וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תפחיתו את הסיכון שלכם לחלות בשפעת

4.10.2018 / 7:07

עונת השפעת נפתחת באופן רשמי בימים אלה ממש וזה בדיוק הזמן לכמה צעדי מנע שיכולים להפחית מאוד את הסיכוי שתחלו בנגיף החורפי הגנרי שגם השנה יארוב לכם בכל פינה

חברי מערכת וואלה מתחסנים/צילום: עידו שחם, עריכה: הדס נאור

בווידאו: אצלנו במערכת מקפידים להתחסן כל שנה

החגים הסתיימו ואתם יודעים מה זה אומר, נכון? עונת השפעת נפתחה באופן רשמי. אם אתם בקטע של להפחית את הסיכון שלכם לחלות בווירוס החורפי המתמיד, עכשיו זה בדיוק הזמן לנקוט בכמה צעדי מנע. הנה חמישה טיפים שעשויים לעזור לכם לעבור את החורף בשלום.

עוד בנושא:
חולה, גוסס, מת: איך אתם מתמודדים עם שפעת?
מאכלים (ומשקאות) שמומלץ לכם לאכול בזמן שפעת
התחלנו: מי חייב להתחסן נגד שפעת השנה?

1. חיסון שפעת

הצעד המניעתי המשמעותי ביותר שבכוחם לעשות הוא להתחסן לשפעת מדי שנה. מאחר שהנגיף ממשיך להתפתח, להשתנות ולעבור מוטציות, ארגון הבריאות העולמי מעדכן בקביעות את המלצותיו באשר לזני השפעת שמפניהם כדאי להתחסן. בהתאם להמלצות אלו נקבע הרכב החיסון מדי שנה. אף על פי שניתן לחלות בשפעת בכל חודשי השנה, התחלואה בה גבוהה במיוחד ב"עונת השפעת" שחלה בין החודשים אוקטובר-מרץ. רופאים ממליצים למהר ולהתחסן עד סוף אוקטובר.

עוד באותו נושא

כן, החיסון נגד שפעת באמת יעיל

לכתבה המלאה

2. הקפידו על היגיינת ידיים

אילוסטרציה. ShutterStock
הדרך הכי טובה לשמור על ידיים נקיות מחיידקים. שטיפת ידיים/ShutterStock

בהתחשב בכך ששפעת היא אחד הנגיפים היותר מדבקים, חשוב להקפיד על ניקיון הידיים ובמיוחד לאחר שאתם באים במגע עם דברים כמו כפתורי מעליות, וידיות של דלתות במקומות ציבוריים. זה בסדר להשתמש בג'ל חיטוי פעם-פעמיים ביום, כשאתם בדרכים ואין לכם אפשרות נוחה לרחוץ ידיים, אך שטיפת ידיים במים וסבון כמה פעמים ביום היא הדרך הטובה ביותר לשמור על ידיים נקיות מחיידקים. ואם אתם כבר שוטפים אותן, כדאי לוודא שאתם עושים את זה נכון.

3. תלמדו להשתעל כמו שצריך

אישה משתעלת. ShutterStock
לשים יד זה המינימום, אבל אתם יכולים יותר. אישה משתעלת/ShutterStock

"כשאנשים מתעטשים או משתעלים, הם ממלאים את האוויר ברסיסי נוזלים. חלקם יכולים להשאר בסביבה גם זמן רב לאחר אותו שיעול", מסביר אנדרו פקוץ, מרצה למיקרוביולוגיה מולקולרית ואימונולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. לשים יד על הפה או להשתעל לתוך המרפק זה בסיסי, אבל הדרך הכי היגיינית להתמודד עם הבעיה הזאת היא להשתעל לתוך ממחטת נייר ולהיפטר ממנה (ומכל האורגניזמים שהפקדתם בתוכה) מיד לאחר מכן.

4. תרופות אנטי-ויראליות

אישה לוקחת כדור. ShutterStock
תצטרכו לקבל מרשם בשביל זה. אישה נוטלת תרופה/ShutterStock

תרופות אנטי-ויראלית לטיפול בשפעת הן תרופות מרשם. משמעות הדבר שלא תוכלו לקנות אותן בבית המרקחת בלי מרשם מפורש מהרופא שלכם. תכליתן העיקרית היא לטפל במי שכבר נדבקו וחלו בשפעת, אך הן יכולות לשמש גם כתרופות מניעתיות במקרים של חשש להדבקה ובמידה שהרופא סבור שיש בכך תועלת. חשוב להדגיש עם זאת, שהן לא מהוות תחליף לחיסון.

5. תזונה ופעילות גופנית

נושא: אישה מתעוררת לאימון. ShutterStock
רק אם אתם מרגישים מספיק טוב. אישה קמה לאימון בוקר/ShutterStock

אם תדאגו לטפח את המערכת החיסונית שלכם, לא רק שזה יוריד את הסיכון שלכם לחלות בשפעת, אלא שגם אם תחלו - משך וחומרת המחלה יהיו פחותים ככל הנראה. "פעילות גופנית היא גורם ממריץ עבור המערכת החיסונית והיא יכולה לעזור מאוד, כל עוד אתם מרגישים טוב מספיק כדי להתאמן", אומר ד"ר פרנק ליפמן, רופא וחוקר מניו יורק. גם הקפדה על תזונה בריאה שמכילה כמויות מספיקות של ויטמין C ואבץ יכולה לתרום לחיסוניות שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully