וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות הבריאותיות שבגללן כדאי לכם לגדל עציצים בבית

27.10.2018 / 7:52

הם נוטים למות בטרם עת ואם תסעו לחופשה תצטרכו לגייס מישהו שיבוא להשקות לכם אותם, אבל ההשקעה משתלמת! מחקר בדק לאילו צמחי בית יש את ההשפעה המיטיבה ביותר על הבריאות שלכם

עציצים ביתיים. ShutterStock
תיזכרו בשיעורי הביולוגיה מימי בית הספר. אישה משקה עציצים/ShutterStock

עציצים הם יותר מדרך להוסיף קצת ירוק ומגע של חום לבית שלכם ויש להם יתרונות בריאותיים של ממש, שקיבלו לאחרונה אישור נוסף ממחקר. זוכרים שלמדתם בשיעורי ביולוגיה על פוטוסינתזה? אז זה בדיוק מה שהעציצים בבית שלכם עושים וזה טוב לכם. גידול עציץ בבית גורם לאוויר שאתם נושמים להיות איכותי יותר ועשיר יותר בחמצן.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת Air Quality, Atmosphere & Health, הראה שגידול צמחים תובעניים - כאלה שזקוקים להרבה מים ולאור שמש, משפר במיוחד את איכות האוויר בבית. זאת, הודות לתהליך הצמיחה הייחודי להם שבמסגרתו הם משחררים אדי מים לאוויר המקיף אותם, סופגים פחמן דו-חמצני ופולטים חמצן החוצה.

עוד בנושא:
8 צמחי מרפא שאתם חייבים להכיר
צמחי המרפא שיעזרו לכם להתמודד עם סטרס
איך מזג אוויר חם משפיע על הבריאות שלנו?

עציצים ביתיים. ShutterStock
אחד המומלצים. עציץ ספטיפיליום/ShutterStock

כתוצאה מהשיפור באיכות האוויר והלחות המצויה בו, לא רק הנשימה שלכם מרוויחה, אלא גם העור שסובל פחות מיובש וגירויים. חוקרים מאוניברסיטת רדינג הבריטית בשיתוף עם חברי אגודת הגינון המלכותית ביצעו ניסוי שמטרתו לבדוק כיצד צמחי בית מסוגים שונים משפיעים על הרכב האוויר סביבם. הם גילו שצמחי ספטיפיליום וקיסוס הם העציצים המומלצים ביותר לשיפור איכות האוויר בבית, משום שהם סופגים את הכמויות הגדולות ביותר של פחמן דו-חמצני ומים.

ד"ר טיאנה בלנוסה מאוניברסיטת רדינג אמרה כי "אנחנו יודעים שבני אדם מבלים זמן רב בביתם צמחים ששיעור הטרנספירציה שלהם גבוה יותר, קרי - צמחים 'צמאים' שזקוקים להרבה מים כדי לחיות ושיש להם סכך רחב או צמיחת עלים רחבה יחסית, יוצרים סביבה לחה יותר סביבם. במחקרנו נבדקו 7 זני צמחי בית פופולריים שונים, שנבדלו זה מזה במבנה ובתפקודם הפיזיולוגי, והטובים ביותר היו הספטיפיליום והקיסוס. אולם סביר שיש עוד סוגי צמחים רבים שיכולים להשפיע בצורה דומה על האוויר בבית".

עוד באותו נושא

עזבו את הקפה: 7 צמחי מרפא שישאירו אתכם ערניים

לכתבה המלאה
עציצים ביתיים. ShutterStock
חפשו אותו במשתלה הקרובה לאזור מגוריכם. עציץ קיסוס/ShutterStock

אחוזי לחות גבוהים יותר באוויר מסייעים לשמור על העור מפני יובש וגירויים וזה נכון לא רק מבחינה חיצונית, משום שכאשר דפנות דרכי הנשימה מתייבשות זה גורם לגירוי ועלול להחמיר גם בעיות נשימה קיימות או זיהומים בסינוסים, אם יש כאלה. "גידול עציצים בבית יכול להיות דרך פשוטה וחסכונית להפחית את היובש באוויר הביתי ולהקל על תסמינים של עור יבש. ולצד זאת, יש להם עוד יתרונות רבים, גם לנפש וגם לגוף", אמרה ד"ר בלנוסה.

הוסיפו יותר צמחים ויותר תאורה

מחקר אחר שנערך לפני מספר שנים מצא שנגיף השפעת הופך מדבק פחות בסביבות שבהן הלחות גבוהה יותר, משום שהלחות מקשה על הנגיף לעבור דרך האוויר. כמו כן, צמחים (כל הצמחים) כאמור סופגים פחמן דו-חמצני מהאוויר ופולטים אליו חמצן, שהוא חיוני לגוף האדם. השפעה זו של הצמחים הביתיים אמנם קטנה יותר, אך החוקרים סבורים שניתן לחזק אותה בעזרת הצבת עציצים עם צמחים גדולים יותר, וגם להם לספק תנאים עשירים במים ואור.

"בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה חיובית שבה יותר ויותר בנייני מגורים ובנייני משרדים מגדילים את כמות הצמחייה שבתוכם. המחקר שלנו טוען שכדי למקסם את היתרונות של צמחי הבית כדאי גם להוסיף להם תאורה שתשפר את פעילותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully