וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דרכים פשוטות להפוך את הקפה של הבוקר לפצצת בריאות

8.10.2018 / 6:30

נדיר שאנחנו מוותרים על הקפה שעוזר לנו להתעורר יותר בקלות בבוקר, אבל למה לא לוודא שהוא גם משפר היבטים נוספים בבריאות שלנו? כך תכינו קפה שישמור על הלב, ישחרר שרירים תפוסים ואפילו יעשה אתכם שמחים יותר

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות על קפה

אם רק היינו מסתכלים על סלט ירוק או על תה צמחים באותה תשוקה שבה אנחנו בוחנים את כוס הקפה בבוקר - ללא ספק היה לנו הרבה יותר קל לשמור על בריאות איתנה. אז נכון, הקפה אמנם לא כזה מזיק לבריאות כמו שרבים מנסים לצייר אותו, ובמינונים הנכונים הוא אפילו יכול להאריך לנו את תוחלת החיים. ובכל זאת, גם אותו אפשר לשדרג כך שיהיה בריא ומזין יותר - מבלי לפגוע בטעם שלו ואף לשפר אותו:

עוד בנושא:
תתעוררו: 7 פתרונות יעילים יותר מקפה לעייפות
אפילו לא חייבים לשתות אותו: ריח של קפה גורם למוח להתעורר
כמה כוסות קפה ביום יעזרו לכם לחיות יותר שנים?

התבלין שישפר את בריאות הלב

קינמון. ShutterStock
מלא נוגדי חימצון. קינמון/ShutterStock

במשך אלפי שנים השתמשו בקינמון כתרופה טבעית. בעשורים האחרונים גם מדענים גילו את הסגולות המדהימות שלו לשמירה על גוף בריא וצעיר. זהו אחד התבלינים עם השיעור הגבוה ביותר של נוגדי חמצון ומחקר שנערך בנושא מצא כי הוא יכול להגן על הלב והמוח מפני נזקי הגיל. מחקרים אחרים אף מצאו כי התבלין עוזר להפחית את הסיכון לסרטן ומחזק את מערכת החיסון. חצי כפית בכוס המשקה תספיק כדי ליהנות מכל היתרונות המדהימים של התבלין הזה.

השורש שישחרר את השרירים התפוסים

שורש ג'ינג'ר על קרש חיתוך. ShutterStock
מספיקה כפית אחת. ג'ינג'ר/ShutterStock

מתעוררים בבוקר עם גוף מפורק וכואב מהשינה? מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה שבארצות הברית מצא כי צמח הג'ינג'ר יכול לסייע להילחם בכאבי השרירים. מחקרים אחרים היללו אותו הודות ליכולתו להילחם בכולסטרול הרע ולשפר את פעילות מערכת העיכול. הג'ינג'ר אף משמש כתרופה עממית לבחילות. גם התבלין הזה כמו הקינמון עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים ובתרכובות נוגדות דלקת. כדי ליהנות מהיתרונות שלו, מספיק להוסיף עד כפית אחת של התבלין הגרוס למשקה.

התוספת שמרימה את מצב הרוח

כוס קפה. ShutterStock
כו, שוב קינמון. הפוך עם קינמון/ShutterStock

קפה אמנם עוזר לנו להתעורר, אך חלק מהאנשים ששותים אותו מכירים גם השפעה פחות מהנה שלו - הוא עשוי להעצים סטרס וחרדה ולהגביר את פעימות הלב. בשנה שעברה סיפרנו לכם על מחקר שמצא כי קינמון עוזר לנטרל את התחושות השליליות האלו ואפילו לשפר את היכולות הקוגניטיביות.

הקינמון ידוע כגורם שמפחית לחץ דם, נלחם בכולסטרול הרע ומגביר את שיעור הכולסטרול הטוב בגופנו. אם זה לא מספיק, הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ומגנזיום. פשוט ערבבו כפית אחת של קינמון בכוס הקפה שלכם כדי לרתום את כל הפוטנציאל שלו לטובתכם.

השורש שיעצים עוד יותר את האנרגיות

מאקה. ShutterStock
מומלץ לצרוך בין כפית ל-3 מהשורש הגרוס. מאקה/ShutterStock

אז נכון, האנושות צורכת קפה בכמויות מטורפות רק בגלל שהוא כל כך עוזר לריכוז, לערנות ולהעצמת האנרגיות בגוף, אבל יש דרכים להגביר עוד יותר את התכונות החיוביות האלו שלו. מחקר שנערך על ספורטאים מצא כי צמח המאקה יכול לשפר את הביצועים של ספורטאים, להגביר את האנרגיות בגוף ואפילו לשדרג את חיי המין.

צמח המאקה עשיר ביותר מ-20 חומצות אמינו, בהן שמונה שנחשבות חיוניות ביותר לתפקוד השוטף. אם זה לא מספיק, יש בו גם ויטמין C וחומצות שומן בריאות. מומלץ לצרוך בין כפית ל-3 מהשורש הגרוס בכל יום כדי לנצל את היתרונות האלו.

התבלין שישמור על הבטן

שורש כורכום. ShutterStock
הוא אפילו מכווץ תאים סרטניים. כורכום/ShutterStock

אם אתם קוראים בקביעות בוואלה! בריאות, בטח נתקלתם לא פעם בכתבות שמהללות את הכורכום - אותו התבלין שחוקרים מדגישים שוב ושוב כמה הוא תורם לשיפור הבריאות. התבלין הזה עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים, תורם בין היתר לשיפור פעילות הכבד ומערכת העיכול ואפילו עוזר להילחם בדיכאון. אם זה לא מספיק, מחקר מצא כי התבלין לא רק עוזר למנוע סרטן כפי שחשבו בעבר, אלא אפילו יכול לכווץ תאים סרטניים.

הדרך הכי מוזרה לחזק את מערכת החיסון

פטריות שיטאקי. ShutterStock
פרו-ביוטיות. פטריות/ShutterStock

אם חבר היה ממליץ לכם לשלב פטריות בקפה שלכם, בטח הייתם מסתכלים עליו כמו על משוגע. אבל האמת היא שלתוספת המשונה הזאת יש תכונות אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות שמחזקות את מערכת החיסון. פטריות מלאות בנוגדי חמצון ובתרכובות אחרות שנלחמות בסרטן. מחקרים אף הציעו כי פטריות עוזרות להילחם במחלות בכבד ומתפקדות כמאכל פרו-ביוטי שמשפר את מצב מערכת העיכול.

מומחים אף מדגישים כי פטריות עשויות להילחם בתופעות השליליות של שתיית קפה, בדגש על השינויים במערכת העיכול והצניחה הפתאומית של האנרגיות בשעות מאוחרות יותר של היום. עם זאת, בהקשר הזה לא כל הפטריות תורמות לבריאות באותה הצורה. מומלץ לחפש פטריות מסוג קורדיספס ולשלב אותן במשקה של הבוקר.

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully