביר נוגדנים גם לעובר, וזה מאוד משמעותי שכן עד גיל חצי שנה אי אפשר לחסן תינוקות, והחיסון של האם הוא שמגן עליהם.

לשאלת תופעות הלוואי של החיסון, שחוזרת בכל פעם שהנושא עולה, חשוב שתדעו שהחיסון לא יעשה אתכם חולים. לדברי נג'אר, אתם יכולים לצפות "לאודם, חום מקומי ויכול להיות שגם קצת חולשה, אבל בתוך יומיים שלושה זה חולף. החיסון באמת יעיל ובטוח".

עוד באותו נושא

הילד מצונן? מה באמת יכול לעזור ומה ממש אסור לעשות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully