וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהריון? הנה כל הסיבות שאתן חייבות להתחסן נגד שפעת

12.10.2018 / 7:23

מחקר ישראלי חדש מגלה כי חיסון נגד שפעת בהריון מפחית באופן דרמטי את כמות האשפוזים בגלל המחלה. הנה כל הפרטים על המחקר המעודד, ועוד כמה סיבות שאתן פשוט חייבות להגן על עצמכן משפעת

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

בסרטון: גם במערכת וואלה! מתחסנים נגד שפעת

חיסון נגד שפעת בדרך כלל מעורר אצל אנשים תגובות חזקות - יש את אלה שלא מוותרים עליו, ויש את אלה שמאמינים שהוא עלול לעשות אותם חולים, וכי יש להם סיכוי טוב יותר לעבור את החורף בריאים בלעדיו. אז נתחיל מהשורה התחתונה - חיסון נגד שפעת לא יעשה אתכם חולים, וכולם צריכים להתחסן. זו הדרך הטובה ביותר להימנע משפעת, שבניגוד למה שהרבה אנשים חושבים היא מחלה קשה שעלולה לסכן חיים.

עוד בנושא:
התחלנו: מי חייב להתחסן נגד שפעת השנה?
זה מה שקורה במוח שלכם כשאתם חולים
כך תפחיתו את הסיכון שלכם לחלות בשפעת

הקביעה הזו נכונה באופן כללי, והיא נכונה אפילו יותר כשזה נוגע לנשים בהריון, שכן הן מגדרות כקבוצת סיכון לסיבוכי השפעת, בהם דלקת ריאות. הסיבה לכך היא העובדה הפשוטה שהמערכת החיסונית של נשים בהריון מוחלשת, ולכן הן נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות. אם הן כבר חולות, הסיכון כמובן גבוה יותר שכן מחלת חום עלולה לפגוע גם בעובר.

סיבה חשובה נוספת להתחסן נגד שפעת בהריון היא שהחיסון מסייע גם להגנה על היילוד מפני הידבקות במחלה למשך מספר חודשים אחרי הלידה, עד שהם מגיעים לגיל חצי שנה, אז ניתן לחסן את התינוק כנגד שפעת.

40% פחות אשפוזים, בכל שלב של ההריון

מחקר בינלאומי של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) בשיתוף מכון כללית למחקר שפורסם אתמול מצא כי חיסון נגד שפעת מפחית ב-40 אחוזים בממוצע את הסיכון לאשפוז נשים הרות בשל המחלה.

החוקרים בחנו נתונים של נשים הרות שאושפזו במהלך ההריון בשל מחלות בדרכי הנשימה לאורך 6 שנים. החוקרים גילו כי 80 אחוזים מהנשים ההרות היו חשופות בשלב כלשהו במהלך ההיריון לשפעת, וכי יעילות החיסון במניעת אשפוז עקב שפעת בקרב נשים הרות עמד על 40 אחוזים בממוצע. ההגנה של חיסון שפעת הייתה יעילה במידה שווה בכל שלושת הטרימסטרים של ההיריון.

עוד באותו נושא

הסיבה הביולוגית שבגללה נשים לא יכולות לסבול גבר חולה

לכתבה המלאה
אישה בהריון ישנה במיטה. ShutterStock
80% מהנשים ההרות נחשפות במהלך ההיריון לשפעת. אישה הרה/ShutterStock

מדובר במחקר הראשון המראה כי חיסון נשים הרות נגד שפעת מגן גם מפני אשפוז, והוא מצטרף למחקרים קודמים שהראו כי החיסון מפחית את הסיכון לתחלואה בקרב נשים הרות. לדברי החוקרים, חיסון שפעת יעיל במניעת אשפוזים גם בקרב נשים הרות עם מחלות רקע כמו אסתמה, סוכרת, ועוד, שהופכות אותן מראש לפגיעות יותר לסיבוכי המחלה.

"לאימהות לעתיד יש מספר אתגרים הנוגעים לבריאותן ובריאות העובר שלהן, כשאחד מהם הוא הימנעות משפעת, שכן המחלה כרוכה בסיבוכים בשכיחות גבוהה יותר בקרב נשים בהריון ביחס לבנות גילן", אמר אתמול פרופ' מארק כץ ממכון כללית למחקר, שהוביל את קבוצת המחקר בישראל.

מה בדיוק יש בחיסון נגד שפעת?

ההרכב של החיסון נגד שפעת משתנה מדי שנה, והוא מתבסס למעשה על הזנים השכיחים ביותר של העונה הקודמת. הסיבה לכך היא שנגיף השפעת אינו נגיף בודד אלא מספר זנים שעוברים שינויים שכנגדם מותאם החיסון מדי עונה. החיסון שהומלץ השנה ונרכש על ידי קופות החולים בישראל הוא החיסון המרובע. חיסון זה מכיל שני זנים של שפעת מסוג A ושני זנים של שפעת מסוג B, לרבות השפעת מסוג H1N1 הזכורה מחורף 2015.

חשוב לציין כי בפברואר האחרון אישרה הוועדה המייעצת בנושא שיטות חיסון של ה-CDC את החזרת השימוש בחיסון בתרסיס, שמאושר לשימוש החל מגיל שנתיים וגם הוא מכיל את החיסון המרובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully