וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה המפתיעה של 4 כוסות קפה ביום על העור שלכן

22.10.2018 / 0:25

משום מה שתיית קפה זוכה למוניטין גרוע והאמת היא שיש ביכולתה להועיל לבריאותכן גם במקומות פחות צפויים. מחקר חדש מוכיח שחובבות אספרסו נהנות גם מהשפעה חיובית על עור הפנים

ShutterStock

בווידאו: למה המילניאלז שותים כל כך הרבה קפה?

נשים רבות שסובלות מאדמומיות ניכרת בלחיים, המצח והסנטר בגלל דלקת בעור המכונה רוזציאה נאלצו עד כה לפנות לטיפולי לייזר יקרים וכואבים כדי להפטר ממנה. מסתבר שפתרון זול וטעים לדלקת הכרונית מסתתר ממש מתחת לאף.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת בראון בפרובידנס מצא שנשים ששתו מדי יום ארבע מנות או יותר של קפה סבלו פחות מהדלקת שגורמת לאדמומיות קשה בעור הפנים, תחושת גרד בלתי פוסק ולפעמים אקנה, לעומת אלה ששתו קפה פחות מפעם בחודש.

עוד בנושא:
הטוב, הרע והלא נורא: איך קפה משפיע על הבריאות שלכם?
קפה מסרטן? בואו לראות מה למדע יש להגיד על זה
תתעוררו: 7 פתרונות יעילים יותר מקפה לעייפות

אישה חולה בלדקת רוזציאה בעור הפנים. ShutterStock
סומק בלחיים מופיע לא רק בנסיבות משמחות. רוזציאה/ShutterStock

הסיבות להתפתחות המחלה מגוונות מאוד אך לא חד משמעיות: חום, חשיפה לשמש, פעילות גופנית מאומצת, צריכת מזון מתובל, עודף הורמונים, ואפילו מצב נפשי. כדי לברר האם ההמלצה לנשים שלוקות ברוזציאה לצמצם את כמויות הקפאין שהן שותות נכונה, בחנו החוקרים למעלה מ-82,000 נשים בין השנים 1989 ל-2005.

הנשים שלקחו חלק במחקר נשאלו מדי ארבע שנים על מגוון נושאים שקשורים לבריאותן - כולל צריכת קפה, תה, סודה ושוקולד. הן נשאלו גם על התפתחויות במצב בריאותן במהלך כל תקופת המחקר.

החוקרים זיהו כמעט 5,000 מקרים של רוזציאה בקרב המשתתפות ומצאו שצריכת 100 מ"ג קפאין מדי יום, כמות שמשתווה לארבע כוסות קפה, הביאה לירידה משמעותית בסיכון ללקות ברוזציאה בהשוואה לנשים שצרכו פחות מכוס אחת בחודש. בנוסף, לא נמצאה ראיה משמעותית לכך שנשים ששתו קפה נטול קפאין או נמנעו משתיית קפה נטו לסבול פחות מפריחות אדומות בעור הפנים.

אישה שותה כוס קפה. ShutterStock
ארבע כוסות ביום יכולות להועיל גם לעור פניך. אישה שותה קפה/ShutterStock

למרות שגם מזונות ומשקאות אחרים מכילים כמויות בסדרי גודל כאלה ואחרים של קפאין, מחברי המחקר משערים שאין מספיק קפאין באותם מזונות שיוכלו להפיק את אותם היתרונות של הקפה. לדעתם רק רמות הקפאין הגבוהות במשקה המהביל עשויות להוביל להתכווצות של כלי הדם בפנים, להכיל נוגדי חמצון, שלהם תכונות אנטי דלקתיות, לווסת את רמות ההורמון האחראי לנגעים בעור וכתוצאה מכך להפחית את הסימפטומים של הדלקת הלא סימפטית שממנה סבלו גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון וגם הנסיכה הבריטית דיאנה.

העימות השני בין המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אוקטובר 2016. רויטרס
גם הוא סובל מרוזציאה. נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון/רויטרס

אולם, המחקר הזה אינו חף מהסתייגויות: מאחר שהוא היה תצפיתי, קשה לקבוע בוודאות שהוכח קשר מובהק בין הקפאין למצב הרוזציאה. בנוסף, המידע נאסף במרווחים של ארבע שנים, כך שייתכן שנשים דיווחו בצורה לא מדוייקת על צריכת המזון או המשקאות שלהן. החוקרים המליצו על מחקר נוסף שיסייע להבין טוב יותר את הקשר בין קפה, קפאין ורוזציאה, במיוחד בין תת-סוגים שונים של רוזציאה.

עם זאת, למרות ההסתייגות של החוקרים לא חסרות סיבות אחרות ליהנות מקפה. מחקרים קודמים מראים ששתיית קפה יכולה להגן מפני סרטן, מחלות לב וכלי דם, סוכרת סוג 2, מחלת כבד כרונית, פרקינסון, אלצהיימר ודיכאון.

אילוסטרציה של רוזציאה. ShutterStock
חום, פעילות גופנית מאומצת, תפריט רווי בתבלינים וחוסר איזון הורמונלי יכולים להוביל להתפרצותה. אישה עם רוזציאה בפנים/ShutterStock

החוקרים מאוניברסיטת פרובידנס הוסיפו שרק הריון הוא "אחת הפעמים המעטות" שבהן צריכת קפה גבוהה יותר (יותר משלוש עד ארבע כוסות ביום) מהווה סיכון בריאותי. "מי לא אוהב מחקר שמאמת את ההנאות הרגילות של החיים?", חתמו את מחקרם בשאלה, "המחקר שלנו מספק ראיות לכך שאנשים עם רוזציאה לא צריכים להימנע מקפה, והוא מציע לכולנו סיבה נוספת להמשיך לשתות קפה באופן קבוע. אנחנו נרים כוסית קפה לכבוד זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully